Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Модернизация на жп отсечка от км 22+554 до км 42+200 (Ел Пе -Вакарел) - репортаж
gregary:
Обособена позиция 1: "Модернизация на железопътната отсечка от км 22+554 до км 42+200"
Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада най-големият жп тунел в България, с дължина 6.8 км, който ще бъде построен по тунелен способ и ще бъде напълно съвместим с изискванията за оперативна съвместимост. Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.
В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони. Ще бъдат изградени и 2 броя двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1,5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.
Стойност на договора за строителство: 498 800 012 лв. без ДДС
Изпълнител: ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин"
Стойност на договора за надзор: 20 940 000 лв. без ДДС
Строителен надзор: Обединение "Жп Транс" ДЗЗД
Източник:
https://www.rail-infra.bg/bg/192
С нетърпение очаквах да стартира строежа и модернизацията на жп отсечката Елин Пелин - Костенец. По специално отсечката между Елин Пелин и междугарието след Вакарел, поради това, че е с любимия ми ландшафт (виадикт-тунел) и най-вече, че мога да наблюдавам отблизо процеса. Идеята ми е да правя кратки репортажи със снимки и видео, като ги поствам тук.
Днес, разхождайки четириногият приятел, с изненада установих, че лееееко е стартирал проекта. Започнато е разчистването на горското трасе от дърветата при виадукт с дължина 234 м.. в източна страна. Старта е започнал, предполагам преди две седмици, съдейки по изрязаната дървесина.
Тук трябва да свърши виадукта и трасето да продължи посока изток (вляво)
Тук е след виадукта, в посока следващия с дължина 414 м., преди тунел с дължина 970 м.
Поглед на запад:
Между дърветата (все още не разчистени) се виждат покривите на двата комплекса, между които ще мине строежа на новото трасе с първия виадукт от 234 м.
&bgflag
gregary:
Едно ВИДЕО към въпросния участък.
Предвид мащаба на работа и свършеното дотук, аз съм скептичен, че ще се влезе в срок (2023 г.)
П.П. Извинявам се за по резките движения, но са второто ми летене и първо снимане на клип с дрон... Иначе се оказа приятна занимавка, като с малкия ще продължим да снимаме и да изчистим работата с контролерите... :yahoo:
mitko359:
--- Цитат на: gregary link=topic=5349.msg119526#msg119526 date=1598247565 ---Едно ВИДЕО към въпросния участък.
Предвид мащаба на работа и свършеното дотук, аз съм скептичен, че ще се влезе в срок (2023 г.)
П.П. Извинявам се за по резките движения, но са второто ми летене и първо снимане на клип с дрон... Иначе се оказа приятна занимавка, като с малкия ще продължим да снимаме и да изчистим работата с контролерите... :yahoo:
--- Край на цитат ---
Страхотно видео ! :hi:
Аз сега съм стажант в ДжиПи в ЖП отдела. Те са взели ЛОТ 3 (спирка Немирово 62+400км до началото на новата гара Костенец 73+598км) в консорциум със Щрабаг. Срокът за изпълнение на този ЛОТ 3 е 64 месеца, като колегите са песимистично настроени и според тях обектът ще е готов някъде за около 7 години. В тези 11-тина километра обаче има 8 тунела и 11 моста :dance1: :spiteful:
Може да прекръстим темата и да обсъждаме целият проект.
Качвам файл с трасето на Google Earth Pro от Ихтиман до Септември - https://drive.google.com/file/d/18SWn15IumdQqh1qQLXUYeRPHrV_KWkP2/view?usp=sharing
п.п. Файлът е тежък и малко трудно се отваря, но като приближите се гледа нормално :good:
pach:
Браво Грег!!! :clapping:
Клипа го гледах три пъти! Много ми хареса! :good:
Като всяко начало, трудно, малко, хубаво, обаче и от сърце!!! :give_heart:
Изпълняваш мечтата на мнози тук - да "летят" с дронове!!! :yahoo: :pilot:
Кой модел дрон ползваш или какъв му е обхват за управление и връзка в реално време?
И две пожелания към теб (не че си "концерт по желание на зрителите")...или по-скоро технически хватки. :hi:
Съпостави картата от представянето на проекта (или вземи точните данни от него в сайта на НКЖИ конкурса за търга и/или поэдруг начин)
и си извади GPS-координатите (дори приблизителни) на водещите точки.
Може и с джипиес-а на смартфона ти - в реалност или само по картата му. Тогава маршрута ще е още по-точен за записа.
И когато "летим" над поле с царевица (примерно) можеш спокойно във видеоредактора да ускориш скоростта на възпроизвеждане
два-три пъти (по твоя преценка). Така пестиш досадни прелитания над безкрайна скука и същевременно си
отваряш повече време за хуббави неща, като влака означен от теб като "красотаа" и "приказка" при оставащо общо времетраене за клипа
(в случая 12 минути).
Но опита и начина на заснемане са си твой и на помощника, така че - поздрави за двамата!!!
И с нетърпение ще очаквам следващите снимки и клипове по проекта до края му!
Пък за официалното откриване на отсечката може и да се организираме за нещо по...така.
Излет, фото, бира, масово барбекю....на кебапчета и половинки---по бански.... ;) :pleasantry: :victory:
...абе нали повода бил важен...само да началото на откриването!!! :lol:
&bgflag :friends: :party: :beach: особено ако е през топъл и подходящ сезон!
:lol: ;) :drinks: :drinks: :drinks:
ПП. Обединение на темата с Митко359 може и да е добре - отивам да гледам неговият линк!
:clapping: :hi:
ПП2. Митко, с какво се чете/гледа тоя файл?
gregary:
Реално, все още няма развитие и същинска работа на терена, освен изграждането на базата на строителя. Мисля, че строителството й започна някъде през лятото, а сега вече е почти завършена. Има и доста струпана техника (самосвалите често ги засичам по пътя) както и общежитията са почти готови. Колко ли работници ще има? Приличами леко на казарма. :)
ЖП БАЗА на ДЖЕН-ДУЙ
п.п. Ако искате, може и тук да поствате инфо за учатъка към Костенец, но според мен е по-добре в отделни теми за да е по-систематизирано. Иначе ще стане раздута тема.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия