Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

За моделистите цифровизиращи в ТТ/Мodellers digitizing rolling stock in TT.

<< < (2/4) > >>

pach:
Дред, изобщо не си досаден!
Дори много добре, че споделяш собствения си опит, най-малкото други да не го постигнат по трудния начин.

Горе не съм те разбрал правилно, че сравняваш конкретните дешифратори.

Впрочем освен "испанци" има и други, които копираха доста дешифратори на моделисти (и са натрупали опит за  фирмените)
 пуснати за свободно изработване в мрежата,  но не с комерсиална цел. Дори си спомням преди десетина години един
много добър сайт по този въпрос, след три (или пет беше) годишно съществуване официално прекрати тази си практика,
защото откри поне три фирми (едната китайска) които произвеждаха и печелеха доста добри пари, от
 техните схеми и софтуерни решения.
Някъде в цифровия ми архив (който май надмина 10 терабайта) имам архивно копие на този сайт,
но къде точно е ще трябва да търся някой ден.
Та пиратството не е от вчера и не е само "китайски патент".

 Колкото до UHLENBROCK®, те наистина  не са нищо особено и може би това е една от причините, да не бъдат копирани.
Модела който показваш си струва 12-те долара, но допускаш основна грешка - опитваш се да слагаш "на свинче - звънче!".
Тоест на старите локомотиви (или двигатели) не виждам смисъл да се побиват, твърде скъпи и с много екстри, дешифратори.
Но пък с обикновенните си е доста играчка (ако се допуска) настройка спрямо такива модели и двигатели.

И все пак, може би за такива "манияшки" изпълнения, или именно за липсата на други възможности от друга фирма са предвидили
цитираната от мен функция ...тоест налично свойство като това.

--- Цитат ---Уникалната функция "Autotune" дава възможност за автоматично
калибриране на дешифратора към двигателя.
--- Край на цитат ---
Тоест пак на моделиста не му пука как и защо да променя настройките, за да постигне нормално куплиране с някакъв
двигател, който скача като магаре. Той монтира, дешифратора със свойта обратна връзка се "донагажда" спрямо
конкретния мотор, включен на изходите му и...пей сърце - давай да караме! :spiteful:

Сам казваш, че въпросния дешифратор е "Intelli--->>Drive Comfort " което го прави именно "Удобство при шофиране",
с готовите настройки по презумция. Просто такъв дешифратор дава комфорта, да не се занимаваш с него, а да си го караш
направо - тоест за някои това си е чист комфорт. Безгрижни са и не им пука как точно е проектиран и с какви настройки
работи - те просто го карат!
Ироничното е, че на мен ми се струва, от липето, да са показали май леко гръмнал дешифратор - танталката и платката
около него, сякаш са нещо ...най-малкото опушени!!! :haha: Дали....!?

Тоест пак опираме до стария, но добре забравен лаф, че " за всеки влак си има пътници"!
Вярно, че тук имаме всякакви моделисти и хобисти въобще, така че ако ние с теб сме ...па макар и на различни влакове,
поне пътуваме в една посока. Но има още цял куп влакове, дето пък нас и не ни интересуват, нали!
 :hi:

ПП. В предния пост споменах за "Остани жив" което е от "Stay Alive", докато "Кеер Alive" (запази живи)
 е американското наименование на старите (с електролитни кондензатори) пакети за акумулиране на електрическа енергия.
Новите им модели се водят "КА/Stay Alive" (което е "запази живи/остани жив" ) тъй като се реализират с манияшките
"супер кондензатори".  Интересен е впрочем начина по който те решават, проблема им с ниските работни напрежения
и начина на зареждане и разреждане по време на работа.
Любопитно е европейските производители с техните "Power Pack" какво правят по въпроса, не само с качеството си, но и цената им!? :scratch_ones_head:

От въпросните американски блокчета, "отидох" и при професионала, любител на нашия моделизъм,
работил цял живот по въпроса на захранванията в различните им аспекти (дори в Aplle) - Марк Гарис и
неговият чудесен сайт:
https://tguituv6ifxk4hem2yai6e2v3q--sites-google-com.translate.goog/site/markgurries/home

pach:
Дред, ако си се почувствал под натиск, или дори обиден (дано не е така), моля да ме извиниш!!!
 :pardon: :hi:

Поразрових се малко по-настоятелно по адресите на фирма "LaisDCC" която се оказа най-малкото китайска,
(тоест -да, китайска е -виж по долу в линка)
или работи изключително плътно с китайските производители на РСВ!!! А вероятно и на електронни компоненти!
Та всъщност май не остана някой в света който да не го прави това.

"Оплакванията"за кражби и пиратски изпълнения са били в пика си около 2015 година.
Те тук там, продължават и сега, но според меен това вече е откровен хейт на фирмите от старата генерация,
които заради собствената си политика (и лакомия)  и  "вятъра на промяната", не биха могли дълго да
издържат на конкуренцита от "LaisDCC" освен по цени, напоследък явно и по качество!!!

Дотолкова "ми влезна" тази фирма, че вече се притеснявам, да не се увлекат и те от лакомията на другите!!!

Това ми словоизлияние, се дължи на направените проверки, които признавам си, до сега не бях правил и получените резултати!

И така:
- всичко отрицателно по адрес на фирмата затихва някъде около 2016г.
- явно може би са имали основание, но кой не е стъпил в "сивотата" когато се бори за място под слънцето сред маститите монополисти!?
- фирмата се е развила до тук достатъчно добре, да има дистрибуторски складове по света, на почти всички континенти (не намерих австралийски, та така)
- фирмата има и доста официални дистрибутори, като най-близкият до нас е в Хърватско.
- фирмата поддържа открита политика за продажби както към "крайни клиенти", така и към такива определени като "прекупвачи".
- фирмата продължава да разработва и нови продукти свързани изключително и само за нас моделистите и DCC системите.
- има значително лесно достъпен и сравнително богат асортимент електронни блокове, моделни двигатели и помощни модулчета.
- отворена е и за поръчки по производство към своите конкуренти, чрез продукция под съответния техен бранд.
- и не на последно място - ИМА НАЛИЧНА РЕГИСТРАЦИЯ НА ОФИЦИАЛЕН ПРОИЗВОДИТЕЛ КЪМ NMRA С ИДЕНТИФИКАЦИОНЕН НОМЕР
ЗА "ВГРАЖДАНЕ" В ДЕШИФРАТОРИТЕ СИ - 134!!!

А това е много важен фактор - все пак от NMRA правят обстойна проверка  и се  попълват цял куп документи за присвояване на такъв номер.
До преди малко само за фирмен минус, "водех" липсата в удобният им сайт на истински магазин, за онлайн търговия.
Но сега осъзнах, че това е част от фирмената политика, което е част от системата за ниски цени на продуктите.
Защо да поддържат онлайн търговия от едно място, със всичките им заявки на дребно и пощенски пратки и разходи до различни
части на планетата. Много по икономично и отговорно е поддръжката на дистрибуторска мрежа, получаващи пратки на едро, като
тяхната задача (и съответна печалба) е популяризирането на продуктите и техните продажби на дребно. Някои също нямат свои магазини ( налични или онлайн) и продават през различни базари от местно и световно ниво като ибей, алиекспрес и подобни.
Местните продавачи познават своя пазар най-добре от далечните производители! Чак се чудя как пък нито един от нашите
търговци не е надушил и станал дистрибутор на тази фирма. Може би поради фирмената политика и липсата на ..."дебела далавера"
от това. Но пък клубовете не са изключени от графата!

И така, след това отклонение от заглавието на темата, само трябва да се направи може би отделна тема,
посветена на фирмата и нейните продукти, защото това е в графата "бюджетни" проекти, 
тоест става дори и за нашите моделисти с нашенските доходи.

Впрочем трябва непременно да се направи такава тема , но за предпочитане е това да сеосъществи,
 от някои по-запознат от мен с проддуктите и другите тънкости за продуктите на фирма "LaisDCC"

При всички случай, такава тема би била много полезна тук, без да се счита за реклама!
 :pardon:   

dred77:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=5400.msg120978#msg120978 date=1613735069 ---drеd, Не знам въобще защо се занимаваш с декодери, на които не можеш да настроиш ПИ параметрите за управление на мотора. Освен ако някой не ти е подарил една шепа без пари и ти е неудобно да ги изхвърлиш на боклука.

--- Край на цитат ---
  Митко  уверявам те че никой нищо не ми е подарявал. Просто в началото реших да пробвам евтини и леко по-скъпи декодери. На определени локомотиви, тези евтините, се държаха учудващо добре, и си поръчах още десетина, като в същото време поръчах и  3 роко 10884 /mx630/ май бяха, на същата цена долу горе.     
  Та занимавам се с декодери неподдържащи PID, заради ниската им цена и в моя случай добра функционалност.  Трасето ми няма наклони, нямам дъълги влакове, най важно ми е плавното тръгване и спиране и те ми го осигуряват, ако локомотива е с 5полюсен мотор. Реших че скоро ще има поевтиняване на звуковите декодери, и ще ми е по-лесно на душата да изскубя 10$овия за разлика от 40-50$ декодер от локомотива. И между другото нещата тръгват натам:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Digital+_sp_+Digital+boxes/Digital/gb/liste.html?spur=H0&hersteller=ESU&grup=Decoder+with+sound .
 Декодерите поддържат обаче  BEMF Control, даже може да си го нагласиш да се изключва над определена скорост, и Dither ако си изключил BMF-а.
 BEMF vs Dither
"Ето една интересна дискусия за различните методи за управление на нискоскоростни стартове с DCC, включително дискусия за това какво е TCSs „dither“ и как е свързано с BEMF. Това е същата страница, свързана по-горе като справка за честотата на ШИМ. Накратко, тези техники добавят периодичен „удар“ на допълнително напрежение (което означава по-дълъг или допълнителен PWM импулс) към двигателя, за да компенсира загубения въртящ момент. За разлика от BEMF, дитърът не е адаптивен. Той е включен или изключен и е включен при определена предварително зададена стойност. В зависимост от много фактори може да работи по-добре или по-лошо от BEMF, но ако и двата са правилно проектирани, очаквам BEMF да работи по-добре и изглежда, че като цяло работи."
 Цитатът е от тук:http://www.sumidacrossing.org/ModelTrains/ModelTrainDCC/DCCDecoders/BEMF/.
 

pach:
Дред,тъй като тук предстои следващо допълване на темата със звукови дешифратори, погледнах твоята надежда (и моята де)
за по-евтини звукови дешифратори, чийто заявки вече набират в липето...тоест твоя линк за ESU 58210.
Та там нещо с езика се увъртолих, но съдейки по името на дешифратора »Blank decoder«, май горе долу съм схванал.
Та моля, като явно четящ англоезичните хоруми (следователно се оправяш с езика) да обясниш ако може,
що за чудо е това? Аз разбрах, че няма изходи за двигател и работи съвместно с друг дешифратор струва ми се.
Може би цената му е за това толкова атрактивна. А ако това е така, няма да "изхвърляш" 10 доларовите дешифратори!

--- Цитат ---Motor
Although the LokSound 5 Fx itself does not have an engine output, it still "simulates" one. This is used for synchronization with the motor car, where ideally a "full-fledged" LokSound 5 decoder performs its service. In the train bandage, this ensures that the brake squeak takes place at the same time or that the lamps also switch the direction of travel at the same time.
--- Край на цитат ---

Впрочем ако е така, пак си става доста по-евтино със звук, при това без много промени във вече цифровизираните наши локомотиви.
Само в ТТ ще е проблематично, но не и не решимо с размерите му!!!

Old Boris:
Докато чакаме продължението на темата с подробно описание на свирките, т.е. Имам предвид decoders with sound, да кажа някоя дума като пълен лаик по теорията на темата, защото аз съм първопричината да започне тази интересна и полезна тема.
Надявам се на края на обсъжданията от експертите (или на някакъв етап на дискусията) да се направи нещо като обобщаваща таблица без сложни обяснения на кои локомотиви кои декодери са подходящи. Нещо семпло по вид, но полезно за “начинаещите”, които не могат да влезат във висшата теория. :hi: :hi: С уважение.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия