Автор Тема: Пътнически вагон от BG-реконструкция и модернизация на В-84 по проект "Сокол".  (Прочетена 8319 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
И така, скандален или не, вече имаме реконструиран пътнически вагон, произведен от „Вагонен завод – Интерком“ АД - гр.Дряново.
Първообраза, който е взет за реконструкция, е стар вагон от серия В-84. На проекта от българския производител,
първоначално е присвоено името "Сокол", който в последствие по идея на немските им колеги в разработването (?),
финално е кръстен „Фалкон“. Договорът за реконструкцията и модернизиране на 15 броя пътнически вагони В 84,
е на обща стойност 26.697 млн. лв. без ДДС - по 1.779 млн. лв. на вагон.

Вагоните се трансформират в безкупейни и ще може да се движат с до 160 км в час след окончателното им сертифициране.
Преди `89 година  в БДЖ е имало идея за експрес „Сокол“ между София и Варна. Ето така проекта е бил кръстен първоначално
от доайена на вагоностроенето Цветан Лилов (?).

Малко опит за технически данни (за начало толкова):
- спирачките са дискови Knorr, модел 2020 г.
- вратите са електрически, произведени в Австрия от IFE.
- климатичната инсталация e на General Electric.
- седалките идват от Германия (?).
-  тоалетната е вакумна, от модерен тип(?).
- осветлението е изцяло  LED.
- монтирано е видеонаблюдение.
- електронни табла с информация по пътуването.
- място за превоз на велосипед - до входна врата. (май са две в двата края)

Талигата е изцяло модернизирана, със специално произведени за вагона амортисьори.
Интериорът е дело на завода с помощта на немска и украински фирми.
По-голямата част от оборудването всъщност се доставя от чужбина.
От  стария вагон В-84, са останали само рамата, стените и покривът.

И малко снимки от сайта на "Монитор":
https://www.monitor.bg/bg/a/view/pyrvijat-vagon-po-dogovora-s-bdj-izletja-ot-drjanovo-snimki-294363

Старият.




Проектът.



От вън с новата ливрея.






Новата талига.


Амортисьорите.


Табелката с емблемата.То "FALCON" си пак "Сокол" де, ма нали сме англоезични дупедавци...


Интериорът.




Тоалетната.


Видеонаблюдението.


Нощното LED-осветление и електронната информация.


 Толкова за сега - в тази част от темата. Надявам се в скоро време да имаме наши фотографии (на живо)
и по-точни данни за размери и т.н. До края на 2023 г. тябва да станат 15 броя по договора.
Пък ако изпадне и някакъв чертеж от завода или международния обмен, ще е още по-добре.
Ще има продължение.

********************

И мой кратък коментар.
Има сравнително добра възможност да се моделира в мащаб.
С този вид покрив (външен) и тази ливрея, в тон с новите ни "Смартрон"-и, може и да
има известни трудностти. Нощното осветлени (в синьо), заедно с бялото нормално и безкупейния
интериор, биха направили от този вагон, доста ефектен мащабен модел за всеки хобист.
Може би заради скоростта му, или по други причини, вагона ми се вижда малко "гол" под рамата, между талигите.
Не можаха ли да сложат там поне един метален сандък за акумулатори ли, знам ли...!!!?  ;D :bb2:

ПП. Като начало, някъде да се намира стар чертеж или скица на бившия вагон   В-84?
И нямам си на идея...или потъна в чекмеджетата на главата ми, кой е бил стария производител?


bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Вагонът не е готов. Само интериора са нагласили за показно, иначе ще си има сандъци с батерии, отопление и климатик отдолу както е обичайно.
Талигата си е старата, евентуално с някои подобрения като новите спирачки.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Стария производител на вагон Б-84, е бил същия завод
"Андрей Жданов - Дряново". Това по думите на настоящия
директор, който възстановява завода от 4 години, след
закупуването му, им е решило проблема с лиценза и документацията за този вагон. В периода 1984-1988 години
били произведени около 50 броя от този вагон, в сериите
74 и 84-та.
Според местни кореспонденти, завода е бил изоставен от стария си собственик и е стигнал до 18 души персонал. В момента са около 250 работни места.

ПП. Очаква се да бъде представен през тази година на изложението в Берлин (нещо "Интер ....." не помня как беше),
с което се надяват да са конкуренция на европейския пазар.
Може би спотърите ще го засекат по трасетата - нали трябва да стигне до изложението!

ПП2.Попаднах на пдф за търг за продажба на части от вагони и/или цели вагони, по различни гари (най-близката е Перник) между които има и доста талиги от въпросния модел Т73-AD.с начална цена ~4500 лв.!
« Последна редакция: 05 Февруари 2022, 13:55:03 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
В горната публикация съм допуснал неточност - произведени са общо 307 вагона (от поръчани 316) от модел Б-84.
А изложението е отложеното през 2020г. „Инотранс“ където вече е закупен щанд и ще се състои през м.09 2022г.
Освен щанда, на който ще се презентират вагоните е закупено и място на релсовия път,
 където ще бъде показан „Сокол“ – български вагон.

Малко подробностти за международното участиев нашия вагон по проекта:
партньори са:
    –  MDC е водеща компания в изграждането на вътрешния дизайн на вагони, локомотиви и трамваи и работи на територията на почти целия Европейски съюз.
    –  IBT е компания специализирана в подготовката на  нови проекти и документации, базирана на територията на Германия.
     – DITRA – Представител на „Солидуъркс“ – България (преоборудван е целия проекто-конструкторски отдел с 25 свързани работни места по системата на фирмата.)
     – KNOR BREMZE – Австрия
     – IFE – Австрия
     – GENERAL ELECTRIC.
Според производителя, проект "Сокол" е  комплексно предложение,  съобразено с всички съвременни изисквсния на пътниците и БДЖ.
 В проекта влизат вагони II класа, вагони I класа и специализирани вагони за превоз на пътници с увреждания,
както и бюфет , за да се запълни комфорта на пътуващите при по – дълги дестинации.

Та така... bg&flag
« Последна редакция: 05 Февруари 2022, 16:42:55 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Някой да има информация за българското участие на INNOTRANS?
https://youtu.be/1ZomDfyIVDM
Въобще  има ли такова? bg&flag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Според Петър Бунев, на завода в Дряново е платено авансово за 3,5 вагони, но няма дори един готов...той твърди , че персонала на завода е освободен...
А аз се надявах, че след като заявиха покупката на място в "ИнноТранс" ще имаме нови вагони...
 :sarcastic: :(
Пп.Бунев беше гост в "студио Хъ" тази вечер.

spas_tf

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 303
  • Рейтинг: 42
  • HO Епоха V -VI София
    • www.smilenov.eu
Бях лично на Иннотранс 2022 - България беше представена много силно от Коловаг АД (Септември), по-скромно (предвид размера на щанда) от Експрес Сервиз (Русе) и Метал Технолоджи Груп АД - фирмата която поставя бариерите по пероните на метрото в София.
Ето тук един нов много обещаващ сайт за ЖП транспорта, от които ме поканиха лично на Иннотранс 2022. Дряново и БДЖ не са потвърдили и ги нямаше на изложението - това го разбрах лично от г-н Ралф Петров, който работи за Berlin Messe , които са домакин на Innotrans.

https://rail.bg/%d0%b1%d1%8a%d0%bb%d0%b3%d0%b0%d1%80%d0%b8%d1%8f-%d0%be%d1%82%d0%bd%d0%be%d0%b2%d0%be-%d1%81%d1%8a%d1%81-%d1%81%d0%b8%d0%bb%d0%bd%d0%be-%d0%bf%d1%80%d0%b8%d1%81%d1%8a%d1%81%d1%82%d0%b2%d0%b8%d0%b5/
« Последна редакция: 21 Октомври 2022, 00:59:06 от spas_tf »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Не знам какво е "много силно" представяне. Във клиповете (обзорни, не само фирмените) не се вижда нищо българско, само на едно място мернах машинка на експрес сервиз. И вагони, но не наши. Може би щанд с брошури ...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Българско представяне имаше, но Сокол - не, така че не е много ясно какво място са купили и кой го е оползотворил.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Проби с лаборатория на вагон "Сокол":
https://youtu.be/QfdE3nPOmJE
 bg&flag
https://youtu.be/MnIHuJuibx8
ПП. Това е от преди два месеца, но го няма тук като инфо.
« Последна редакция: 08 Май 2023, 08:21:31 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Пред затваряне е вагонният завод в Дряново.
« Отговор #10 -: 29 Ноември 2023, 08:26:44 »
Цитат
Кога БДЖ ще има нови вагони и локомотиви

Пред затваряне е вагонният завод в Дряново заради неспазване на договор, но се провеждат процедури за обновяване на БДЖ, посочи транспортният министър Георги Гвоздейков.

"Вагонен  завод – Интерком" в Дряново е пред затваряне заради неспазване на договор, поради което ръководството на БДЖ предприема съответните стъпки. Това съобщи по Нова телевизия министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков.

Той коментира казуса, представяйки аргументите на БДЖ. "На 22 април 2021 е сключен договор за срок от две години, като е поет ангажимент да бъдат модернизирани 15 вагона. Общата стойност на договора е 26 млн. лева. Платен е аванс на стойност близо 7 млн. лева. Изпълнителят не спазва основните три етапа от този договор, до 22 октомври 2022 г. той е длъжен да ги изпълни. Възложителят - БДЖ "Пътнически превози", е принуден да си потърси правата. В този случай изпълнителят изважда сертификат за форсмажор в COVID периода, като с този сертификат възложителят получава удължаване на срока на договора с още една година и получава допълнително финансиране от порядъка на близо 1 млн. лева към тази сума. Дадената сума към момента е 9 млн. лева, за нея БДЖ не е получило абсолютно нищо. Договорът изтича на 31 декември 2023 г.", напомни министърът.
Според него ако за един вагон досега са изхарчени 9 млн. лева, това означава, че за 15 вагона държавата ще трябва да плати 135 млн. лева и това е недопустимо.

Гвоздейков потвърди, че БДЖ ще поиска прекратяване на договора и ще си търси парите по съответния ред. Той съобщи още, че е водил разговори с посланици на други държави в търсене на възможност да бъде осигурен подвижен състав за железниците. Утре за Германия заминава екип, който ще води разговори с Deutsche Bahn, като според министъра от там могат да осигурят вагони, и то по-качествени от тези, които е трябвало да се ремонтират в Дряново
.

Жалко! Ще се окаже май "човекУ взе парите, и каза - чЕкай малко"!!!