Автор Тема: Помощ за траф и управление Марклин 6647  (Прочетена 10465 пъти)

Christo

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 20
  • Рейтинг: 11
Помощ за траф и управление Марклин 6647
« -: 19 Септември 2021, 18:02:46 »
Здравейте,

имам траф Марклин 6647. Проблемът му е, че работи на пресекулки при ниска скорост и не позволява плавно и прецизно управление на скоростта.

Ето видео:
https://www.youtube.com/watch?v=WJUVCYw5cTk

За сравнение на същото трасе със същия лок, но с Марклин 67025:
https://youtu.be/OQ5pOC39efM

Единственото, което съм правил по 6647 е да сменя проводника от регулатора до захранването (на снимката - кафявия, старият беше притистнат не местата, където се сгъва). Като ли че проработи една идея по-добре след това, но като цяло, както виждате, не работи плавно.


Има ли някой предложения или да си търся ново захранване?

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Помощ за траф и управление Марклин 6647
« Отговор #1 -: 19 Септември 2021, 21:55:33 »
Здравей!

С траф, няма как да ти е прецизно управлението. Почисти си локомотива - мотора и най  - вече колелетата (гумените банджи).   :hi:

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: Помощ за траф и управление Марклин 6647
« Отговор #2 -: 20 Септември 2021, 19:03:41 »
Стефчо,гумените бандажи не участват в токоснемането,гумата е изолатор,явно проблема е в трафа.

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Re: Помощ за траф и управление Марклин 6647
« Отговор #3 -: 21 Септември 2021, 08:04:55 »
Според мен проблема се дължи на прекомерното омазняване по реостата вътре в трансформатора.
Предполагам са го омазали така за да се движи по-плавно,
но явно не дава добър контакт и затова захранването прекъсва.
Аз съм профилактирал моите трансформатори (FZ1) преди 2-3 години:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1889.msg111688.html#msg111688
Когато ги отварях, вътре върху реостата нямаше никаква смазка и някога не е била поставяна такаква.
През годините съм отварял 4-5 трансформатора и винаги са били чисти отвътре.
Почисти тази смазка внимателно със салфетка или суха кърпичка и виж дали ще се оправи проблема.
Пиши какво е станало.


Christo

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 20
  • Рейтинг: 11
Re: Помощ за траф и управление Марклин 6647
« Отговор #4 -: 22 Септември 2021, 20:00:28 »
Първо едно голямо уточнение: управлението 67025 (малкото на втория клип) е дигитално управление!  :pardon: Изцяло съм го пропуснал този факт, понякога им е трудно да им хванеш спатиите на Марклин. Та бидейки дигитално, подава винаги максимално напрежение.

Но ето какво направих до момента по аналоговото управление:
  • почистих колелата на лока и релсите с изопропанол
  • обезмаслих реостата
  • проверих кабелите към захранващата релса (за вс случай, нямаше проблем)

Резултат: има подобрение, но като цяло тая плавност от дигиталното не може да я докара. Та явно ще оставя 6647цата да захранва аксесоарите и ще търся 6021 https://www.maerklin.de/en/products/details/article/6021 или мобилна станция по обявите.  ::)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Помощ за траф и управление Марклин 6647
« Отговор #5 -: 23 Септември 2021, 11:56:25 »
Цитат
   
Резултат: има подобрение, но като цяло тая плавност от дигиталното не може да я докара. 
Чакай сега. Ако търсиш еднаква плавност в движението
на един и същи лок под аналогово или цифрово управление,
просто забрави!
Аналоговото не може да се сравнява за плавност
тъй като има твърде малко стъпки - тоест то е доста грубо
управление на скоростта. И най-старото кодиране
при цифровото управление има 28 стъпки.
Най-финното регулиране чрез цифрово управляем дешифратор
е в 128 стъпки на скоростта.
Пък и при аналоговото управление имаш грубо регулиране на
неговото напрежение, докато при цифровото напрежението е
макс високо (+14-14), а управлението е на импулси с голяма (относително) честота.
Тук се получи както при софтуерна задача - трябва да опишеш какво точно искаш и как се стремиш да го постигнеш (ако въобще е възможно)!