Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

Играчките на Пи моделс

<< < (14/20) > >>

mitko0888:

--- Цитат на: Nenchev link=topic=5376.msg121237#msg121237 date=1615790170 ---За съжаление, най-бавната скорост, която е фабрично заложена в Lias DCC е тази:

https://youtu.be/2PoFyZeTrPM

Трябва само да си направим DCC++ централата и да си поиграя малко с настройките.  Въпреки това, смятам, добро постижение имат китаюгите за фабрични настройки, а да не забравяме, че трансмисиите на талигите са 100% наша разработка и изработка.

--- Край на цитат ---

Скороста на въртене на мотора е много добра, да не кажа идеална. Само редукторът ти е доста бърз, да не си го смятал за ICE?

Nenchev:
Аааа, хич и не съм се занимавал да смятам редуктора....налучквах с наличните зъбни колела  :dance1: :dance1: :dance1:

Ако на някого му се изчислява, ето данните на редуктора:

* Двигател 12500 об/-1 при 12 В
* едноходов червяк -> 20 зъба
* 20 зъба -> 12 зъба на колоос

Nenchev:

--- Цитат на: bazitov link=topic=5376.msg121242#msg121242 date=1615806504 ---Пробвайте DCC++EX, оригиналната си работи, но е доста стара.
В момента се опитвам да достигна до възможно най-малката DCC И DC "централа" (Arduino Nano, TB6612FNG и MAX471), която да работи с 12V от USB-C PD батерия (при мен е само N) или адаптер.
После ще го вържа към едно Raspberry Pi Zero, на което върви RocRail и ще пляскам с ръце.

--- Край на цитат ---

Заръчал съм една друга платка, че стандартния L298P модул държи само до 2А и ми малее....смятам да сложа захранване поне 15А, та да не се налага инсталиране на бустери-мустери-щуротии-разни.  Освен това, има над 50 стрелки, та NANO-то ще увисне леко от към SERVO изходи...Идеята е да експериментираме с ардуино, като най-бюджетен вариант, а после замисълът е индустриален PLC - най-вероятно Шнайдер.

pach:
Ненчев, скоростта е идеална!!! По-бавно няма смисъл...и оригинала не го можеше!
Отворих клипа да видя двигателя, но той си е супер .За редуктора - и мен ме мързи да смятам,
но ти все някога ще трябва да го правиш. 12 волта за двигателя е максимума, но така е само в скоростните влакове.
Обикновенно се кара (за бърз ход де) на 8- 10 волта! Някои  моделисти слагат дори ограничители за това напрежение.
Ходът както казах е идеален - въпроса е, дешифратора ще го държи ли (като компенсира) с два-три вагона (маневра)?
Ако и тогава го регулираш да държи такъв плавен и бавен ход, ще е супер ...за модела, теб и...дешифратора.
Имай предвид, че дешифраторите се нуждаят от въздух (охлаждане) все пак.
Колкото до 298-цата, я остави за сега. Допълнителните бустери  дават две предимства:
- подсигуряват еднаква мощност по трасето (нямаш загуби от дължина и/или лоши контакти).
- подсигуряват безпроблемна експлотация и безаварийност (почти), щото дори един да излезне от строя, другите ще го заместят дори с превключване за временно.
Но най-важното е - при 15 ампера на централата, има случай на къси съединения, в които заради високия ампераж,
се случва ефекта на "заваръчен апарат" - тоест ако не се заварят колоосите, то със сигурно "избухват" и се повреждат всякак (най-вече геометрично). Имаше доста такива случай преди 10-тина години и европейските моделисти предпочетоха да имат няколко бустера, с по-бърза защита, за дългите си трасета на секции!

А шасито и двигателя от клипа са си перфектни, ако те интересува друго мнение!!!
Успеха е видим!!!
 :good:  :clapping: :hi:

ПП.А за разклоненията и въобще другите аксесуари - хората пускат още една линия с отделен бустер само за тях.
Така просто отделят движението на влаковете, от аксесуарите, чисто силово и практически диверфицират мощносттите за захранване.
Остава общото им управление през двете проводникови линии за DCC-сигнала.

mitko0888:
pach, все се каня да те питам: какво дешифрираш във влакчетата, че не ми е ясно?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия