Има достатъчно фабрични модели с по два мотора и с по един декодер. И това от теорията не е проблем. Ако някой е имал проблем с това - причината е друга.
Не знам и как ги гърмите тези декодери. Аз също съм гърмял декодер, знам как става, но това е само от криви ръчички. Ако се спазват най-елементарните правила е доста трудно декодер да гръмне. Не че не става, даже става много често, но това не е от два мотора или от 12 долара, а от неправилно пипане.
Не съм съгласен, обаче, че декодерът на лаис върши същата работа както "прескъпите" (каквото и да значи това). Преди мнооого години имах две ЦК ключета - едното пускаше 12 волта и другото - 9 волта. С едното ключе влакът тръгваше и вървеше "бавно", а с другото вървеше нормално. Това сега хич не върши работа, въпреки че един известен румънец още си щрака така (дали е жив ...?). Трябва си БАВНО движение, тръгване, спиране, особено за маневрен локомотив. Ако само ще стои на едно място и ще мига на гирлянди - може да е коледна елха, но не и локомотив. А пък евтиният декодер на лаис хич даже няма и къде да попнеш за да напарвиш добро вървене. Можи да стане с неговите си настройки, ама да се кръстим на всеки влак че това ще е така - не става.