Автор Тема: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие  (Прочетена 14876 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #15 -: 28 Юни 2024, 08:20:36 »
Първият от новите маневрени локомотиви на БДЖ вече е в София

Машината ES300 бе произведена в рекордно кратки срокове, може да се управлява с дистанционно, а експлоатационните ѝ разходи са много по-ниски от дизеловите возила.


Първият от новите маневрени локомотиви на БДЖ вече е в София

Първият от новите маневрени локомотиви, закупени по Плана за възстановяване и устойчивост, вече е в София и се намира в жп депото в Подуяне. Това съобщи жп специалистът Цветан Александров в подкаста на OFFNews.
Русенският жп завод Експрес Сервиз произведе машината ES300 в рекордно кратки срокове и тя съвсем скоро ще влезе в експлоатация. Договорът с частната компания бе подписан от министъра на транспорта Георги Гвоздейков на 22 февруари т. г. Само 4 месеца по-късно първият от деветте електрически локомотива вече е при БДЖ. Той е с ливрея в синьо, зелено и бяло, която силно наподобява тази на локомотивите "Смартрон", които БДЖ закупи от германския гигант "Сименс".
Освен рекордно бързото изпълнение, цената на маневрените машини е изключително изгодна. Стойността на деветте локомотива е едва 10.5 млн. лева и включва пълната им поддръжка за срок от 15 години, както и обучение на персонала на държавния жп превозвач. Те могат да се управляват както от кабината, така и с дистанционно управление.
Експлоатационните разходи на този вид електрически возила са в пъти по-ниски от тези за дизеловите маневри. И, особено важно, от този локомотив не може да се точи нафта!
Русенският жп завод изнася маневрени локомотиви за десетки държави по света. Сред клиентите на българската компания са високоскоростните френски железници SNCF, британски оператори, логистични компании от цяла Западна Европа и дори такива от Китай и Бразилия. Също и редица частни жп компании от България, както и метрото в София. За първи път обаче БДЖ ще ползва електрическа маневра.
За повече подробности за първия локомотив, доставен по Плана за възстановяване и устойчивост вижте разговора на Светослав Метанов с Цветан Александров.

Източник: https://offnews.bg/ikonomika/parviat-ot-novite-manevreni-lokomotivi-na-bdzh-veche-e-v-sofia-825546.html

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #16 -: 17 Август 2024, 19:51:59 »
Локомотивният завод в  Русе: Постигнахме голям успех за Националния план за възстановяване в ЖП частта му
17 август 2024

"Експрес Сервиз" се похвали с постиженията си
Вече повече от месец локомотивът модел ES3000, произведен от "Експрес Сервиз" - Русе, се използва активно в депо "Подуяне" на Българските държавни железници (БДЖ). Машината, която е част от програмата за модернизация на железопътния сектор, показва отлични резултати, доказвайки ефективността на направената инвестиция.

Локомотивът ES3000 се използва в депото за маневрени операции и за работа на колоосния струг, като допринася значително за подобряването на операциите в депо "Подуяне". Според официално съобщение от "Експрес Сервиз", машината работи безотказно, а персоналът на депото се грижи отлично за нея, поддържайки я в перфектно техническо състояние и следвайки всички указания на производителя.

Оперативната готовност на локомотива е достигнала впечатляващите 100%, което е значителен успех в сравнение с изискванията по договора, които са заложени на 94%. Това постижение е от особено значение за Националния план за възстановяване, като подчертава важността на качественото и навременно внедряване на нови технологии в железопътния сектор.

Според "Експрес Сервиз", инвестицията в подобни локомотиви е закъсняла, но изключително успешна мярка от страна на Министерството на транспорта. Това е доказателство, че модернизацията на железопътната инфраструктура е ключова стъпка към подобряване на транспортните услуги в страната.
« Последна редакция: 17 Август 2024, 19:55:36 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #17 -: 05 Януари 2025, 10:34:03 »
2025 година за „Експрес Сервиз“ започва ударно със смяна на колелата на локомотив 80-039 на БДЖ ПП
Публикувано на 04.01.2025 от РусеИнфо
Ремонтната програма за годината на русенското локомотивостроително и локомотиворемонтно дружество „Експрес Сервиз“ започва ударно със смяна на колелата на локомотив 80-039 на БДЖ Пътнически превози. Локомотивът е вече с нови колела и очаква екипажа си от депо Горна Оряховица.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Фирма Експрес сервиз - продукти и развитие
« Отговор #18 -: 20 Май 2025, 03:45:48 »
Украинските държавни железници "Укрзализниця" подписаха договор за покупка на 10 акумулаторни локомотива с българската компания Експрес Сервиз.
Българският жп завод ще произведе и достави возилата през следващите две години. Това е най-големият ни доставка до момента, обявиха от компанията в Русе. Новите локомотиви за Укрзализниця ще са от модела ES3000, който са най-популярната модификация на европейските пазари.
"Укрзализниця се свързаха с нас още в първите седмици след началото на войната. Това са удивителни хора! Докато ние тук събирахме пакети с храна и се чудехме как да приютим бягащите от войната, ръководството на тази 100% държавна компания мислеше за инвестиции, модернизация, енергийна ефективност. Само се поставете на тяхно място! Окупаторите са на километри от офисите им, а Укрзализниця не бяга, а мисли за модернизацията си, за бъдещите поколения, за чистия въздух, за ефективността си. Нямаше как да не симпатизираме на тази смелост", разказаха от българската компания.
Покупката на българските локомотиви се финансира от Европейската банка за възстановяване и развитие. Експрес Сервиз е спечелил процедурата в конкуренция с производители от САЩ, Германия и Полша.
Ние бяхме готови и с 1520mm решение за рамата и колоосите на машината, което по принцип затруднява европейските и световни производители. С нетърпение чакаме да предадем първите два локомотива след 2 месеца, да обучим специалисти на Укрзализниця за поддръжка и ремонт. Енергийните икономии при тях ще започнат от ден 1 на доставката, казаха още от българския локомотивен завод.
По материал от "Офф нюз" bg&flag