Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model

06-та на Albert-Modell

<< < (10/19) > >>

LAL14:

--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5391.msg122148#msg122148 date=1628297821 ---Всъщност е грешка, но в оригинала. Тоест модела е 1:1 с оригинала.

--- Край на цитат ---

    Благодаря Ви за инфото.  Лек ден.

toniemi:
Така,след като вчера се сдобих с въпросният локомотив,аналогов вариант,да споделя и аз нещо.....

тук съм пуснал снимки....
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3305.1815.html

Относно външният вид-отлично,локомотива е изработен визуално перфектно. :yes:
Бих предпочел по-светло червеният вариант на БДЖ,както на моите самоделки,този тъмно-червен цвят е по-неприветлив.





Относно осветлението-фаровете светят малко слабичко,стоповете не се виждат изобщо! :angry:
При загасено осветление на макета,червенеят съвсем слабо.Ще трябва да ги преработя.

Относно ходовите качества-клатене при определена скорост като старото Пико,липса на гумени бандажи,недостатъчно отежняване!

Нещо странно,двигателни са само 4 колооси,а може и шесте!Има зъбни колела навсякъде!

Така ли е оригинално или предишният собственик е премахнал зъбните колела на две от колоосите??????????
Заради това не мога да използвам 100% теглителната му сила! :angry:
Ако е така,от къде да си купя още две резервни колооси?



IvanC:
Обикновено АС моделите са с различни колооси от тези за DC, като имат повече колооси с гумени бандажи. Това е необходимо за компенсиране на надигането на колоосите от плъзгалката при запазване на общото тегло на модела.

При теб моделът явно е оригинално за DC. Като си му сложил плъзгалката, тя разтоварва талигата, на която е закрепена и на практика някакво сцепление остава само на другата талига, което не е достатъчно. Трябва да намериш подходящи колооси (1 или 2) с гумени бандажи за другата талига. От друга страна 2 колооси с гумени бандажи може да влошат токоснемането, така че ще трябва да намериш някакъв баланс между сцепление и надеждно токоснемане.

Белите челни светлини на този модел ми харесват - аз не съм любител на ярките светлини. При червените явно има нещо нередно за да има толкова силна подсветка в кабината и почти нищо там, където трябва да светят.

Иван

IvanC:
Относно клатенето - двете талиги обикновено са с различно странично окачване. Едната талига е твърдо подпряна от двете страни, докато другата позволява странично клатене, за да може да обира страничните неравности на релсите. Ако плъзгалката е на талигата с твърдото странично окачване, тя (плъзгалката) разтоварвайки тази талига влошава страничната стабилност на модела и може да доведе до по-силно странично клатене.

Иван

toniemi:
Иван,благодаря за коментара!  :hi:

Това което мога да кажа като уточнение:
Плъзгалката е много хлабава,почти без натиск!
Старият собственик е премахнал на две колооси зъбните колела,поръчал съм си и ги чакам!
И без тях ,виждайки се на клипа,локомотива си върви чудесно и тегли вагоните.
https://www.youtube.com/watch?v=Zer8RDiTSXY
Имам и други правотокови локомотиви,всъщност сега на макета само 4 - 5 локомотива са Мерклин,другите са Роко,Брава,Пико,самоделки и други...всичките си имат гумени бандажи,а тук както и Ламинатката на Техимидж са спестени!
Мога да преценя ,добре утежнените локомотиви и разликата в съпротивлението при плъзгане на тези с бандажи и без,разликата е голяма!При този локомотив и шесте колела токоснемат,могло е да поставят поне две колела с гумен бандаж.
Като разглобих талигите и свалих колоосите,еми те са като на детска играчка,направо несериозно!
Вадят се лесно от осите и като ги търкаляш по масата,бият аксиално и радиално,като на старото Пико.
Също недопустимо за тези пари и имиджа на фирмата.
От там идва клатенето.

Относно осветлението отзад,проверих къде е проблема.
Срещу фаровете има бели светодиоди,а за стоповете,светодиода е в средата.
Свети силно,но светловодите са първобитни и не отвеждат никаква светлина.

За външността-Перфектно!
Заради това ще си купя и другия номер на БДЖ.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия