Автор Тема: Новини от жп транспорта по света  (Прочетена 16494 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Новини от жп транспорта по света
« -: 16 Декември 2021, 08:55:21 »
"Източен експрес": 31 часа и половина с влак из непознатата Турция



Турция е добре позната на българите, но предимно в частта си около Истанбул, крайбрежието, Кападокия и отчасти Бурса.

Анкара и Анадола са по-малко известни заради отдалечеността си и по-трудните транспортни връзки. Има начин обаче да опознаете тази част на Турция по един от най-романтичните начини - с влак.

Пътуването с влак е цяла култура и приключение, което не може да се сравни с нищо друго. От столицата Анкара до град Карс отскоро се движи влакът "Източен Експрес" (Dogu Express).

Турските държавни железници пуснаха за първи път влака "Източен експрес" на 29 май 2019 г., за да направят източната част на страната по-достъпна за туристи.

Зимата е най-доброто време да се возите на влака "Източен Експрес"

Маршрутът на влака "Източен експрес", дълъг около 1300 километра, започва от Анкара и достига до Карс - най-източната точка на Турция, като преминава през окръзите Кайсери, Сивас, Ерзинджан и Ерзурум. Пътуването по маршрута продължава 31 часа и половина.

Влакът включва само спални вагони и вагон-ресторанти.

Спирки по маршрута на "Източен Експрес"

Пейзажът по маршрута е разнообразен и трудно оставя пътниците безразлични. Влакът прави спирки за по три часа в Илич и Ерзурум, Ерзинджан, Дивриги и Сивас, което дава възможност на пътниците да разгледат културни и природни забележителности по маршрута.

Анкара


Мавзолеят на Ататюрк в Анкара

Анкара е богата на забележителности - както музеи, така и места за култура. От Музея на цивилизациите и мавзолея на Ататюрк до аквариума Акуа Вега, турската столица няма да ви остави безразлични. Отделете ѝ поне ден или два преди да се качите на влака.

Илич

Илич е малко селце, което със стръмните си хълмове ще провери в каква форма сте. Селото има само една централна улица, традиционни къщи, разкошни гледки от върха на възвишението и много изписани чешми.

Ерзурум


Лифт в ски курорта Паландьокен край Ерзурум

Първото, което ще ви направи впечатление, е надморската височина на Ерзурум - над 2000 м. Това е един от турските градове с най-суров климат - тук зимата е продължителна, студена и с много сняг. Ерзурум има историческа цитадела, от която се разкрива красива панорама към околните планини. От 13-и век e също и мостът Чобандеде.

Студът има и свой плюс. С градски автобус за 10 минути можете да стигнете до един от най-добрите турски ски курорти - Паландьокен.

Ерзинджан


Тъмният каньон край Ерзинджан


Край Ерзинджан можете да видите останки от един от най-добре запазените древни градове на Урарту (историческо царство от желязната епоха, което се е намирало около езерото Ван). Тук се намира и друг голям ски курорт - Ерган, с един от най-дългите лифтове в страната. На около 2 часа с лодка от града се намира и една удивителна, но малко позната природна забележителност - Тъмният каньон.

Дивриги


Много джамии и исторически сгради в Дивриги пазят ислямско изкуство на няколкостотин години

В Дивриги са запазени сгради от 12-и и 13-и век, които пазят едни от най-ранните примери за ислямско турско изкуство, включени и в световното наследство на ЮНЕСКО. Съвременният Дивриги е най-големият център за добив на желязна руда в Турция.

Сивас


Чифте минаре медресе в Сивас

Сивас съществува тук от над 4500 години, когато се смята, че първите хетски племена са се установили тук. Градът е в разцвета си по време на Селджуците и до днес можете да видите три религиозни училища (медресета) - Мави медресе, Шифайе медресе и Чифте минаре медресе, строени между 1218 и 1271 г. В Сивас има още исторически хамам, кервансарай, музеи, както и оживени площади със заведения, където животът кипи.

Карс


Влакът "Източен Експрес" минава по маршрут през Анадола от Анкара до Карс

Който и пътеводител да отворите, ще ви препоръча да посетите Карс през зимата, за да видите замръзналите приказни езера, покритите със сняг планини и древни руини на зимното слънце. Саръкамъш е дестинацията за почитателите на ските, където се намира и една от най-дългите писти в света. Намиращото се край Карс езеро Чълдър пък е единственото в цяла Турция, което напълно замръзва през зимата. Не пропускайте да видите също крепостта и катедралата на Карс.

Най-добро време: През лятото има най-много пътници по маршрута, но есента и зимата са най-доброто време да се качите на влака. От топлите уютни вагони пътниците могат да наблюдават есенните цветове и покритите със сняг пейзажи.

Разписание на "Източен Експрес": От 15 декември 2021 г. движението на туристическия влак "Източен експрес" се възобновява, след като беше спряно в средата на март 2020 г. заради пандемията от коронавируса. Влакът ще пътува от Анкара към Карс в сряда и в петък, а по обратния маршрут - в петък и неделя. По линията ще се движат два влака седмично в двете посоки.

Източник: dir.bg

 

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #1 -: 20 Декември 2021, 10:20:15 »
Най-дългият жп маршрут в света се удължи още малко
Запалените по жп пътешествията могат да изминат близо 19 000 км на влак за около 1200 евро

Всички пътници да се качват! Всички ценители на рекордите да си купуват билети! Най-дългият възможен жп маршрут в света наскоро стана още малко по-дълъг.

18 755 километровото трасе от Португалия до Сингапур е теоретично най-дългото, на което можете да се качите, ако искате да пътувате по света само с влак. Благодарение на наскоро отворена линия в Лаос можете да се качите на влак в Лагос, Южна Португалия, и да стигнете до Сингапур само с няколко прехвърляния.

Според експертите маршрутът може да се измине за 21 дни, които включват нощувки, нужни за прехвърляне и уреждане на визи и други документи.

Предишният рекорден маршрут беше с около 1500 км по-кратък, но вече е в миналото след разкриването на жп линия, свързваща столицата на Лаос Виентян с град Ботен, намиращ се в близост до китайската граница.

Представете си как ще протече пътуването. След плаж и сърф в Лагос, на брега на Алгарве в Португалия, се качвате на влак през цяла Европа до Москва. Оттам Транссибирската железница ще ви отведе през Сибир до Пекин и ще ви срещне с руски бабушки и монголски търговци. После поемате на юг от Китай през екзотичните Лаос, Тайланд и Малайзия, за да стигнете до крайната точка - Сингапур.

Жп трасето в Лаос е първото в страната и е построено от Китай. То позволява на запалените жп пътешественици да стигнат от Пекин до Банкок с влак - разстояние, което доскоро трябваше да се измине с автобуси.

Изчисленията са на ентусиасти, потребители на социалната мрежа Reddit, с помощта на жп експерта Марк Смит, бивш началник на гарите "Чаринг Крос" и "Канон стрийт" в Лондон. "Преди можеше да се стигне на юг само до Сайгон във Виетнам, а след това трябваше да се продължи с автобус през Камбоджа до Банкок," разказва той. "Това е изумително постижение," допълва той.

За да може да се осъществи пътуването обаче, запалените пътешественици ще трябва да почакат. Две от големите отсечки по маршрута в момента са затворени заради пандемията - тази от Париж до Москва и тази от Москва до Пекин.

По изчисленията на Смит това пътуване ще излезе около 1200 евро, като това включва само цената на билетите за влак, без визите, нощувките и други разходи по пътя.

Източник: dir.bg

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #2 -: 27 Декември 2021, 09:12:24 »
Не са точно новини, но е интересен материал за железниците в една част от света....:
https://www.youtube.com/watch?v=yGygaQPwutA

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #3 -: 10 Януари 2022, 14:29:16 »
Най-северният влак в света - през вечните ледове на Русия и без капка алкохол


Той е на "Газпром" и вози работници до полетата дълбоко отвъд полярния кръг.

Най-северната железопътна линия на света - "Обская - Бованенково" - е дълга 572 километра. Започва от нищото в тайгата в Сибир и достига до още по-на север - до тундрата в същия район на Русия, като преминава през вечна замръзналост, нито едно населено място и множество газови полета.

Линията е собственост на руския гигант "Газпром" и съществува като част от мегапроекта "Ямал", както е и името на богатия на газ полуостров в Карско море. Бованенково - крайна точка на изумителната влакова линия, е само едно от газовите находища и се намира на над 500 км северно от Полярния кръг.

А началото на железницата - станция "Обская", е близо до град Салехард на полярния кръг. Той е бил начална точка и на друга, печално известна, руска железница - недовършената трансполярна магистрала, строена по времето на Сталин от затворници от ГУЛАГ.

Железопътната линия "Обская - Бованенково" осигурява целогодишно бързо и сигурно доставката на техника, строителни материали и персонал към богатите залежи. В полярните условия това е оптималният превоз - преди старта на експлоатацията на линията през 2010 г., техника и хора са пътували по море. Това при температури в този регион е възможно единствено през лятото. Затова, и за да може да осъществи мащабните си планове за залежите, "Газпром" прави впечатляващата най-северна железница на света.


Снимка: iStock

Пътуването по тази линия отнема един ден. По пътя няма населени места, осветление или покритие на мобилната мрежа. Крайната станция е Карская - след разширението на първоначалното трасе. От влака в ясен ден може да се види Урал. Останалото е пустош, тайга и тундра, а при късмет - стадо елени. И 70 моста.

Все пак форма на живот по пътя има - малките къщички, където в бруталните арктически условия живеят хората, които поддържат влаковата линия. По нея постоянно има 140 дежурни, а общо железопътната линия се обслужва от 800 души.

Началото на линията е сложено през 1986 г., а командированите от вътрешността на страната строители са посрещнати от минус 53 градуса, разказва Виктор Капустюк, тогавашният началник на станцията "Обская". Земята е толкова замръзнала, че два дни е отнело само за да забият т.нар. 10-сантиметров "златен клин" - символът на началото на строителството.

Строи се сред виелици и студ през зимата и наводнения - през лятото. Работата по проекта е спряна в края на 80-те години на миналия век, като е положен само половината път. След десетилетия - през 2003 г., работата по железницата е подновена от "Газпром".

Строителството върху вечно замръзнал терен е доста трудно. Инженерите трябва да измислят начин цялата структура да остава стабилна и свързана със земята през топлите месеци, когато почвата започва да се топи и размеква.

Затова насипът за релсите е като торта с много пластове. Първо е двуметров слой от замръзнала почва и геофабрик - вид геотекстил, използван при строежа на пътища и газопроводи, който се полага върху замръзналата земя - при вечна замръзналост се строи само през зимата. Целта на този пласт е да поддържа температурата на почвата една и съща целогодишно.

Следващият слой е плоча от полистиренова пяна, запълнена с изсушена скалиста почва и макадам. Отгоре се поставят и самите релси.

Стабилността на железния път се осигурява с топлинни стабилизатори. Двуметровите тръби са пълни с фреон, който се охлажда или затопля и така газът замразява земята под релсите. Тези стабилизатори са поставени близо до всеки от издигнатите по линията обекти - мост или сграда, така че да осигуряват стабилност на пласта от замръзнала земя.

Има и защита срещу наводнения - над триста тръби, свързващи множеството реки и езера на полуостров Ямал, са поставени под релсите. Отделно, както споменахме, по маршрута има 70 моста, чиято обща дължина 12 км.

Един от тях е над река Щучя, която разделя лесотундрата от тундрата. Най-дългият пък е този над река Юрибей - 3,9 км, тежи над 3000 тона и също се смята за уникален и единствен по дължина във вечната замръзналост отвъд полярния кръг. Очаква се той да може да е в експлоатация 100 години.


Снимка: Газпром

Само този мост се поддържа от 20-тина души, които живеят на 2 км от него и периодично проверяват опорите, укрепленията, състоянието на платното и поправят повредени релси.

Всички, които работят на и за влаковата линия, са на смени от по месец, без почивка през уикенда, и реално не напускат участъка, в който са на смяна. Смените са по 12 часа.

Това са механици, машинисти, монтьори, кондуктори, чистачи. Включително шефовете на железницата - те също работят на смени и живеят във влака по един месец, дори и той да не пътува. Графиците и интервалите на движението на влака се определят от диспечери, които решават и кога тръгва машината.

Хората от смените живеят и работят в къщите по линията, построени и обзаведени за тях. Преди да започнат работа те трябва да си купят цялата храна, която ще им е необходима за месец напред. В къщите има и телевизия и фитнес оборудване - все пак, особено през зимата, когато не са на работа, те няма къде другаде да идат. През лятото се разхождат, берат гъби и горски плодове, ходят на лов и риболов по реките наоколо.

Като цяло хора се търсят и наемат от цяла Русия, тъй като близкият до полуостров Ямал град Салехард, близо до който е началната станция на влаковата линия, няма достатъчно квалифицирани кадри.


Снимка: iStock

Диспечерите отговарят и за организацията и контрола на почистването на пътя и релсите от сняг, извършван от монтьорите. След премахването на снега, монтьорите по станциите проверяват и релсите, и при нужда затягат болтовете.

Обикновено снегът се чисти по три пъти на ден. На места това се прави и с помощта на техника, на места - на ръка. Това, естествено, е важно, защото влакът не може да се движи, ако по релсите има сняг. Историята помни случай, в който влакът е стоял три дни на пътя, докато успеят да разчистят наветите преспи.

Все пак тук за мека се смята зима с температури от минус 20-25 градуса, а снегът на места е 3 метра.

Във влака се возят хората, които работят на газовото находище Бованенково. Те също работят на смени - от по 50-55 дни, пак без уикенди, разказва монтажистът на тръбопроводи Евгений Недев. Возят се безплатно на влака. Средно на курс влакът превозва по около 350 души, които се изхранват на него на 4 смени. Обикновено вагони с пътници се композират веднъж на три дни.

Мерките са доста строги и различни от тези по обичайните влакове. Работниците, които тръгват към газовите полета, трябва да пристигнат на началната станция "Обская" половин ден преди отпътуването на влака.

Минават през медицински преглед и претърсване. Тъй като и на влака, и на газовите полета алкохолът е абсолютно забранен, това важи и за заетите на самата железница. Тези, които се опитат да пренесат алкохол, не се допускат до влака.

Според това колко хора ще пътуват към или от работа от полуострова се съставя и влакът. Средно той е от по 10-11 вагона, заедно с два вагон-ресторанта, багажен и мощна дизелова електростанция, която да подава ток в случай на инцидент по пътя. Годишно се превозват по над 65 000 души, а отделно карго вагони пътуват два пъти дневно.

Има и специален влак "линейка" за локомотиви в затруднение. Той е в готовност по 24 часа в денонощието и е проектиран да тегли дерайлирали влакове. Оборудван е с два крана с капацитет за вдигане на 125 и 150 тона, булдозери, екскаватори, хидравлично оборудване и т.н. Железницата пък се "преглежда" два пъти месечно от мотриса с одометър и детектор за пукнатини - с цел предотвратяване на инциденти.

Плановете са в бъдеще железният път да бъде удължен до Харасавей на брега на морето, както и да се свърже с пристанището Сабета и село Нови порт в другия край на полуостров Ямал.

Източник: webcafe

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #4 -: 10 Януари 2022, 14:54:52 »










Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
« Последна редакция: 11 Януари 2022, 10:39:07 от Adrian »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #7 -: 24 Януари 2022, 11:21:46 »
Революция в движението на товарните влакове
ОТ THIEMO HEEG, 23.01.2022 г.



Влаковете се свързват ръчно от 19 век. Това сега предстои да бъде дигитализирано - и да направи железопътния транспорт много по-привлекателен от камионите.

В товарен трафик, железниците не са в 21-ви век, по-скоро са заседнали в 19-ти век. Влаковете са свързани както по времето на императора, а това е тежка работа: маневрените работници трябва да поставят 20-килограмовата скоба на един вагон върху куката на следващия вагон, да затегнат съединителя чрез завъртане на резба и също да свържат въздушната линия за спирачките. Това се случва около 70 000 пъти на ден само в товарните заводи в Германия и около 400 000 пъти в цяла Европа. Винтовият съединител е не само физически натоварващ, но и отнема много време. Само тестът на спирачката отнема около час. Един влак не може да тръгне толкова дълго.
Индустрията и политиката са съгласни, че това е абсурдно във времената на дигитализация. Новият министър на транспорта , Волкер Висинг (FDP), говори за "жалба, която продължава повече от 70 години" и за "спешно необходима трансформация, която няма да търпи още един ден забавяне". Защото старата система в крайна сметка струва пари и – още по-лошо: застрашава екологичните цели, страховете в Берлин. Deutsche Bahn играе водеща роля за правителствената коалиция в борбата срещу изменението на климата. Не само броят на пътниците в пътническия транспорт трябва да нарасне рязко до 2030 г., но и делът на железопътния товарен транспорт в т. нар. „модален сплит“. С изпитания съединител обаче изключително амбициозната цел за увеличаване на този процент от сегашните 19 на 30 процента за сметка на камиона се смята за трудно постижима.
DAK трябва да го поправи сега. В сектора на здравеопазването това е здравноосигурителна компания, в железопътния свят абревиатурата означава „Digital Automatic Coupling“. DAC автоматично свързва товарните вагони един с друг. Той установява механична връзка между вагоните, без да е необходимо човек да го прави. В същото време той свързва въздушната линия за спирачката и линията за захранване и шина за данни една с друга. При съответно автоматизирани маневрени операции капацитетът трябва да се увеличи с до 40 процента, разходите за процес са намалени и по-дълги, възможни са по-тежки и по-бързи товарни влакове, адаптирани към модерната система за сигнализация ETCS.
Съюз на асоциации дава ясно да се разбере на всеки, който все още смята, че това е тема само за железопътни специалисти: заложена е истинска революция в товарния транспорт. В непубликувано съвместно изявление, достъпно до FAZ, Deutsche Bahn (DB), асоциацията на железопътната индустрия VDB, асоциацията на транспортните компании VDV и асоциацията на собствениците на товарни вагони VPI подчертават по-специално едно нещо: „DAK е повече от съединител“. Това е „цифровият един гръбнак на интелигентната логистика на бъдещето без емисии“, в основата на цифровия товарен влак. Наред с други неща, това означава, че можете да правите всичко, което прави дигитализацията толкова привлекателна чрез оценка на данни - като например наблюдение на натоварването в реално време или прогнозна поддръжка.

Източник:https://www.faz.net/

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #10 -: 19 Юни 2022, 21:23:20 »
Интересно мнение за DB на assen от друг железопътен форум. Като че ли прословута немска точност и прецизност е вече само спомен.
"Наложи ми се тия дни да попътувам по големия коридор север-юг в западна Германия (Хамбург-Мюнхен). То и преди години там не беше розово, но сега е съвсем зле; ако ICE-то ви закъснее по-малко от час, считайте, че е стигнало навреме. Изобщо, това за немската прецизност и пр. силно е подминало "Дойче бан". По отношение на високоскоростните железници, германците (неясно защо, точно те не е като да нямат пари) са изостанали страшно много от Италия и Испания, например (най-вероятно и от Франция, но там нямам скорошни лични наблюдения). По този толкова натоварен коридор почти никъде няма обособено трасе за високоскоростни влакове и единствено новият дубльор на Манхайм-Щутгарт позволява що-годе сносно движение, но дори и там макс. 250 км/час (което си е обидно за влаковете ICE-3, имащи таван от 360); почти навсякъде другаде движението е споделено между IC/ICE, пътническите влакове и товарните, съответно, макс. 150 км/час и намаление до 40 на всяка паланка, а гарички там на всеки няколко километра има. И понеже за немеца е кощунство да смени коловоза на влак, обявен в разписанието за цяла година напред, закъснели ICE-та редовно киснат пред гарите, чакайки някоя местна електричка да им освободи пътя - с което, естествено, трупат още повече закъснение. Фрапиращо, но Regio-то и S-Bahn-ът се движат с по-малко закъснения от IC/ICE сегмента. По гарите също се нагледах на неща, които точно в Герамния не бих очаквал - как ви се струва два влака в противоположна посока да бъдат обявени в един и същи час на един и същи коловоз? Та, с две думи, поне в тая част на Германия, бягайте ог "Дойче бан" като от огън; или, в краен случай, поне не правете планове за прекачване, защото шансът желаната връзка да стане си е живо тото - а ако гоните самолет във Фанкрфурт, дайте си поне един час повече за път"

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #11 -: 20 Юни 2022, 07:50:17 »
Има един сайт:
https://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/en
Може да си избереш да ти пише на 7 езика. Започваш да пишеш името на някоя гара, напр. Fran от менюто си я избираш, напр. Франкфурт, и се виждат закъсненията.
Един час закъснение е предвиден в условията на превозвача. Ако някой си мисли че друг му е длъжен да му осигури точност до минута за да хване международен полет, и ако за този международен полет не си си дал време за закъснение - това е друта работа.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #12 -: 20 Юни 2022, 12:11:05 »
Между другото, като факт да вметна, но без нищо лично към DB (аз съм им фен), през 2015 пътувах Берлин - Хамбург с ICE. За жалост не помня гарата, някъде по-средата, но ICE-то тръгна в грешна посока и настъпи някакъв хаос. Машинистът бързо смени втората кабина и върна композицията назаден в гарата и може би след 30 минути престой тръгнахме в правилната посока. Нататък вървяхме с известни закъснения и накрая стигнахме с 1ч. и 10 мин. закъснение в Хамбург.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #13 -: 21 Юни 2022, 19:41:14 »
То вярно, че никой не ти е длъжен да ти осигури точност, ама като си купуваш билет,
на него пише час на тръгване и час на пристигане, и никъде не пише за възможно
закъснение. Още повече, че билета ти освен, че е договор за определена услуга и с определена цена,
 има и застраховка, която е валидна при определени обстоятелства, но не и възможни закъснения.
И закъснения от горе описаните търпят санкции, както от застрахователя, така и от надзорните органи.
Същото е и при самолетните билети и полети. Но малко ползващи услугата на железниците имат шанса
да претендират при обикновенни закъснения за обещетение или компенсация. Но те са възможни в пълното
си право. Подобно е и при резервацийте за туризъм и почивка - малко хора си търсят правата при некоректно
изпълнение на договора.
Пък в крайна сметка е въпрос на фирмена политика, коректност към клиентите, морал и национален манталитет.
Преди десет години, един японски машинист се самоуби, защото закъсня с 37 секунди на крайна гара от маршрута му,
и в опита си да навакса времето, пропусна точното място за спиране със 7 метра! Та за тия две грешки, веднага си
подаде оставката и на другия ден се самоуби!
Ама това е в Япония! А тук е Европейски съюз! Как ли ще реагират сърбите, когато влезнат в ЕС и им "изправят"
краставиците в "плод и зеленчук" магазините? Мисля, че ще научат цяла Европа да попържва на сръбски!
Е тогава, японската точност и отговорност, съвсем няма да я разбираме!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #14 -: 01 Септември 2022, 21:43:17 »
Мнение на assen от друг железопътен форум: В рамките на три месеца успях да сравня моментното състояние на високоскоростните влакове в три европейски държави (Италия, Германия, Франция) и ето какво излезе:

В Германия положението е най-зле. Хубавите бели влакчета на “Дойче бан” повечето време са обикновени бързи влакове, каращи с до 160 км/ч. Изключения има малко, защото инфра, дето да е само за тях, също има малко - напр., по най-натоварения коридор Хамбург - Мюнхен единствено между Манхайм и Щутгарт има обособен участък; извън него всичко върви заедно и често закъснели интер-сити експреси трупат още и още отгоре, изчаквайки пътнически влакове, защото няма кой да ги пусне на празния съседен коловоз на гарата, примерно. В резултат големите закъснения са ежедневие, а влаковете са бавни. Иначе комфртът на пътуване става, но само ако не бързате - и не гоните връзки.

Италия със сигурност бие по честота на влаковете. Само тук има два конкурентни превозвача и частният от тях, “Итало”, не дава на държавния да мигне дори. Слабите страни са три: първо, заради жестоката експлоатация, инфрата (и влаковете) са зле - не като безопасност или чистота, а като комфорт; возенето с 300 км/ч и в “Итало”, и във “Фречаросса” е все едно и също - дрънчене, клатене, тракане, изобщо далеч от истината. За час хубаво, но 6 часа така си е изпитание. Второ, мрежата е малка - реално, само едно голямо Y между Наполи-Рим-Фиренце-Болоня и после Милано-Торино в едната посока и част от Венеция в другата. Извън тези трасета всичко си е като едно време, а нови, общо-взето, няма (с изключение на бавното строителство на връзката до Венеция). Вярно, в общия клон Рим-Фиренце-Болоня влаковете стигат до четири-пет на всеки час, така че влак винаги има - но само там. Трето, високоскоростна инфра има само извън градовете - затова 120-те км между Милано и Торино се пътуват цял час, половината от който е влачене с 10 км/ч на изход от единия град и на вход в другия; единствено Болоня може да се похвали с високоскоростен транзит и обособена гара (подземен етаж на градската), така че там само забавяне няма (и въпреки това тя беше построена поне 10 години след пускането на самата линия).

Франция със сигурност бие по комфорт на возенето. При 300 км/ч TGV-то се плъзга като филия с масло - плавно, равномерно, неусетно; накланящите се кошове работят много добре и е удоволствие да се возиш (това на фона на малкото място за багаж във вагоните, създаващо масово неудобства, както и на ужасните в логистично отношение гари като “Монпарнас” в Париж, например). Голям плюс - мрежата тук е широко развита, TGV има почти за навсякъде; минус - по същата причина влаковете са по-нарядко, може да има “дупки” от по 2-3 часа между два влака в едно направление; някои градове пък имат само по 2-3 влака на ден.

И така, ако искате да се возите приятно, идете във Франция; ако искате да имате удобен влак по всяко време, идете в Италия. А в Германия може изобщо да не ходите.