ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Новини и предстоящи събития | News and upcoming events

Публично гласуване за дизайн на новите Сименс Smartron локомотиви

<< < (7/10) > >>

Nenchev:
Язък...

колко готино би било да е червен.  Па да се отприщят едни спорове - кармазъ ли е, кармин ли е или е трафик червено, а може би е сигнално червено или доматено червено с леки примеси на краставица и домашна кайсиева...

Ееех, тези олигофрени от Сименс как прецакаха хубавата дискусия...

mitko0888:
Ще взема да се повторя, специално за Кракомобила:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=5346.msg119384#msg119384 date=1595839965 ---Сименс не могат да имат никакво изискване, след като в процедурата изрично им е написано "цветово оформление - съгласно проект на БДЖ-ПП" и те са се съгласили с това.

--- Край на цитат ---

Смартроните се предлагат в капри синьо. Само че БДЖ-ПП иска ди си купи нещо, никой не е казал че иска смартрони и не е казано че ще са в синьо, даже изрично е написал текста, който цитирам за втори път - че ще се налепят по желание на клиента. Купувачът иска неговите си цветове. Продавачи много, и един от тях (Сименс) се е съгласил, изрично е декларирал че е съгласен. Ако има други договорки, те са извън рамките на законите (европейските, а и нашите, за обществени поръчки). Така че БДЖ може да иска каквито си иска цветове.

Добре е да се каже че няма такъв локомотив Смартрон. Това е Вектрон, X4-E. Вектронът по презумция не е универсален локомотив, както ES64, а е модулен, т.е. всеки локомотив е събран с конкретни модули според конкретния клиент. Смартрон е наречена една малка поръчка само за Германия, за товарен трафик и за 140. Сега е за България (25kV), за пътнически трафик и за 160. Освен името, което е ясно че вече нищо не значи, не виждам нищо общо, освен че се дава нещо орязано на конкурентна цена, което е смисълът на всичките над 1000 локомотива Вектрон.

А и да не забравяме че БДЖ-ПП е първият клиент, който е поръчал такава бройка. Northrail имат 8 и чакат още един, но за различни превозвачи, другите купувачи са с по 2 до 4 бройки.


--- Цитат на: mitko0888 link=topic=5346.msg119384#msg119384 date=1595839965 ---Предложенията и на Миски, и на Планински, определено изглеждат много по-добри.

--- Край на цитат ---

Възмутен съм от начина, по който БДЖ предлага за обсъждане варианти, като ясно се вижда че по някакви скрити причини предложенията са точно такива. Или се вижда манталитетът на някой, който е поръчал тези варианти. Независимо кой ги е правил, важно е кой и какво поръчва. Непредубеденото (според мен) виждане на г-н Планински го знаем всички - има си неговия знак и идентификация:

 

Това на Микси не миждам да е по-лошо от четирите предложения:
 

И до колкото виждам синьото си е каквото трябва.

И не е вярно че всички са в синьо - сериен Смартрон 008 от 2019, предполагам ще забележите тесните ивици капри синьо около буферите:

mitko0888:
@KRAKOMOBILA:
Вземи разкажи малко повече за тези смърфони: с индивидуални инвертори ли са или само с два? Редукторите за 140 и 160 еднакви ли са? Има ли електрическо (освен рекуперативно) спиране и т.н... ако искаш де.

bdz43r:
С два инвертора за по една двойка двигатели. Захранват се от обща постояннотокова шина, захранвана през четири токоизправителя, всеки от собствена вторична намотка на трансформатора.
Версиите за променлив ток имат само рекуперативно спиране (съответно токоизправителите са комбинирани с мрежов инвертор). Тези за постоянен ток имат и реостатно спиране, а тези и за двата вида ток имат и двете - всеки вид за съответната система.

Смартрон линията е само за променлив ток. Тя разбира се е на базата на Вектрон, но част от разликите са именно синият цвят и груповите инвертори за по два двигателя, от което е по-малката мощност 5600 kW. Стандартният Вектрон е 6400 kW с четири инвертора. Всъщност още много преди това имаше няколко прототипни "малки" Вектрона (3 или 4), от които два попаднаха при нас още преди да ги нарекат Смартрон. Калината се появи тук точно по тази начин - прототип на намалена цена. Още един от тези прототипи стана първият Смартрон, показан на Инотранс през 2018 г.

mitko0888:
Благодаря на Тодор.
Лошото е че точно това, написано по същия начин, разбира се не на български, го знаех и аз. Само че много не му вярвам, щеше ми се да се потвърди и от друго място.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия