Автор Тема: 06-та на Albert-Modell  (Прочетена 34123 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2393
  • Рейтинг: 989
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: 06-та на Albert-Modell
« Отговор #90 -: 16 Февруари 2024, 20:40:15 »
Най-накрая се навих. Моторчето е красиво, но както отдавна е известно, е доста слабичко за този локомотив. Става въпрос за това:



По размер и по изпълнение стандартно FK050, по-точно 055, защото е с пет полюса на ротора. Триполюсно моторче със същите размери използвам в Е69 и парният Т3, също и в старата пиковска мотриса BR185, но за този шест осен дизел - според мен не става. А и не виждам колко ще издържи с тези 0.2 - 0.4 А според книжката на Алберт.
Малко механична работа - нямам си фреза, затова - лист от ножовка, бормашина и немско дремелче. За един час. А и вече бях правил това с Е44.1 - http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4524.0.html (снимките са в съответния албум във фликъра):



Събира се оригинален Роко мотор:



Само че почти не остава място за карданчетата. А и този мотор не е на нивото на механиката / талигите. Затова - друг кандидат:



По китайските номенклатури моторчето е тип 265. Достатъчно голям размер, пет полюсно. Преди време го продаваха в Конрад (моят е от там). И сега се използва от Bachman. Има го в Али нещо си. Маховикът е от "ново" пиковско моторче. За да използвам оригиналната платка се наложи да вдълбая още два мм. С моите подръчни инструменти и борчета, това отне още един час. След това му подложих парчета от оригиналната силиконова прозрачна подложка, както и ивици мека гума - за да не предава вибрациите към шасито:



Остатъкът от оригиналната подложка отиде за изолация между моторчето и платката. За съжаление платката е прекалено тънка, но и така си върши работата:



Разбира се сътворих и нови карданчета. Забравих да ги снимам, но мисля че работата е ясна - парче от оригиналния кардан към гнездото на талигата, на моторчето - парче кардан от ново пико, и чашките са от там (от една 218). Двете парчета са свързани с парче (тръбичка) от клечка за уши. Не беше сложно.

Като цяло загубих 60 грама от тежестта. Оригиналният лок не е прекалено тежък - 470 грама, сега стана 410. Не е много за щест оси, но според мен е напълно достатъчно за локомотив с талиги и без гуми. Тягата е поне 90 грама (и отгоре). Има място за допълнителна тежест, но няма да му слагам, и така е достатъчно. Движението не е по-безшумно или по-шумно от оригинала. Звуците са доста неприятни но са от самите колела - криви и шумни. Но пък при натоварване или като го хванеш с ръка - буксува смело. Токът на празен ход на това моторче не е малък - 70 мА, защото е пет полюсно и нискоомно, сам локомотив - около 150 мА, при боксуване стига до 300 мА - напълно прилична стойност и съответстваща на каталожните данни. 100 км/ч се получават при около 9 волта. Перфектно.

Няколко други впечатления: Моят екземпляр не се клати особено, поне не съм забелязал. Колелата са му криви, но като че ли са подбрани и сложени така, че едното да криви на едно място, другото - на друго. Затова ги "маркирах" с маркера отвътре, за да ги  слагам винаги в това положение. Не е чак толкова зле. Заради тези криви колела шумът от движението е малко не толкова съвременен. С вагони не се забелязва. Не съм му преправял нищо по окачването.
При хамалската работа колелата започнаха да стържат и да заклинват. Оказа се че в двата края на талигата, тези спирачни обувки (или както се наричат) са отделен детайл, който е подвижен, и може лесно да се премести за да стърже по колелото. Съответно и леко да се премести за да не опира. Обаче със закачалката не ми се получи. Не видях до сега друг да се жалва, но като сложих Роко КК, той опира здраво в долната лайсна на плуга. Предпочетъх да изпиля куплунга, а не локомотива. На горната снимка - преработен, на долната - оригинален. Стаав бързо и лесно, а и не е старшно.



Сега куплунгът си мърда свободно в кривите, без да стърже по плуга.



Зачетох се назад по темата. Нямам проблеми с прилепването на двете части на коша - всичко си беше идеално. Предполага се че има и бели, и червени светлини. Моят е аналогов, не ми остана време да проверя какво и как е направено на тапата, но на моя червените не светят. Следнашият път ще видя защо и как може да се пипне по тапата. Въпреки че червените не ми трябват.
При следващото разглобяване трябва да му сложа нещо срещу страничните стъкла на машинното - вместо черното шаси сега се вижда новото моторче. Също ще сложа и съединители на жиците на платката - токоснемане и мотор, за да не ги запоявам всеки път. Може и да сложа още някаква лайсна върху платката, за да не се криви толкова. Толкова за сега. С това БДЖ по буксите е страхотен!

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 289
  • Рейтинг: 208
Re: 06-та на Albert-Modell
« Отговор #91 -: 17 Февруари 2024, 03:24:32 »
Митко,

Това моторче много прилича/наподобява моторчетата (3-полюсни) в локомотивите на Пико от Хоби серията.

Не бях забелязал, че КК куплунзите (закачалките) на Роко опират в плуга. Проверих и се оказа, че и на моя локомотив тегличите опират в плуга. Не съм ги пилил, т.е. са си в оригиналното състояние и макар, че опират в плуга, си работят без проблеми. Не съм имал проблеми с работата на теглича (закачалката).


Иван

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2393
  • Рейтинг: 989
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: 06-та на Albert-Modell
« Отговор #92 -: 17 Февруари 2024, 08:37:48 »
На Пико хоби серията са абсолютно същите - FC260. Диаметър малко над 24 мм, дебелина 18.3 и дължина 27мм. Триполюсни. Имам си такива ако нещо стане с това. Експерт нямам, там е или същото, но петполюсно (265), или малко по-дълго - тип 285. Пико има и много модели с по-малкия размер - 130. При тях диаметърът е 20 мм, дебелината - 15. Също са доста добри, намирал съм такива с по-ниски обороти и с по-високи, зависи от намотките. Преди време ги пишеха на етикета - 09450 до 12250. Оригиналното, малкото, е много хубаво, имам няколко преработки с размер 050, но според мен въобще не е за голям локомотив.

Защо пилих куплунга: пластмасата на алберт е отвратителна, по-лоша и от пико ... При разглобяването сварих плуговете, за да не ги счупя. След като ги поставих обратно, въобще не си върнаха формата, трябваше да им помогна за да се защипят на мястото си, иначе падаха надолу много лесно. А и куплунгът ги натискаше надолу. Освен тома и вместо пружинка има една крива S платмасова лентичка, която е далече от другите кинематика. Така че го преработих още преди да го пробвам с вагони.
« Последна редакция: 17 Февруари 2024, 08:42:33 от mitko0888 »