Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Нов проект - маневрена гара (shunting yard) в HO

(1/3) > >>

Christo:
Преди да започна с въпросите, да уточня, че съм прочел темата за начинаещи няколко пъти.

Та искам да направя един напълно функционален модел на маневрена гара. За идея взимам този план:
http://www.scarm.info/layouts/track_plans.php?ltp=121

Ето така приблизително изглежда в HO:


Определил съм следните параметри:

* бюджет: до. 1 000 лв. в т.ч. релсов материал, подвижен състав, захранване, дигитален контролер, мотори и декодери за стрелките, ландшафт, 2 сгради (депо за лок и склад), но без дървената конструкция за основа.
* мащаб: HO
* макс размер на мястото, което имам: 100 - 110 х 40 - 45 см
* система: Maerklin AC digital
* релсов път: Maerklin C-track
* епоха: след III
Въпросите ми са:

* Този маневрен пъзел добър ли е за това място 110 х 40 см?
* Може ли да препоръчате друг или какви подобрения могат да се направят тук?Основното, което ме тревожи е, че коловозите стават сравнително къси при смяна на мащаба на плана от N в HO - вместват се не повече от 2 - 3 вагона.

Всякакви други предложения и коментари са добре дошли!

pavlinbg:
Здравей!  :hi:
Много може да се изпише по тази твоя тема, все пак стартираш нов макет (или както го наричаш "проект").
Но да си дойдем на думата... Аз считам, че свободната площ, с която разполагаш е малка за мащаба (H0) и епохата (след lll-та), които си избрал, макар и макетът да пресъздава само една гара/депо или маневрен район. За тези размери - 110×45 см. по-добре е мащабът да е N или Тт. Разбира се тук от значение е и конкретният ти замисъл - дали това ще е само локомотивно депо или маневрен район за композиране, товарене и разтоварване на товарни влакове, дали ще е само диорама или ще има интензивно маневрено движение по макета. За твое сведение, в H0, IV, V и VI-та епохи, полезната дължина на приемо-отправен коловоз трябва да е >150 см., за да можеш спокойно да разположиш на него локомотив с 3-4 пътнически вагона. Бих ти препоръчал да използваш дължината по диагонал и коловозите да  са по цялата дължина. А може това да е само един модул от по-голям модулен макет.

Mixy:

--- Цитат ---Основното, което ме тревожи е, че коловозите стават сравнително къси при смяна на мащаба на плана от N в HO - вместват се не повече от 2 - 3 вагона.

--- Край на цитат ---

Мда, коловозите събират точно един локомотив (модел със средна дължина) с един дълъг двуосен вагон.



Действително, абсолютният максимум за този план е някой къс локомотив с 2-3 къси двуосни вагона на коловоз, но това (според мен) е твърде ограничаващо откъм епоха и подвижен състав.


emilchaushev:
Здравей,

За да направиш по- шарена маневрената дейност и комбинациите е хубаво да има два коловоза, през които да обръщаш локомотива от другата страна на вагоните.

пОгледни и тази тема, която касае същата тематика http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5101.msg112010.html

Christo:
Благодаря на всички ви за насоките. Научих нови неща и съм по-подготвен сега.

На този етап се колебая дали да продължа в HO с по-къси коловози и вагони с дължина до 120 - 130 мм по буферите или да го направя в N. Ще ъпдейтна темата като съм готов.

А може ли някойк да ме насочи с идея/онлайн ресурс за разкачвачка (uncoupler) за Piko A-track и стандартните им куплунзи?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия