Автор Тема: Локомотив на БДЖ серия 36 от метал  (Прочетена 6967 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2324
  • Рейтинг: 910
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Локомотив на БДЖ серия 36 от метал
« Отговор #15 -: 13 Декември 2020, 11:58:32 »
За тези тръби - дали не се въртят целите, или поне някои от тях (снимката е на 46.03):


pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 724
  • Рейтинг: 253
Re: Локомотив на БДЖ серия 36 от метал
« Отговор #16 -: 13 Декември 2020, 13:37:29 »
Харесва ми темата и я чета с интерес!  :good:
Нищо, че не разбирам от парни локомотиви... и това, което коментирате все едно е на патагонски.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Локомотив на БДЖ серия 36 от метал
« Отговор #17 -: 13 Декември 2020, 14:03:51 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=5359.msg120282#msg120282 date=1607853512
За тези тръби - дали не се въртят целите, или поне някои от тях (снимката е на 46.03):

(Image removed from quote.)

Според мен, тръбите изпълняват ролята на бронировка на тягите, които са вътре и определено не се въртят. Иначе щеше да има следи от грес в точките на съприкосновение със стойките.  Крановете на тягите се въртят много лесно с една ръка, ако се въртяха заедно с тръбите би било много по - трудно. Поне така ми се струва по - логично. Има и нещо друго, аз не знам колко е топъл котела, но през зимата щяха да замръзват. Поне на източния фронт де...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12089
  • Рейтинг: 1252
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Локомотив на БДЖ серия 36 от метал
« Отговор #18 -: 13 Декември 2020, 16:44:47 »
Тръбите се явяват само носещ кожух на прътовете (тягите),
които пък са просто като удължители на оста от различните,
шибърни крановете, чрез които се управляват различните режими
Подаване и отпускане на пара, пускате на въздух, пясък и т.н.
Практически в будката на машиниста, "врътките" за управление,
завършват въпросните прътове. А действителното управление,
се осъществява на място, от споменатите различни кранове.
Тоест не само свирката се управлява с въже, но и целия парен локомотив също...било с въжета или прътове.
Както казах, тези прътове, са удължени оси на кранове.
Не е ефективно, пара взета от парния  дом да се пуска по тръба,
към будката, където дебита и се управлява посредством шибърен
кран и от там да се пуска по друга тръба, към входа на пароразпределителя!!! Излишно дълго и охлаждащо, с твърде
много връзки и т.н.
Всъщност точно това обикновенно е вътрешно монтирано и не се
вижда отвън, но подобно е с пясъка който се спуска пред/зад всяка водеща колоос идвайки от пясъчника над котела (на което тук му казахме "тенджери")! За сгъстения въздух е също така - крановете са в непосредствена близост, до управлявания агрегат,
а "врътките" са в машинистката будка!
То подобно е при дизелите - клапаните за въздух например (което си е кранчета)
са електрически управляеми от кабината, а те самите са
 монтирани по двигателя, компресора и т.н.
Май го обясних много сложно..  :scratch_ones_head:

ПП. Митко, Краси е прав за омазването...а ако се вгледаш, повечето тръби завършват с неподвижни фланци, които ги държат и позиционират на място, за да могат прътовете в тях да са точно по оста
на крановете!
« Последна редакция: 13 Декември 2020, 16:48:25 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2324
  • Рейтинг: 910
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Локомотив на БДЖ серия 36 от метал
« Отговор #19 -: 13 Декември 2020, 17:27:14 »
Цитат на: pach link=topic=5359.msg120287#msg120287 date=1607870687
ПП. Митко, Краси е прав за омазването...а ако се вгледаш, повечето тръби завършват с неподвижни фланци, които ги държат и позиционират на място, за да могат прътовете в тях да са точно по оста
на крановете!

Аз виждам само че има кранове, на крановете вместо да има директно сложени врътки, има тръби. Ако в тръбите има друг прът (вал), той трябва да е захванат с някаква сглобка към оста на кранчетата. За съжаление от снимките не виждам еднозначно дали е така или не, въпреки че това е най-вероятното - на края на тръбата да се свърва пръта (вала) с кранчето, колкото и да ми се вижда че тръбата е сплескана в квадрат за да върти крана. При следващата ми среща на живо с парен локомотив ще погледна специално този детайл. В момента не мога да кажа нищо повече еднозначно.

ПП: Тръбата отдясно се вижда добре при 36, въпреки че при 46 не е тръба а прът който се дърпа и се плъзга в скобите, които го крепят за котела.
« Последна редакция: 13 Декември 2020, 17:35:12 от mitko0888 »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Локомотив на БДЖ серия 36 от метал
« Отговор #20 -: 16 Декември 2020, 00:12:38 »
Ако говорим за трите успоредни тръби отляво на котела, няма прътове в тях. По тях върви пара. По най-горната тръба парата, която задвижва турбо генератора, по средната парата за въздушната помпа, и по най-долната парата за сифона.
Пръта, за който пише Митко при 46 серия е отдясно на котела и задейства парния регулатор. При 36 серия този лост е скрит и не се вижда отвън.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Локомотив на БДЖ серия 36 от метал
« Отговор #21 -: 16 Декември 2020, 06:05:33 »
 Е,... бях забравил, че това е ПАРЕН локомотив......Яска, какъв е диаметърът на тръбите и на по - тънките части отпред?  Всъщност това е по - важно за мен в случая, а не механиката. Важно е за да знам какви части да купя и най - вече, какви отвори да заложа в проекта 
;D
Тук малко интериор:





« Последна редакция: 16 Декември 2020, 06:17:05 от Krasi Tankista »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2324
  • Рейтинг: 910
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Локомотив на БДЖ серия 36 от метал
« Отговор #22 -: 16 Декември 2020, 07:55:18 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=5359.msg120313#msg120313 date=1608070358
Ако говорим за трите успоредни тръби отляво на котела, няма прътове в тях. По тях върви пара. По най-горната тръба парата, която задвижва турбо генератора, по средната парата за въздушната помпа, и по най-долната парата за сифона.
...

Ясене, със сигурност не е така. Крановете са в онази правоъгълна кутийка, която е права, на предния край на прътовете. Отгоре на този разпределител има една дебела Г тръба, с един голям общ кран - от там се взима пара от котела.
Врътките на крановете с вбудката. От там до тази кутия - или се въртят целите тръби, или в тръбите има допълнителни пръти, които се въртят, за да може като врътнеш врътката в будката дасе завърти крана отпред.

ПС: Сега гредам, че това, което казваш, е така при 16-ката.
« Последна редакция: 16 Декември 2020, 08:03:15 от mitko0888 »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Локомотив на БДЖ серия 36 от метал
« Отговор #23 -: 16 Февруари 2021, 20:17:13 »
Малко повече подробности:







 ;D