Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие

(1/4) > >>

pach:
Български завод превърна стар локомотив в най-екологичния в Европа

OFFNEWS
29 октомври 2019 в 07:27 | 6813 |



Русенският локомотивен завод "Експрес Сервиз" извърши изключително иновативна модернизация на дизелов локомотив, която е новост не само у нас, но и в цяла Европа.

"Оставихме най-доброто от оригиналния локомотив V60, но заменихме морално остарелите агрегати с нови, построихме изцяло нова по-добра и комфортна кабина. Разбира се, най-значимото преустройство е замяната на двигателя с най-новия модел дизелов двигател на Caterpillar - C18 Stage V (представен преди броени месеци)", разказа пред OFFNews Цветелин Колев, мениджър в русенския жп завод.

Той обясни и че липсата на резервни части за тези локомотиви и затрудненията при поддръжката и ремонтите им са факт от години.

"В Германия отдавна не се произвеждат части за двигателя 12KVD, липсват части и за другите агрегати. Локомотивите страдат от зле конструираната си охладителна система, слаб дебит на въздушния компресор, морално остарялата електрическа инсталация и използването на правотокови мотори", разяснява специалистът.

В Германия от модела V60 са произведени над 2000 броя и той е разпространен в цял свят (дори Египет и Китай), а в България са доставени близо 300 такива локомотива.



"Заводът ни е бил винаги лидер в ремонта и поддръжката на V60 в България, но виждаме, че серията локомотиви, в този си вид, няма бъдеще. За да им дадем нов живот, предприехме най-голямата изобщо правена в Европа модернизация. Инсталирахме най-новия и екологичен дизелов двигател, който е със сходни параметри на оригиналния 12KVD, инсталирахме винтов въздушен компресор с двоен дебит, подменихме охладителната система с нова, изградихме нова климатизирана кабина с подобрена видимост. Запазихме, обаче, доказаните през годините ходова част и трансмисия. Намираме ги за особено подходящи за маневрена дейност, а вписването на локомотива е ненадминато при компромисното качество на индустриалните клонове у нас", каза още Колев.

След пълната промяна машината постига изключителна енергийна ефективност - разходът на дизелово гориво е едва 2л./час (в сравнение с 16 литра на оригиналния локомотив).

"Това ще помогне на маневрените оператори да подобрят услугата си, а техните машинисти ще могат вече да работят в по-удобна, просторна и климатизирана кабина. Подобрената видимост и нива на шум и вибрации ще облекчат маневрения персонал", изрежда предимствата на ремонтирания локомотив мениджърът на русенския завод.



При модернизацията е обърнато и специално внимание на екологията и чистотата.

"Нашето V60 се превърна не само в най-екологичния дизелов локомотив в Европа, но и в еталон за чиста маневрена дейност. Стандартът Stage V ще стане задължителен за локомотивопроизводителите в Европа едва след няколко години, но ние инвестирахме превантивно в тази по-напреднала и скъпа технология. Контрастът с оригиналния локомотив серия 52, с неговите видими отходни газове и пръски масло е поразяващ. Именно затова си позволихме и да боядисаме покрива на локомотива бял", казва Колев.

В завода на "Експрес Сервиз" освен че се модернизират масовите машини V60, но и се произвеждат акумулаторни локомотиви, които се продават в цял свят. Български локомотиви, произведени в Русе, извършват маневрена дейност в държави като Швейцария, Франция, Великобритания, Русия и дори в Китай и Бразилия. Заводът наскоро достави и машините обслужващи влакчетата на столичния Метрополитен.

ПП.Ще помоля някой с регистрация във фейсбук, да прехвърли всички снимки и тук. Има такива от вътре на кабината, както и от етапи на реконструкцията и модернизацията. Благодаря!
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156507945152050&id=370188537049&set=a.408303352049&source=49&refid=13&__tn__=%2B%3D

Krasi Tankista:
Браво Пламене, чудесно попадение. Регистрация не е нужна. Ето снимките:














Обещавам тържествено, че ще направя модел на този локомотив. Вероятно, като начало първо в ТТ.
 &bgflag

pach:
В горния линк за Фейсбук има още снимки на този локомотив.
Щом ще го правиш, може и да ти потрябват. Ще следя с интерес
реализацията на модела му! Много ми е любопитно как ще направиш фаровете. Може би един ярък светодиод и фотоец
 пред него с 12 отвора (еврейска звезда). Ама говорим за
2.О-2.5 ММ диаметър на целият фар ...в ТТ. То и за НО ще си е
ювелирно изделие!!!
 :hi:

Krasi Tankista:

--- Цитат на: pach link=topic=5246.msg117639#msg117639 date=1580460973 ---В горния линк за Фейсбук има още снимки на този локомотив.
Щом ще го правиш, може и да ти потрябват. Ще следя с интерес
реализацията на модела му! Много ми е любопитно как ще направиш фаровете. Може би един ярък светодиод и фотоец
 пред него с 12 отвора (еврейска звезда). Ама говорим за
2.О-2.5 ММ диаметър на целият фар ...в ТТ. То и за НО ще си е
ювелирно изделие!!!
 :hi:

--- Край на цитат ---

Имам една, две идеи за това, но трябва да се пробва. С ецвани детайли може и да не стане.   :unsure:
В крайна сметка ще си е с фабричните и няма да има еврейсата екстра.

gzo:

--- Цитат на: pach link=topic=5246.msg117631#msg117631 date=1580420104 ---... вписването на локомотива е ненадминато при компромисното качество на индустриалните клонове у нас...
--- Край на цитат ---

Някой ще преведе ли ? :wacko:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия