И така, скандален или не, вече имаме реконструиран пътнически вагон, произведен от „Вагонен завод – Интерком“ АД - гр.Дряново.
Първообраза, който е взет за реконструкция, е стар вагон от серия В-84. На проекта от българския производител,
първоначално е присвоено името "Сокол", който в последствие по идея на немските им колеги в разработването (?),
финално е кръстен „Фалкон“. Договорът за реконструкцията и модернизиране на 15 броя пътнически вагони В 84,
е на обща стойност 26.697 млн. лв. без ДДС - по 1.779 млн. лв. на вагон.
Вагоните се трансформират в безкупейни и ще може да се движат с до 160 км в час след окончателното им сертифициране.
Преди `89 година в БДЖ е имало идея за експрес „Сокол“ между София и Варна. Ето така проекта е бил кръстен първоначално
от доайена на вагоностроенето Цветан Лилов (?).
Малко опит за технически данни (за начало толкова):
- спирачките са дискови Knorr, модел 2020 г.
- вратите са електрически, произведени в Австрия от IFE.
- климатичната инсталация e на General Electric.
- седалките идват от Германия (?).
- тоалетната е вакумна, от модерен тип(?).
- осветлението е изцяло LED.
- монтирано е видеонаблюдение.
- електронни табла с информация по пътуването.
- място за превоз на велосипед - до входна врата. (май са две в двата края)
Талигата е изцяло модернизирана, със специално произведени за вагона амортисьори.
Интериорът е дело на завода с помощта на немска и украински фирми.
По-голямата част от оборудването всъщност се доставя от чужбина.
От стария вагон В-84, са останали само рамата, стените и покривът.
И малко снимки от сайта на "Монитор":
https://www.monitor.bg/bg/a/view/pyrvijat-vagon-po-dogovora-s-bdj-izletja-ot-drjanovo-snimki-294363Старият.


Проектът.

От вън с новата ливрея.



Новата талига.

Амортисьорите.

Табелката с емблемата.То "FALCON" си пак "Сокол" де, ма нали сме англоезични дупедавци...

Интериорът.


Тоалетната.

Видеонаблюдението.

Нощното LED-осветление и електронната информация.

Толкова за сега - в тази част от темата. Надявам се в скоро време да имаме наши фотографии (на живо)
и по-точни данни за размери и т.н. До края на 2023 г. тябва да станат 15 броя по договора.
Пък ако изпадне и някакъв чертеж от завода или международния обмен, ще е още по-добре.
Ще има продължение.
********************
И мой кратък коментар.
Има сравнително добра възможност да се моделира в мащаб.
С този вид покрив (външен) и тази ливрея, в тон с новите ни "Смартрон"-и, може и да
има известни трудностти. Нощното осветлени (в синьо), заедно с бялото нормално и безкупейния
интериор, биха направили от този вагон, доста ефектен мащабен модел за всеки хобист.
Може би заради скоростта му, или по други причини, вагона ми се вижда малко "гол" под рамата, между талигите.
Не можаха ли да сложат там поне един метален сандък за акумулатори ли, знам ли...!!!?

ПП. Като начало, някъде да се намира стар чертеж или скица на бившия вагон В-84?
И нямам си на идея...или потъна в чекмеджетата на главата ми, кой е бил стария производител?