Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
За тези, които си мислят, че правенето на модели е ЛЕСНА и БЪРЗА работа.....
Krasi Tankista:
Четириосен открит товарен вагон:
https://www.youtube.com/watch?v=qWPZwrYuj68 ;D
Nenchev:
Мистър Пач,
От моят скромен опит в леярството със смоли, чрез много проби-грешки и гледане в Ютюб съм стигнал до следните открития, пазени от майсторите леяри както философския камък от алхимиците, а именно:
1. Дегазиране на смолата се извършва винаги преди да се налее в матрицата. Сипва се в съд, който е поне с 3-4 пъти по-голям обем от обема на смолата. При пускането на вакуума, смолата се разпенва, шупва и надига нагоре - ако съдът е малък - всичко ще излезе навън.
2. Не всички смоли могат да се дегазират - това зависи от отвореното време за работа. Ако отвореното време е 3-5 минути, дори да си бРъз като гумаджия в пит-стоп на формула 1, пак няма да имаш достатъчно време да дегазираш смолата, да я налееш в калъпа, да я пъхнеш в барокамерата и да напомпаш налягането - ще спече някъде по средата на процеса.
3. Барокамерата е почти задължителна! Дори да дегазирал смолата, трябва да си изключително прецизен и внимателен при наливането й в матрицата - да няма въздушни джобчета, матрицата да е така направена, че при наливане на смолата въздухът да бъде изгонен. Барокамерата значително улеснява процеса - необходими са около 4 атмосфери налягане, за да може малките остатъчни балончета да бъда свити, сплескани до невидима степен. Същото важи и за силикона за матрицата.
4. Отливката седи в барокамерата до пълното вулканизиране на силикона или втвърдяване на смолата - ако ги измъкнеш по-рано - всичко отива по дяволите, освен ако целта ти не структура на аерошоколад.
5. Боядисване на смолата и използване на пълнители - тук е дълга тема и ще пиша друг път.
6. Видове смоли:
6.1 Епоксидна смола - мноооого бавна. Има отворено време няколко часа, стяга за 24-48-72 часа, здрава, прозрачна. Боядисва се лесно с акрилни или прахообразни бои
6.2 Полиуретанови смоли - отворено време от 2 мин до половин час. Втвърдява за 2-3 часа. Обикновено става бяла или бежова. Боядисва се с някакви @#$6&$1*!@ бои, които струват колкото екстракт макове.
6.3 Полиестерни смоли - нямам идея какви са - не съм пробвал.
6.4. Восък - от силиконовата матрица излизат много хубави восъчни фигурки, които после се заливат с гипс, изпича се да изтече восъка и се налива разтопен метал - и това е дълга тема
Стига толкова от мен. Ако някой знае нещо повече - сигурен съм, че няма да го напише, та да не му откраднем майсторлъка, а ако някой иска да узнае още от моя опит - да пише или да заповяда на гости да му покажа нагледно всичко, което открих и научих за последните 3 години.
pach:
Г-н Ненчев, похвално е да споделите опита си тук - нали форума е създаден за това!? (или така беше анонса преди години)
За което има благодарни хора тук, сред които и аз!
Интересни аспекти!
За мехурчетата сте абсолютно прав - стига да не искаш аерошоколад!
Дори съм ползвал вашия опит за подобряваня на разливането
от материала наливан в калъпите, чрез "монтирате" на подходящи
"обезвъздушителни" тръбички от ушоклечки! Дори вече се запасявам с такива. Малък недостатък е, че понякога
материала се качва и по тях в следствие неподходящо място или
разход на материал в повече от необходимото. Получават се
едни допълнителни израстъци, които се отстраняват подобно на класическите леяци. Важното е липсата на празнини в ключови
части от отливките обаче!
Тъй като имам служебен ангажимент със полиуретанови смоли,
родно производство на наш институт, смятам в скоро време да експериментирам и с тях. За фирмените нужди които имаме, ние
ги получаваме готови оцветени в бяло , чрез добавка от супер финно кварцово "брашно"(финно смлян кварц ли, каолин ли, мрамор ли, не знам точно) и съответно черен цвят чрез добавка на автомобилни сажди (гуми).
И двата вида са електронеутрални, много летливи (прекрасни за леене да нашите модели) и сравнително удобни за работа.
Щом завърша експериментите, смятам да докладвам тук надлежно добития опит.
:hi:
Nenchev:
Ушоклечките са добри за наливане на смолата - диаметърът им точно колкото диаметъра на дюзата на медицинска спринцовка и шприцването става перфектно. За обезвъздушители са кофти, понеже контактуват с детайла с площ около ф2 ММ и после иска рязане, пилене, шлайфане
За обезвъздушители за мен перфектния матрЯл са зъбоклечките - леко шкурвам и подравнявам връхчето, капка цианакрилат и стават чудеса - хем са почти два пъти по-тънки от ушоклечките, хем контактуват с детайла на много малка площ
Krasi Tankista:
Багажен вагон:
https://www.youtube.com/watch?v=EoPxn51LqLE
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия