Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Интересни снимки на влакове

<< < (184/295) > >>

Rado:

--- Цитат на: Loco-motion link=topic=3529.msg79708#msg79708 date=1340696657 ---(Image removed from quote.)
Снимка на бивш български подвижен състав.

--- Край на цитат ---

Стана ми интересно след като разбрах, че наши теснолинейни локомотиви живеят втори живот чак в южна Аржентина, затова и аз се порових из Google и открих още няколко снимки:






Доколкото разбрах от препратката към Wikipedia, която дава колегата Loco-motion,  в момента нашите локомотиви са единствените, които се използват по тази линия. Преди тях нещата са изглеждали така:
http://media.snimka.bg/s1/0732/027707463.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/0732/027707469.jpg?r=0
На тази снимка пише нещо от рода на "Паравоз Mitsubishi":
http://media.snimka.bg/s1/0732/027707476.jpg?r=0
А на тази пише, че е от 1991г.:

Общо взето чрез преводача на Google успях да отсея като по-важно от статията следното (не гарантирам, че е вярно):
След приватизацията на компанията е счетено, че е по-разумно да се заменят парните локомотиви с дизелови. През 1996 г. са купени пет дизел-хидравлични локомотива от БДЖ. Четири от тях са пуснати в експлоатация, а петият е оставен за резервен (за резервни части?). Тези машини, базирани на серия 75 на Henschel, принадлежат към серията 77 на българските железници и работят в клона Септември-Добринище. Локомотивите са произведени през 1988 г. от румънската компания FAUR и първоначално са оборудвани с дизелови двигатели Raba с 1000 к.с., произведени в Румъния по лиценз от унгарската фирма. Някои от тези двигатели са заменени с Caterpillar D398 с 1050 к.с. (Преработвна е и спирачната система, но от превода не успях да разбера защо). През 2010 г. компанията придобива още четири машини от БДЖ. Три от тях са подобни на тези по-горе, но са серия 76. Произведени през 1982 г. и работят в клона Червен бряг - Оряхово. Четвъртият е маневрен локомотив, серия 81 на БДЖ от съветски произход, произведен през 1982 г. от Камбарски машиностроителен завод.

Ето така изглежда новия дом на нашите локомотиви:
http://media.snimka.bg/s1/0732/027707508.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/0732/027707512.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/0732/027707518.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/0732/027707524.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/0732/027707531.jpg?r=0

BateYavko:
Една интересна авторска снимка от събота. Самолет рулира в Miniatur Wunderland.


gzo:
Някой има ли представа как се чисти от прах вудерланда ?

lubomir:
Там прах няма! Както по улиците така и в домовете! И въпреки това във вентилацията има филтри, които улавят евентуални прашинки, отделени от дрехите на посетителите.
Такава мръсотия като при нас е характерна за южните държави с по-сух климат.
По тоя въпрос винаги се сещам за един случай с мой приятел: Идва бълдъзата му от Германия(нейде около Щутгарт), и се настанява при тях за около 2-3 седмици. Седейки се впечатлява, че сестра И минава къщата всеки ден с прахосмукачка, и всеки ден изхвърля порядъчно количество прах. Накрая заявява, че при тях(Германия) се чисти 1 път в седмицата и праха е по-малко от ежедневната доза тука.
А при нас не само, че е по-мръсно, но и се чисти(по улиците) по-рядко от там, пък и много по-долнокачествено.
Затова въпреки, че сме странат в ЕС с най-малко индустрия, дишаме най-мръсния въздух в ЕС.

XRISTO:

--- Цитат на: lubomir link=topic=534.msg79878#msg79878 date=1341308944 ---Затова въпреки, че сме странат в ЕС с най-малко индустрия, дишаме най-мръсния въздух в ЕС.

--- Край на цитат ---

Е, с това не мога да се съглася. В София и другите големи градове може би, но в моят град няма никаква индустрия и сутрин в града пеят всякакви пойни птици, включително и славеи, които както е известно недолюбват мръсен въздух. Ходил съм в доста други държави и не съм забелязал подобен феномен.Е, чистичко е при тях - спор няма.  :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия