Автор Тема: Модел на електрически локомотив на БДЖ серия 42 от Тechimage (мащаб НО)  (Прочетена 55307 пъти)

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Обиколка на клубното трасе в НО като машинист на локомотив серия 42 на БДЖ

http://railwaymodellingclub.com/?cid=10&NewsId=225

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

Тонка, пускай децата да работят, че няма да насмогнеш

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Днес получих и моя локомотив - страхотен е!  Изключително реалистични звукови ефекти. Интересно ми бе да открия, че при задействане на звуковия ефект за набиране на степени от АТП, се ускорява и скоростта на локомотива, както е в  действителност. Поздравления за всички, които направиха възможен този модел! Дано има още такива модели!  :hi:  bg&flag

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

Ами списъкът за 43 се запълни - Тониеми няма ли да включваме ?  :drinks:

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Цитат на: pavlinbg link=topic=5381.msg121805#msg121805 date=1623185213
. . .

Интересно ми бе да открия, че при задействане на звуковия ефект за набиране на степени от АТП, се ускорява и скоростта на локомотива, както е в  действителност.

. . .
Това не го разбрах. Би ли обяснил как задействаш звуковия ефект, който води до ускоряване на локомотива?

При мен е обратното - при увеличаване на стойността на тротъла, степените се набират (звуково) в зависимост от тази стойност, а моделът ускорява според стойността в CV3. Още не съм схванал как точно Зимото прави набирането на степените в зависимост от позицията на тротъла, но и не съм се задълбочавал (досега) в настройките за електрически локомотиви.

Иван

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Цитат на: IvanC link=topic=5381.msg122045#msg122045 date=1626102032
Това не го разбрах. Би ли обяснил как задействаш звуковия ефект, който води до ускоряване на локомотива?

При мен е обратното - при увеличаване на стойността на тротъла, степените се набират (звуково) в зависимост от тази стойност, а моделът ускорява според стойността в CV3. Още не съм схванал как точно Зимото прави набирането на степените в зависимост от позицията на тротъла, но и не съм се задълбочавал (досега) в настройките за електрически локомотиви.

Иван

С един от функционите бутони на мишката (мисля, че беше бутон 5). Ще проверя и ще пиша отново. Ако успя, ще направя и клип.

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Предполагам, че "мишката" е у-вото, с което се управлява локомотива. Ако това е правилният термин, аз използвам "мишка" мое прозводство с DCC станция, също мое производство (донякъде, защото е леко модифицирана DCC++ станция). Аз наричам това у-во "тротъл" (по английското му име). Бутоните са т.нар. функционални бутони, които включват F0 (предни/задни светлини в зависимост от избраната посока на движение), F1, F2 и т.н. до F28. Врътката (копчето), което се завърта задава стойността на тротъла (от 0 до 126), която управлява скоростта на локомотива.

Та при мен като завъртя рязко врътката на стойност 63 (50% от обхвата), ламинатката на Техимидж започва да набира бързо степените, докато моделът ускорява плавно в зависимост от това какво има записано в CV3 (при мен дойде със стойност 30 и засега не съм я променял). Ако от спрян модел завъртя врътката до стойност 20-30, декодерът набира (звуково) по-малко степени, но пак набързо, а локомотивът си ускорява по същия начин (според CV3).

При F19 включен, локомотовът ускорява по-бързо, но не забелязах набирането на степените да е ускорено. Просто си изпълнява звука за едно набиране, после следващото и т.н., докато достигне степента за съответната скорост.

Според инструкцията, която дойде с моя модел, а и според пробите, които направих досега, не намерих функционален бутон, който да набира степените - звуково или скоростно, та затова попитах какво имаш предвид.

Иван

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Цитат на: IvanC link=topic=5381.msg122045#msg122045 date=1626102032
Това не го разбрах. Би ли обяснил как задействаш звуковия ефект, който води до ускоряване на локомотива?

При мен е обратното - при увеличаване на стойността на тротъла, степените се набират (звуково) в зависимост от тази стойност, а моделът ускорява според стойността в CV3. Още не съм схванал как точно Зимото прави набирането на степените в зависимост от позицията на тротъла, но и не съм се задълбочавал (досега) в настройките за електрически локомотиви.

Иван

Това, за което говорих става с натискане на функционален бутон F3 от мишката. Разбира се преди това трябва да се активират звуковите ефекти от F8. В инструкцията към модела за ползване на функционалните бутони, F3 е посочен като "shunting" - шунтиране. С натискане на F3 локомотивът рязко ускорява, при повторно натискане на F3 - забавя движение.  В реалните железници, при локомотивите "Шкода" има възможност за шунт (в две степени) с контролера на локомотива (натиска се надолу и след това се премества вляво, като по този начин се осигурява по-голяма мощност. Такива шунтове могат да се правят след набирането на определени позиции с контролера, когато локомотивът е набрал скорост. Така е и при модела на Techimage - регулаторът за скоростта на мишката трябва да е завъртян и локомотивът да е ускорил.
Ето и клип (обърни внимание след 30 секунда)
https://youtu.be/3qS-kXPqsj0



   
« Последна редакция: 31 Юли 2021, 21:43:11 от pavlinbg »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Павлине, тази функция се нарича:"ДЕПО". Може да е зададена от производителя на F3 / F4 или F6. почти всички декодери я имат било то със звук или без. Идеята е: да намаля скоростта на локомотива почти два път от реалната, независимо да ли си задал стъпка 14 - 127. Предполагам си обърнал внимание, че по време на изложенията във Фремо, на мишките (FREDi - тата), тази функция също я има и умишлено е включена - идеята е да не стават кошии (джелатско каране). Локомотива когато е в движение и тази функция се изключи, той се "изстрелва", което е нереално.  :hi:

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Цитат на: TheJackal link=topic=5381.msg122123#msg122123 date=1627776803
Павлине, тази функция се нарича:"ДЕПО". Може да е зададена от производителя на F3 / F4 или F6. почти всички декодери я имат било то със звук или без. Идеята е: да намаля скоростта на локомотива почти два път от реалната, независимо да ли си задал стъпка 14 - 127. Предполагам си обърнал внимание, че по време на изложенията във Фремо, на мишките (FREDi - тата), тази функция също я има и умишлено е включена - идеята е да не стават кошии (джелатско каране). Локомотива когато е в движение и тази функция се изключи, той се "изстрелва", което е нереално.  :hi:

Само че тук при натискане на F3, първо локомотивът се ускорява, а едва при второто натискане на F3 - забавя движението си, като всичко това е озвучено със звук от АТП.
« Последна редакция: 01 Август 2021, 10:48:13 от pavlinbg »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Я, вземи и рестартирай декодера. CV 8= 0 или 8.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Говорите за различни неща...
На Роко фабричните дешифратори имат включена
функция "маневра" , която снижава скоростта от текущата
на половина (с промяна и в звука).
При повторно задействане,
се освобождава скоростта до предишна зададената!

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Цитат на: pach link=topic=5381.msg122128#msg122128 date=1627842198
Говорите за различни неща...
На Роко фабричните дешифратори имат включена
функция "маневра" , която снижава скоростта от текущата
на половина (с промяна и в звука).
При повторно задействане,
се освобождава скоростта до предишна зададената!
А в случая с моделчето на ТехИмидж и светлините се включват на "маневрен" режим. При моя бяха малко объркани и не се гасяха останалите светлини (прожектор, челни и задни светлини) от едната страна, но успях да ги оправя.

Аз го наричам "маневрен" режим. В някои случаи намалената скорост (около 50-60% в маневрен режим) и намаляването или пълното премахване на плавното ускоряване и намаляване на скоростта са на един бутон, но понякога са на различни. В декодерите на Zimo, какъвто е декодерът в ламинатката на ТехИмидж, те се задават поотделно с две CV-та и това позволява да се активират с различни бутони, както и с един и същи бутон, ако се въведе еднаква стойност в двете CV-та.

Иван

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Уважаеми приятели на жп моделизма,

Имам удоволствието да ви съобщя, че вече е в ход подготовка за втора доставка на уникалния локомотив на БДЖ серия 42 („Ламинатка“) в мащаб НО (1:87) от познатата ни вече фирма „Тechimage“.

Новото е, че ще има възможност да се избира между два номера – 42.081 и 42.077 (по единично или заедно).

Цените на модела са същите като при първата доставка, а именно:
1.   Аналогов локомотив  – 549,80 лева;
2.   Дигитален локомотив (DСC) - 589,80 лева;
3.   Дигитален локомотив със звук (DСC-sound) – 696,80 лева.

Поръчки ще се приемат след плащане на пълната сума на банковата сметка на Клуб "Железопътен Моделизъм - България" до 30.11.2021 г.

Ето и данните за банковата сметка, по която следва да се превеждат сумите:
Титуляр: Клуб „Железопътен моделизъм-България“
IBAN: BG49FINV91501204167429
Основание: Аналогов/DСC/DСC-sound (посочвате каквото сте избрали), желан/и номер/а и бройката и разбира се, името на човека, за когото се поръчва.

Моля, всеки извършил превод на сумата, съответно заявил желаната бройка модели на серия 42, да изпрати и на имейл адрес: club@railwaymodellingclub.com информация за извършения превод и телефон за обратна връзка с цел потвърждаване от наша страна за успешно извършения превод (или липсата на такъв), а в последствие и за уведомяване за получаването на модела.

С условностите познати ни от първата доставка (тоест вероятност за голямо забавяне) втората доставка се очаква да се осъществи до края на януари 2022 г. Предаването на локомотивите ще става по ред, определен от клуба, който ще обявим в последствие.

За тези, които искат да се запознаят или да си припомнят повече подробности за модела и за историята на неговото създаване, могат да посетят следния адрес: Lokomotiva S489 1:87 / Ламинатката на Тechimage

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Снимки на 42.077 в депо Горна Оряховица:

https://photos.app.goo.gl/PneMR2ycjgGqD5Qh9