Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Интересни снимки на влакове
МАШИНИСТ:
Да , да.Благодаря за подсещането.Прочетох този материал.Има неточности по отношение на разпределението на машините,както и местодомуването им,което мисля е публикация на по късен етап в интернет.
И да имаше такава практика.Даже имаше машина 41-100 за стогодишнината от рождението на ГЕОРГИ ДИМИТРОВ , и тя беше сбирщайн от няколко локомотива,сглобена и обноновена в ЖП ЗАВОДА.Боядисана в синьо и я караше комсомолска бригада-отличници.
Имахме железници.Сега само името и логото остана.28 години борба за унищожение и разграбване.И фактите са на лице.....
vesko76:
Ако не се лъжа 41-100 беше боядисана в бяло.В по късен етап получи син цвят.
mitko0888:
--- Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=534.msg107526#msg107526 date=1493186112 ---...
Имахме железници.Сега само името и логото остана.28 години борба за унищожение и разграбване.И фактите са на лице.....
--- Край на цитат ---
Машинистеееее машинисте! И ти Адрианчо. Я да видя аз фактите, които са на моя компютър:
Отварям т.н. ГДВ, напр. за 1982 г. Който не знае - с името ГДВ са сканирани и достъпни подробните разписания на влаковета за минали години. За всяка линия са дадени всички влакове, подробно с всичките им данни. Защо за 1982 - първо да не каже някой че е точно преди "демокрацията". Да не е и от априлския пленум. Една година, в която има действащ развит социализъм и е "имало железници". Ако някой не му харесва - може да вземе и друга година.
Отварям книжка с линия 1. Хващам първия попаднал ми експресен влак София - Пловдив. 2 часа и 10 минути за 156 км. Над 100 се вдига само за 11 км около Искър - Казичане, както и 30-тина км преди Пловдив. Всичко друго е 65, 85, 90, 100.
Продължавам до Свиленград. 3 часа и половина за 164 км! Лок 04 - с макс скорост 120. Ама по пътя няма никъде повече от 100. Да не говорим и че линията е единична.
Да взема да кривна от Пловдив за БургаЗЪ (линия 8 ) - 300 км за 4 часа и половина! Експресен влак, ел лок 43. Скорости 65, 80, 100. 115 има само за няколко км около Пловдив.
Книжка 2 - Взех че попаднах на експрес София - Русе. 300 км (без малко) за 5 часа и половина! Скорост над 100 НЯМА!
София - Карлово - 150 км за 2 часа. Тук мога да се успокоя и да приема че с толкова тунели това е горе - долу приемливо. Ама до Бургас - 260 км за 3 часа и 48 минути. То май беше рекорд. Със средна скорост от само 70 км/ч.
София - Кулата - 200 км за 4 часа.
София - Видин - 270 км линия за 5 часа и 27 минути. Ако някой не е сметнал - 49 км/час средна скорост за най-бързия влак.
И какво толкова ми я хвалите тази железница - инфраструктура, която е била приемлива по времето преди Хитлер. Осигурителна техника - голям брой стрелочници тичащи с едни ключове. Тук-там нещо по-различно. АЛС - никакъв. През всичките години на развиващ се, развит, узрял и какъв ли не социализъм, всичко което е ново е на нивото от началото на века, т.е. с поне 50 години назад.
Амо я да видим подвижния състав:
Лок 04 - може би най-доброто за времето си. Но след това жестоко експлоатиран във всякакви режими, за които НЕ е предвиден. Поддържани със всевъзможни заместители (справка - книгите на Д. Деянов).
Електрическа тракция - за началото на 60-те може би добри локомотиви, особено след като ги връщаме всичките (без тези които вече сме унищожили). Следващите - 43 и 43Р - вече морално остарели. А и поддържани у нас така, че от 200 локомотива няма два еднакви! Заради което машинистите влизат по двама (пък се сърдят че заплатата име на половина). Занимават се по време на път с всякакви ремонти, вместо с каране на влак. и т.н. Серия 46, която е при закупуването си е с няколко десетилетия остаряла. Ако за това има вина определени партийни величия, за всичко останало вината си е у всички железничари, а не някъде на север зад Дунава.
Вагони - българско ТНТМ, смрадливи, опикани и осрани. Не говоря за тоалетна хартия, каквато нямаше въобще у нас, но мръсотията си я имаше и беше невъобразима! Неотварящи се или незатварящи се прозорци, лепкава изкуствена кожа по седалките, чернилка, закрита зад прашни пердета от които единствено можеш да хванеш астма или нещо подобно. Оповестяване и информация - никаква. Всички спорове по неясни отношения с превозвача се решават с малко бой във фургона (ако някой е забравил). Пътувал съм редовно и спомените ми са от началото на 70-те, така че не ми обяснявайте какви велики железници сме имали.
Дисциплина на работа - чиста 0. Справка - знаковите катастрофи със стотици пострадали и загинали. И неизвестните (забранени от народната власт за оповестяване) произшествия.
Най-лошото - трасета нови се правят, нов подвижен състав се купува, ама това че десетки хиляди железничари десетилетия се научиха на такъв манталитет - това не може да се оправи дори и китайци да наемем. Дори се радвам че последните 28 години не се хвърлиха чак толкова много милярди за железницата ни, които да отидат на вятъра.
ПС: Гледам че не е според заглавието на темата, ама нали е в локумения раздел, а и тук се повдигна въпрос който отдавна ме гложди ... Да извинява модератора.
ПС2: Ако някой реши да представи друга теза, нека да даде някакви факти и документи, които да сравня, за да не се превръща в безполезна говорилня и размяна на квалификации. Всеки има право на мнение и отношение, но нека все пак да е подплатено с някакви проверими факти.
Best Ripper:
Офф тупик.. Голем...
В ЖП средите у нас от мноооооого години битува едно неписано, основно, меродавно и неизлечимо правило... То може да се опише така:
Жепеец беше моят дядо, жепеец беше моят татко... Жепеец съм и аз... Жепеец ще бъде моят син, жепеец ще бъде и моят внук!
Няма значение дали някъде през поколенията се появява някой в рода, който има съвсем други способности, нагласи, виждания и прочие. Това е без никакво значение! Важното е традицията! Дали следващият "жепеец" може да различи гайка от лопата - това няма никакво значение! Важното е да сме У системата, важното е да сме НА хранилката!!! :drinks:
Пък после що сега БДЖ е на това дередже...
Впрочем тази максима в червеното не съм я измислил аз, а ми е казана от.... ЖП служител... вече бивш...
МАШИНИСТ:
Колега mitko0888 , не съм съгласен с някои твои доводи.Знаеш , че между 1963 и 1983 , БЪЛГАРИЯ е закупила около 1000 единици - локомотиви и секции от всички серии. От 1989 - до днес няколко десетки МОТРИСИ , които даже още не са изплатени на германците.
Да , железния път е калпав за малки скорости,останал повечето от царско време и с разни доработки и няколко трасета се ползваше до 1990 год.За последните години ремонти и съвсем малко нови трасета.Освен това и тогава се крадеше , но по малко и не биеше на очи.Сега е безугледно.
Относно поддръжката на 04 - не е така.Или поне в депо ВАСИЛ МАРКОВ се държеше на качествени ремонти.Работил съм там.А и като ученик в ТЖПТ стажа ни минаваше там като монтьори и механици,както и в ЖП ЗАВОДА.Разбира се и в депо НИКОЛА КОЛАРОВ.
В ЖП ЗАВОДА всеки месец минаваха по 2 машини ГПР , ПР И МПР - постоянно.В депото / Марков / също.
Вярно е , че експресните и бързи влакове бяха бавни - но и централизациите РПАБ СТЕПАНОВ И БОРИСОВ са руски от 40-те години разработки.Единствената тризначна АБ СОФИЯ - КАРЛОВО беше по-нова.И масово се ползваха телетипните машини RFT - GDR следвоенна разработка.Единствената линия с радиостанции беше 1-ВА. УКВ станции ЛЕН .
Вагоните ни бяха ГДР и все още има от тях-констукции 50-те и 60-те години.
Живея до гърбицата на ПОДУЕНЕ от 2003 год.. РАОТЕШЕ 24/7 . Срещу мен е хладилно депо.Само името му стои.Гърбицата - Няма я.всичко е смляно.Сдрадата е пред падане.20 коловоза изскубаха - къде официално,къде мангалите с каруците препускат.И точно там има НАДИН.Купона е денонощен.
И последно - през 2003 горе-долу на 10 - 15 мин.минаваше влак в една от двете посоки СОФИЯ или ПЛОВДИВ. - 1-ВА ЛИНИЯ.Сега на около 30-40 мин.А от 23-5 часа - нищо.
Темата е безкрайна,но мисля,че имахме поне някакви железници,за разлика от сега.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия