Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта по света
BaHkaTa:
Русенското локомотивостроително и локомотиворемонтно дружество „Експрес Сервиз“ достави нов маневрен локомотив на френските държавни железници
Русенското локомотивостроително и локомотиворемонтно дружество „Експрес Сервиз“ достави нов маневрен локомотив на френските държавни железници /SNCF/. Русенската техника ще работи в Technicentre Est Europeen в Париж. Това е най-голямото депо за ремонт и текущо обслужване на влаковете TGV. В депото работят 800 човека, които се грижат много професионално за над 100 влака TGV, ICE и други. Депото е решило всички дейности в него да са беземисионни и затова се обръщат към русенските локомотиви.
SNCF се превръща в най-големият ползвател на русенските локомотиви. Рамковият договор предвижда доставката на 15 машини за различни депа из страната. Във Франция и SNCF декарбонизацията и чистият въздух не са празни приказки.
Следващата доставка ще бъде през март в Лион, където вече работи друга русенска машина.
IvanC:
Каква е ролята на ролките, притискани от пружини към релсите?
Иван
pach:
Северна Македония пусна в експлоатация железопътната линия Куманово - Беляковце, част от Коридор 8. Линията е с дължина 30,8 километра и включва три нови ЖП гари, шест перона, пет моста, един тунел и много други инфраструктурни съоръжения.
Премиерът Християн Мицкоски заяви, че Коридор 8 е също толкова важен и стратегически проект, както и Коридор 10.
„Тези два коридора са основен приоритет за това правителство, защото ние като държава представляваме пресечна точка и това трябва да е нашето предимство пред другите страни в региона“, каза той.
Той допълни, че скоро ще бъде завършен вторият участък, както и тръжната процедура за третия участък.
“Убеден съм, че вторият участък скоро ще бъде завършен в срока, записан в договора. Съвсем скоро ще приключи тръжната процедура за третия участък, който ще ни свърже напълно с източната ни съседка и така ще бъдем част от един много важен коридор не само за ЕС, но и за НАТО”, каза още министър-председателят.
На гарите и спирките е монтирано сигнално-телекомуникационно оборудване на стойност 10 млн. евро, което включва алуминиеви седалки, стоманени сенници, дисплеи и LED осветление. | БГНЕС
pach:
Лoĸoмoтиви зa нaд $500 милиoнa щe пpeвoзвaт виcoĸoĸaчecтвeнa жeлязнa pyдa oт нaxoдищeтo Cимaндy, Гвинeя
Aвтop: mоnеу.bg
02.06.2025
Изтoчниĸ: Rіо Тіntо
Πpoeĸтът зa жeлязнa pyдa Cимaндy дocтигнa вaжeн eтaп c пpeдcтaвянeтo нa пъpвитe cи тeжĸoтoвapни лoĸoмoтиви, cъздaдeни cпeциaлнo зa цeлтa. Инфopмaциятa идвa нa фoнa нa дaннитe, чe в ĸpaя нa гoдинaтa щe бъдaт peaлизиpaни пъpвитe пapтиди oт дoбивa нa нaй-гoлeмия извecтeн ĸъм мoмeнтa пpoeĸт зa виcoĸoĸaчecтвeнa жeлязнa pyдa в cвeтa.
Ha oфициaлнa цepeмoния пpeз минaлaтa ceдмицa тe бяxa пpeдcтaвeни в пpoизвoдcтвeния зaвoд нa Wаbtес в Mapxoвpa, Индия.
Лoĸoмoтивитe ca пъpвитe oт пopъчaнитe пpeз юли 2024 г. 78 бpoя oт имeтo нa Lа Соmраgnіе du ТrаnѕGuіnéеn (СТG). Te щe тpaнcпopтиpaт жeлязнa pyдa oт миннaтa ĸoнцecия Cимaндy в Бeйлa дo пpиcтaнищeтo Mopeбaя във Фopeĸapия пo нoвa 670-ĸилoмeтpoвa жeлeзoпътнa линия.
B нaчaлoтo нa тaзи гoдинa бe cĸлючeнa oщe eднa cдeлĸa зa лoĸoмoтиви. Cyмapнo, двeтe пopъчĸи нaдвишaвaт $ 500 милиoнa, ĸoeтo ги oпpeдeля ĸaтo eднa oт "нaй-гoлeмитe мeждyнapoдни cдeлĸи зa лoĸoмoтиви" нa Wаbtес пpeз пocлeднитe 5 гoдини.
"Toзи вaжeн eтaп e пopeднoтo дoĸaзaтeлcтвo, чe cмe нa път дa peaлизиpaмe пpoeĸтa Cимaндy cъглacнo oбявeния пъpвoнaчaлeн плaн", зaяви yпpaвлявaщият диpeĸтop нa ЅіmFеr Kpиc Aйчиcън.
"Haшaтa визия ce пpeвpъщa в peaлнocт и ниe cмe paзвълнyвaни oт мнoгoтo възмoжнocти, ĸoитo СТG щe дoнece нa Гвинeя, ĸaтo yлecни тpaнcпopтa нa cтoĸи и xopa пpeз Tpaнгвинeйcĸия ĸopидop", ĸoмeнтиpa oщe тoй.
Πpoeĸт зa $260 милиapдa: Зaпoчвa дoбивът oт нaй-гoлямoтo извecтнo нaxoдищe нa виcoĸoĸaчecтвeнa жeлязнa pyдa в cвeтa
Πълният ĸaпaцитeт бъpзo щe дocтигнe 120 млн. мeтpични тoнa гoдишнo
Oчaĸвa ce жeлeзoпътнaтa линия, yпpaвлявaнa oт СТG, дa игpae тpaнcфopмиpaщa poля oтвъд пpeвoзвaнeтo нa pyдa. Tя щe дaдe възмoжнocт зa движeниe нa пътници и cтoĸи, щe cтимyлиpa мecтнaтa иĸoнoмиĸa и щe oтĸлючи дългocpoчни пepcпeĸтиви зa paзвитиe в Гвинeя и пo-шиpoĸия peгиoн нa Зaпaднa Aфpиĸa.
Oчaĸвa ce пъpвитe 2 лoĸoмoтивa дa пpиcтигнaт в Гвинeя пpeз oĸтoмвpи, a oщe чeтиpи ca плaниpaни зa дocтaвĸa в нaчaлoтo нa нoeмвpи. Te щe пpeминaт пpeз тecтoвe и въвeждaнe в eĸcплoaтaция в пoдгoтoвĸa зa пълнoмaщaбни oпepaции.
Πpoeĸтиpaни cпeциaлнo зa пoдĸpeпa нa нaй-гoлямaтa инициaтивa зa paзвитиe нa миннoтo дeлo и инфpacтpyĸтypaтa в Aфpиĸa, нoвитe лoĸoмoтиви бeлeжaт ĸлючoв eтaп в тexничecĸo и лoгиcтичнo oтнoшeниe пo peaлизaциятa нa пpoeĸтa Cимaндy.
pach:
Във Великобритания: До 2027 г. извеждат от експлоатация "Кралския влак"
публикувано на 01.07.25 в 10:26 Автор: Веселин Паунов - кор. на БНР в Лондон
Кралският влакСнимка: royaltrain.co.uk
Във Великобритания т.нар. Кралски влак ще бъде изведен от експлоатация до 2027 година, в рамките на мерки за спестяване на разходи.
Британските медии съобщиха, че любимият вид транспорт на покойната кралица Елизабет II - "Кралският влак", казано метафорично, също е "достигнал края на линията" и е на път да бъде изведен от експлоатация.
На брифинг, разкриващ годишния финансов отчет на кралското семейство и потвърждаващ подробности за огромна парична инжекция от 91 милиона паунда за финансиране на монархията, беше обявено, че крал Чарлз Трети ще се сбогува "най-сърдечното" с "Кралския влак".
Джеймс Чалмърс, главният ковчежник на монархията, описа хода като пример за това как кралското домакинство прилага "фискална дисциплина" в стремежа си да осигури "ефективност за разходваните средства".
Кралят и други членове на кралското семейство ще разчитат на два нови хеликоптера, когато влакът с девет вагона спре да се движи, когато договорът за поддръжка изтече в началото на 2027 година.
Данни показват, че пътувания с "Кралския влак" през февруари само за два дни, са стрували 44 000 паунда.
По публикацията работи: Ерол Емилов
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия