ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Новини и предстоящи събития | News and upcoming events

Публично гласуване за дизайн на новите Сименс Smartron локомотиви

<< < (2/10) > >>

pach:
Интересното, че първият вариант е описан като синьо-зелен,
 но аз зелено  (дори и морско) нещо не виждам  :scratch_ones_head:

Както и да  е...за моя радост, втори вариант води в гласуването.
Не съм съгласен кой модел да избера, щото ще ми е по-лесно за суперосването.
Че да не би аз да съм клиенти или собственик на локомотива!?
Въпроса е кой би ни харесал да представлява новото в БДЖ!!!
То май отдавна знаем, че на българския моделист угодия няма... :sarcastic:
Мен страшно ме дразни стила на самото "модерно" лого с крила на БДЖ,
но такова е решението на "дизайнерите" в управлението - да е по-лесно за реализация!
Или калинките...пак там - в управлението, дето най-много ги интересува заплатката, пък дру`то к`вот станИ!!!


Bewinged

--- Цитат ---1. BEWINGED
"Окрилен". Отправна точка за този дизайн са крилете от емблематичното лого на БДЖ, разположени симетрично върху кабините на локомотива.

Цветовата гама е синьо-зелена и препраща към морски/летни мотиви, мисли за пътуване, почивка и ваканция - водеща роля на новите локомотиви за оператора.

Същевременно, заоблените ъгли и контрастаната бяла ивица придават усещане за динамика и скорост.

Макар и по-скоро консервативна и по-буквална, от гледна точка на визуални елементи, тази композиция се фокусира в центъра на същността на компанията и поставя усещането за пътуване и “окриляване” на първо място като послание.
--- Край на цитат ---




Green Force

--- Цитат ---2. GREEN FORCE
През последните години се изяснява ясна тенденция сред европейските ЖП оператори за подчертаване не само на икономическите, но и на екологичните предимства на този вид транспорт спрямо сухопътния и въздушния.

Ето защо, тази “преплитаща се” концепция се стреми да символизира именно това - зелената сила, и мощ, с която БДЖ допринася за опазването на околната среда в България.

Зелената гама също така се свързва с идеята за нещо модерно, както и поставянето на едно ново начало в историята на българския железопътен транспорт.

“Сигнална” ливрея, която няма как да не бъде забелязана, дори отдалече, зад която се крие жизненоважна за всички нас кауза.
--- Край на цитат ---




The Kingfisher

--- Цитат ---3. KINGFISHER
Земеродното рибарче (Kingfisher) е уникална птица, която се среща целогодишно на територията на България. Макар и да живее на сушата, тя е перфектен гмурец и може да бъде възприета като връзка между два свята.

Предоставяйки релации от София до черноморието с емблематични влакове като “Слънчев бряг”, БДЖ също е своебразна връзка между сухия и водния свят в страната ни.

Ето защо тази птица бе избрана за символ и нейните цветове и форми бяха абстрактно представени под формата на ливрея. Изборът на птица (а не на друго животно) не е случаен, тъй като крилата са основен елемент от идентичността на БДЖ - както в миналото, така и в настоящето.

Не на последно място, английското наименование на птицата “Kingfisher” “намигва” към една златна епоха от историята на железниците ни. Царската.
--- Край на цитат ---



Airborne

--- Цитат ---4. AIRBORNE
Усещането за полет и крила отново доминират в този четвърти дизайн и са представени чрез аеродинамични форми, чието специфично взаимодействие изгражда тази концепция.

Яркостта на цветовете тук е по умерена, като зводското “capri blue” играе ролята по-скоро на светъл акцент от колкото на основа.

Концепцията се стреми да покаже сигурността, традициите, но същевременно и новото, модерно усещане, което Smartron-ите ще въведат в пътническия железопътен транспорт в България.

Дизайнът е също пример за това как една сериозна и зряла компания може да взаимодейства синергично и да бъде в крак с модерния свят.

   
--- Край на цитат ---

Предполагам, че това ще е номера на серията...... БДЖ-80!?!

Името обаче си е женско - "Красимира"... може би щото "локомотива" (от френски) е в женски род!?

ivo:
Сега видях и това :) и по ми допада. Някой да знае защо е извадено от допитването.

pach:
Щот и тоя, май ще го вадят от управлението (на България)... ;)
 :lol:

mitko0888:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=5346.msg119340#msg119340 date=1594985240 ---Аз цъкнах номер 2

--- Край на цитат ---

Ама колкото повече го гледам, толкова повече не ми харесва. Ама и другите също ...

Krasi Tankista:
  Нямам думи......... От грозна по - грозна до най - грозна.........!!!    :fie:
И тези празни приказки от презентациите........ама то пък локомотивът е един красавец....... майка плаче!
  Иначе е вярно, че тази от цитирам "Украинското БДЖ" е най - добра. Тя обаче не е включена в надпреварата. При нея има някаква приемственост с 44 001 и 46 200, а и са добре подчертани основните обеми на това КОЛЕДНО ЯЙЦЕ. Абе колкото по - шарено за този локомотив толкова е по зле!
  Основната причина за това фиаско е, че швабите ги мързи да боядисват в нещо много по - различно от цветовете, с които са настроили фабричния робот. С една дума, това да не ви е МАЙБАХ, та да си избирате цветове. Квото има, това че ручате.  Странно, защо ли се сещам за едно друго обсъждане на един модел в ТТ. Той пък въобще не се случи......
  Какво общо има всичко това с разцвета на железниците по царско време - абсолютно нищо. Тогава нашите локомотиви са били уникални и специални поръчки, а сега........Вярно, че тогава бяхме държава, а сега сме васална територия, ама нейсе. Каквито истребителите, такива и локомотивите. Пък даже и локомотивите по - добри от истребителите. Добре, че поне доживяхме да се закупи подвижен състав, в което се състои и основната заслуга на сегашното ръководство на БДЖ.  :good:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия