Автор Тема: Публично гласуване за дизайн на новите Сименс Smartron локомотиви  (Прочетена 1785 пъти)

Nenchev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 506
  • Рейтинг: 263
  • На всяка манджа мерудия
    • 3D Принтирани модели и макети
Язък...

колко готино би било да е червен.  Па да се отприщят едни спорове - кармазъ ли е, кармин ли е или е трафик червено, а може би е сигнално червено или доматено червено с леки примеси на краставица и домашна кайсиева...

Ееех, тези олигофрени от Сименс как прецакаха хубавата дискусия...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2195
  • Рейтинг: 846
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Ще взема да се повторя, специално за Кракомобила:
Цитат на: mitko0888 link=topic=5346.msg119384#msg119384 date=1595839965
Сименс не могат да имат никакво изискване, след като в процедурата изрично им е написано "цветово оформление - съгласно проект на БДЖ-ПП" и те са се съгласили с това.

Смартроните се предлагат в капри синьо. Само че БДЖ-ПП иска ди си купи нещо, никой не е казал че иска смартрони и не е казано че ще са в синьо, даже изрично е написал текста, който цитирам за втори път - че ще се налепят по желание на клиента. Купувачът иска неговите си цветове. Продавачи много, и един от тях (Сименс) се е съгласил, изрично е декларирал че е съгласен. Ако има други договорки, те са извън рамките на законите (европейските, а и нашите, за обществени поръчки). Така че БДЖ може да иска каквито си иска цветове.

Добре е да се каже че няма такъв локомотив Смартрон. Това е Вектрон, X4-E. Вектронът по презумция не е универсален локомотив, както ES64, а е модулен, т.е. всеки локомотив е събран с конкретни модули според конкретния клиент. Смартрон е наречена една малка поръчка само за Германия, за товарен трафик и за 140. Сега е за България (25kV), за пътнически трафик и за 160. Освен името, което е ясно че вече нищо не значи, не виждам нищо общо, освен че се дава нещо орязано на конкурентна цена, което е смисълът на всичките над 1000 локомотива Вектрон.

А и да не забравяме че БДЖ-ПП е първият клиент, който е поръчал такава бройка. Northrail имат 8 и чакат още един, но за различни превозвачи, другите купувачи са с по 2 до 4 бройки.

Цитат на: mitko0888 link=topic=5346.msg119384#msg119384 date=1595839965
Предложенията и на Миски, и на Планински, определено изглеждат много по-добри.

Възмутен съм от начина, по който БДЖ предлага за обсъждане варианти, като ясно се вижда че по някакви скрити причини предложенията са точно такива. Или се вижда манталитетът на някой, който е поръчал тези варианти. Независимо кой ги е правил, важно е кой и какво поръчва. Непредубеденото (според мен) виждане на г-н Планински го знаем всички - има си неговия знак и идентификация:

 

Това на Микси не миждам да е по-лошо от четирите предложения:
 

И до колкото виждам синьото си е каквото трябва.

И не е вярно че всички са в синьо - сериен Смартрон 008 от 2019, предполагам ще забележите тесните ивици капри синьо около буферите:
« Последна редакция: 28 Юли 2020, 09:53:25 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2195
  • Рейтинг: 846
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
@KRAKOMOBILA:
Вземи разкажи малко повече за тези смърфони: с индивидуални инвертори ли са или само с два? Редукторите за 140 и 160 еднакви ли са? Има ли електрическо (освен рекуперативно) спиране и т.н... ако искаш де.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 979
  • Рейтинг: 228
    • bgrail.info
С два инвертора за по една двойка двигатели. Захранват се от обща постояннотокова шина, захранвана през четири токоизправителя, всеки от собствена вторична намотка на трансформатора.
Версиите за променлив ток имат само рекуперативно спиране (съответно токоизправителите са комбинирани с мрежов инвертор). Тези за постоянен ток имат и реостатно спиране, а тези и за двата вида ток имат и двете - всеки вид за съответната система.

Смартрон линията е само за променлив ток. Тя разбира се е на базата на Вектрон, но част от разликите са именно синият цвят и груповите инвертори за по два двигателя, от което е по-малката мощност 5600 kW. Стандартният Вектрон е 6400 kW с четири инвертора. Всъщност още много преди това имаше няколко прототипни "малки" Вектрона (3 или 4), от които два попаднаха при нас още преди да ги нарекат Смартрон. Калината се появи тук точно по тази начин - прототип на намалена цена. Още един от тези прототипи стана първият Смартрон, показан на Инотранс през 2018 г.
« Последна редакция: 28 Юли 2020, 13:02:59 от bdz43r »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2195
  • Рейтинг: 846
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Благодаря на Тодор.
Лошото е че точно това, написано по същия начин, разбира се не на български, го знаех и аз. Само че много не му вярвам, щеше ми се да се потвърди и от друго място.

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11487
  • Рейтинг: 1064
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Тъкмо щях да кажа, че модификация "смартфон" не е като
да няма в други цветове и Митко ме е изпреварил!!!
 :hi:

91 80 6192 008-1 D-BBL – Another new Smartron that will soon be unleashed by Siemens in Munich.





« Последна редакция: 28 Юли 2020, 14:37:28 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2195
  • Рейтинг: 846
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Цитат на: bdz43r link=topic=5346.msg119398#msg119398 date=1595930137
... груповите инвертори за по два двигателя, от което е по-малката мощност 5600 kW. Стандартният Вектрон е 6400 kW с четири инвертора....

Потвърдено от страницата на Сименс, само че за инверторите: тези, използвани за Вектроните, са с мощнжст от 2600 до 3200 kW, т.е., както и мислех, и Вектронът, и Смартронът, са само с по ДВА инвертора.

Сигурно и моторите леко се различават. Задвижването и талигигите са еднакви. Т.е. това, което немците си пишат по форумите, хич не е вярно. Остана някой да изнамери редукторите - дали са само два вида: 160 и 200, или има и за 140.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 979
  • Рейтинг: 228
    • bgrail.info
В наръчника (техническото описание) за X4-E, серия 193, 6400 kW са дадени 4 инвертора за по един двигател. При всички варианти токоизправителите и инверторите са групирани в два големи модула. Вътре във всеки от тях обаче има два отделни инвертора за по един двигател или един за два двигателя. Отделно и един за собствени нужди - компресор, вентилация и др.
« Последна редакция: 29 Юли 2020, 13:24:09 от bdz43r »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2195
  • Рейтинг: 846
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Ако там то пише и си го видял - съгласен.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 979
  • Рейтинг: 228
    • bgrail.info
В по-общите описания се говори за два тягови преобразувателя.
Визират се целите модули, които наистина са два и съдържат:
 - два 4-квадрантни токоизправителя, комбинирани с инвертори за рекуперацията;
 - междинно звено за постоянен ток с филтриращи кондензаторни батерии с контролирано първоначално зареждане;
 - един или два тягови инвертора, комбинирани с токоизправители за рекуперация;
 - един инвертор за спомагателни нужди.

Интересна възможност е захранването на част от маломощните собствени нужди чрез рекуперация при движение със свален пантограф. По този начин междинните звена за постоянен ток се поддържат заредени и при вдигане на пантографа не се чака зареждане на кондензаторните батерии.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2195
  • Рейтинг: 846
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Това ми прилича томно на схемата на Таурус 1216.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 979
  • Рейтинг: 228
    • bgrail.info
От ерата на 1216 и дори 1116 няма принципни промени в силовата електроника. Основните схеми са стандартни и се повтарят.
Новостите са в софтуера, екстрите, повече и по-умни функции, повече неща се правят през компютъра, а не с физически ключове и бутони и т. н. Принципът е дотолкова непроменен, че Вектрон без проблем може да работи по СМЕ с DB серия 120, която е на 40 години и е дядото на Тауруса. Има разбира се ограничения, но те са основно в обменяната диагностична информация между локомотивите - при 120 тя е по-обща, повече неща трябва да се правят ръчно в самия локомотив и за повече неща трябва да се мисли, например да се освободи паркинг-спирачката (при два Вектрона и това се управлява дистанционно) или да се прави сметка за общата теглителна сила или консумация от контактната мрежа (при Вектрони и Тауруси и комбинации между тях те сами мислят за това).

Достигнато е бих казал някакво ниво на изчерпване на актуалните технологии и принципно нови платформи няма на хоризонта. Всички технологични блянове от миналото са реализирани - рекуперация, асинхронни двигатели, супер ефективно управление с минимални загуби на постоянен ток, автоматично поддържане на скоростта... пробив би било най-вече разработване на евтин силов управляем елемент с минимално вътрешно съпротивление, по аналогия с полевите транзистори, което ще повиши значително КПД дори над сегашното високо ниво.
« Последна редакция: 29 Юли 2020, 22:22:16 от bdz43r »

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 607
  • Рейтинг: 170
Благодаря за подробната информация!
А как е решен проблемът при работа на асинхронния двигател на празен ход?

Mironista

  • Trade Count: (11)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 94
  • Рейтинг: 30
  • Напред и нагоре
Цитат на: Nenchev link=topic=5346.msg119395#msg119395 date=1595883953
Язък...

колко готино би било да е червен.  Па да се отприщят едни спорове - кармазъ ли е, кармин ли е или е трафик червено, а може би е сигнално червено или доматено червено с леки примеси на краставица и домашна кайсиева...

Ееех, тези олигофрени от Сименс как прецакаха хубавата дискусия...

Скоро ще направим домашна кайсиева, че старата свърши

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 979
  • Рейтинг: 228
    • bgrail.info
Цитат на: pavlinbg link=topic=5346.msg119411#msg119411 date=1596094553
А как е решен проблемът при работа на асинхронния двигател на празен ход?
Двигателите на локомотивите са постоянно зацепени с колелата. Никога не се движат на празен ход.

В допълнение на по-горното, съвременните локомотиви имат и корекция на фактора на мощността, който клони към 1,0. При старите този параметър е много зле.