Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model

06-та на Albert-Modell

<< < (18/19) > >>

IvanC:
Ето стойностите на CV-тата на моята шестица от Алберт Модел:



В клетките със стрелките, лявата стойност е "заводската" (оригиналната) на CV-то (с която пристигна при мен от производителя), а дясната е променената от мен.

Накратко - не съм пипал заводските настройки за управлението на мотора с изключение на CV5 за максималната скорост на модела, за да му докарам максималната мащабна скорост.

Иван

Martascho:
Здравейте извинявам се че пиша във вашата тема но тъй като съм нов в хобито и имам същия локомотив на Алберт модел искам да попитам нещо относно декодера.
Закупих един като в магазина уточних че е за МТС 21 интерфейс но декодерът който ми доставиха не е същия пак е със 21 пина но "мъжки" и подредбата е различна демек нищо общо
та въпросът ми е от къде в БГ мога да закупя декодер за този локомотив

sandovr:
Здравейте, предполагам, че  сте купили декодер с интерфейс "Plux 22". Не е невъзможно да се пригоди за локомотива, но мисля, че не си заслужава. Декодер, какъвто ви трябва най- вероятно имат в хобиленд, но ще трябва да му запишете звук за което ви трябва програматор и съответния звуков проект.
Сега, първо много благодаря на колегата, който ми предостави таблицата със CV. Моите оригинални настройки са същите, но с тях локомотива върви неравномерно и на подскоци. Примерно до стъпка 5 върви много гладко и след това започва да усилва и намаля все едно нещо го задържа. Горе долу се държи добре като сменя няколко CV-та:
CV51=60, CV52=35, CV53=110, CV54=55, CV55=150. Не мога да си обясня защо се получава така. Така или иначе ще го отварям за да изрежа издатините по скобите на талигите и ще огледам за някакъв механичен дефект, който не съм забелязал.

IvanC:
MTC21 е с 22 позиции, но единият контакт е махнат и на негово място често има плътна вложка, която служи за ключ, за да не може декодерът да се включи в грешната посока (завъртян на 180°). PluX22 е също с 22 позиции и с един липсващ контакт за ключ, но на различно от MTC21 място. Другите разлики са къде е "мъжкият" и къде е "женският" куплунг (на различни места при двата куплунга) и разположението на сигналите, както и различията между сигналите.

Накратко - двата куплунга нямат почти нищо общо, така че за 06-та на Алберт Модел трябва MTC21 декодер.


За sandovr (не обичам да се обръщам по потребителско име, но понеже много от потребителите не се подписват с истинските си имена, често, както и в случая, нямам друг избор):

Изглежда имаш някакъв механичен дефект. Като свалиш талигите, завърти чашата на кардана на всяка талига на ръка, като колоосите направят по няколко оборота и обърни внимателно внимание как се въртят - дали има някакво заклинване/задържане. Може и да свалиш моторчето и държейки го в ръка, с него и един кардан да завъртиш всяка талига поотделно, като използваш 9-волтова батерия, за да захраниш моторчето. Ако имаш регулируем токоизправител - още по-добре; с него завърти моторчето на по-ниски обороти, за да видиш дали има увеличаване на съпротивлението на въртене на редуктора във всяка талига.

Иван

IvanC:

--- Цитат на: IvanC link=topic=5391.msg123845#msg123845 date=1663693695 ---. . .

Единственият звук, който не можах да оправя, е този за скърцане на ребордите. Звукът се чува само когато локомотивът се движи със скорост по-малка от около 10-12 км/ч мащабни. Не можах да намеря информация с кое CV да променя максималната скорост на движение, при която скърцането на ребордите да се чува. Може и да е твърде зададено в звуковата схема и да не подлежи на промяна.

. . .

Декодерите на ESU са трудни за настройка, ако се използват директно CV-тата. Изглежда е по-лесно настройките да се правят с програматора на ESU през компютър, но аз нямам такъв (все още).

. . .


Иван

--- Край на цитат ---

Наскоро се сдобих с програматора на ESU и днес разгледах настройките на декодера с помощта на програматора. Както и предположих, настройките на декодера се правят много по-лесно с приложението на програматора, отколкото чрез директно променяне на CV-тата.

Оказа се, че праговете на задействане и прекратяване на звука за скърцане на ребордите са твърдо зададени в звуковата схема и не могат да се променя чрез CV-та. На сайта на ESU е публикувана звукова схема за този тип локомотив, но тя не е съвсем еднаква със звуковата схема в локомотива от Albert Modell. Разликите са в гаровите обявления. Локомотивът от Albert-Modell има гарово съобщения на български език, докато в звуковата схема на сайта на ESU няма на български (има на други езици - немски, италиански и чешки). Заради това се отказах да сменя звуковата схема в декодера с променени прагове на сработване на звука за скърцане на ребордите. Ще трябва да преглътна и този недостатък на локомотива.


Иван

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия