Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Новини от жп транспорта по света

<< < (2/17) > >>

Adrian:
https://youtu.be/AzYixY1ELLo?t=18

https://youtu.be/voKYHYQTGfg?t=38

Adrian:
"Източен експрес": 31 часа и половина с влак из непознатата Турция

Vlado:
Революция в движението на товарните влакове
ОТ THIEMO HEEG, 23.01.2022 г.



Влаковете се свързват ръчно от 19 век. Това сега предстои да бъде дигитализирано - и да направи железопътния транспорт много по-привлекателен от камионите.

В товарен трафик, железниците не са в 21-ви век, по-скоро са заседнали в 19-ти век. Влаковете са свързани както по времето на императора, а това е тежка работа: маневрените работници трябва да поставят 20-килограмовата скоба на един вагон върху куката на следващия вагон, да затегнат съединителя чрез завъртане на резба и също да свържат въздушната линия за спирачките. Това се случва около 70 000 пъти на ден само в товарните заводи в Германия и около 400 000 пъти в цяла Европа. Винтовият съединител е не само физически натоварващ, но и отнема много време. Само тестът на спирачката отнема около час. Един влак не може да тръгне толкова дълго.
Индустрията и политиката са съгласни, че това е абсурдно във времената на дигитализация. Новият министър на транспорта , Волкер Висинг (FDP), говори за "жалба, която продължава повече от 70 години" и за "спешно необходима трансформация, която няма да търпи още един ден забавяне". Защото старата система в крайна сметка струва пари и – още по-лошо: застрашава екологичните цели, страховете в Берлин. Deutsche Bahn играе водеща роля за правителствената коалиция в борбата срещу изменението на климата. Не само броят на пътниците в пътническия транспорт трябва да нарасне рязко до 2030 г., но и делът на железопътния товарен транспорт в т. нар. „модален сплит“. С изпитания съединител обаче изключително амбициозната цел за увеличаване на този процент от сегашните 19 на 30 процента за сметка на камиона се смята за трудно постижима.
DAK трябва да го поправи сега. В сектора на здравеопазването това е здравноосигурителна компания, в железопътния свят абревиатурата означава „Digital Automatic Coupling“. DAC автоматично свързва товарните вагони един с друг. Той установява механична връзка между вагоните, без да е необходимо човек да го прави. В същото време той свързва въздушната линия за спирачката и линията за захранване и шина за данни една с друга. При съответно автоматизирани маневрени операции капацитетът трябва да се увеличи с до 40 процента, разходите за процес са намалени и по-дълги, възможни са по-тежки и по-бързи товарни влакове, адаптирани към модерната система за сигнализация ETCS.
Съюз на асоциации дава ясно да се разбере на всеки, който все още смята, че това е тема само за железопътни специалисти: заложена е истинска революция в товарния транспорт. В непубликувано съвместно изявление, достъпно до FAZ, Deutsche Bahn (DB), асоциацията на железопътната индустрия VDB, асоциацията на транспортните компании VDV и асоциацията на собствениците на товарни вагони VPI подчертават по-специално едно нещо: „DAK е повече от съединител“. Това е „цифровият един гръбнак на интелигентната логистика на бъдещето без емисии“, в основата на цифровия товарен влак. Наред с други неща, това означава, че можете да правите всичко, което прави дигитализацията толкова привлекателна чрез оценка на данни - като например наблюдение на натоварването в реално време или прогнозна поддръжка.

Източник:https://www.faz.net/

Vlado:
Да надпиеш руснак, докато пътуваш през Сибир или магията на Транссибирската железница

Vlado:
Стрелите на Европа са новите самолети

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия