Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Интересни снимки на влакове
IKAR:
04.07 е хванат най-вероятно в Перник - вагоните виждам, че са от по-стария чешит от 60-те години - 20-17 - със заоблените прозорци и без купета. Което означава, че става въпрос за един от пътническите влакове Перник-Кюстендил. Тогава в депо Надежда такива вагони нямаше и съответно не се срещаха по Централна гара. По линията за Кюстендил имаше четворки докъм пролетта на 1992-ра г. докато в посока Кулата, още към февруари-март 1989-та, преди промените, малко след електрификацията на Радомир-Дупница, тези от депо Дупница бяха изпобракувани, закарани на гарите Стара Кресна и Крупник (сега Черниче) и изцяло заменени от 07-а серия.
04.20 мисля, че е в Дупница, начело на пътническия влак Дупница-Кулата. Тогава все още беше електрифицирано само до Радомир.
Двуетажни четирисекционни вагони тогава имаше и изцяло зелени, и като тези на снимката - светлокафяво и мръсно-бяло.
04-49 е с пристигналия "Меридиан" - Берлин-Дрезден-Прага-Будапеща-Белград-София (имаше и друг - Панония - пак Берлин-София, но през Будапеща-Букурещ-Русе) - вижда се синьо-сивият унгарски вагон.
Rado:
--- Цитат на: pach link=topic=534.msg90230#msg90230 date=1374667857 ---...
А влак 1211 през 1989 година някой да знае направлението му?
(Image removed from quote.)
--- Край на цитат ---
В разписанието за 1989-1990 година влак 1211 е по направлението Калотина (12.40) - София (14.08). На снимката обаче пише, че е правена през февруари месец, така, че трябва да се търси разписанието за 1988-1989г.
gregary:
Аз все още смятам (99,9%),че двуетажните вагони с 04.14 отпред не е влак 1211,демек,че не е от Станянци или Калотина.
Всяка ваканция (лятна,зимна и пролетна),както всяка събота и неделя бях в гр.Сливница при баба и дядо ми.Винаги пътувахме с влак и когато беше с двуетажни вагони - любимите ми,те винаги бяха от зелените.
Къщата ни е успоредна на ж.п. линията (само улицата ни дели) и постоянно гледах по преминаващите композиции.Все щях някога да забележа другата ливрея различна от зелената.
Вариантите са два:
І.Собственика на снимката е сбъркал инфото,като е казал,че това е влак 1211.
ІІ. Или аз съм играл някъде по улиците и съм пропуснал другата ливрея. :haha:
п.п.Комична ситуация свързана с двуетажните вагони:
През лятото на 1986г.(завършил втори клас) пътувах с брат ми с тях (ВИНАГИ ;D )на втория етаж.Когато слезнахме на спирка Сливница,установявам,че съм си забравил книгата - ІІ том на Джек Лондон във влака.Брат ми веднага,с съседа и москвича му (модел 412) го подгони до спирка Алдомировци,но... язък.После,лекинко ми се караха... :lol:
pach:
Грег, а за зелената ливрея спомняш ли си я в подробности?
По специално страничните крила и надписа БДЖ между тях,
в средата на всеки вагон и на височина между първи и втори етаж?
Нарочно не пиша за цветовете (зелени вагони) защото имам една снимка (цветна)
от Йордан Андреев (лека му пръст) където има един доста спорен момент в окраската им.
:hi: ;D
IKAR:
През 1986/87-а бях първокласник в даскалото до гара Обеля и през междучасията все гледах влаковете - а те минаваха през 15-20 минути - бариерата кажи-речи вечно беше спусната. Вярно е, че много по-често цъфваха от зелените двуетажни вагони. При тях между първия и втория етаж имаше три дебели жълти линии с нарастваща отдолу нагоре дължина, тоест от първия към втория етаж, които бяха прекъснати посредата от огромен надпис БДЖ. Между другото много бързо децата от по-големите класове разшифроваха абревиатурата като "Бием дебели жени". :lol: Аз точно тогава имах една приятелка от по-големите, която беше леко пълничка, и когато батковците я питаха "Знаеш ли какво означава БДЖ?", тя отговаряше "Бием дебели мъже. Хайде, махай се оттука да не ти счупя главата!".
Но, макар и по-рядко, минаваше и въпросният бяло-кафяв вагон. Може би секцията с тази разцветка е била само една. Видях го и една вечер след някоя и друга година, когато се прибирах вкъщи с автобус 51 и доста си почакахме на въпросния прелез. Освен това тогава друго "дизелово" направление от Централна гара, като махнем това в посока Калотина/Станянци/Белград нямаше. Така че влакът със сигурност е оттам. София-Радомир вече беше електрифицирано и четворките поемаха след това.
Всъщност двуетажните секции представляват един четирисекционен вагон, не композиция от няколко. Вагонът е неделим в експлоатационни условия, а точно под хармониките има по една триосна талига, държаща двете съседни секции. В краищата талигите са си двуосни.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия