Следващата модернизация, която направих е на тендера 2'2' Т21.5 на BR 38 (саксонката) на Пико:
Тук не правих цяла рама на тендера, а само подмених мотора. Направих нова рамка за мотора, която се монтира на мястото на оригиналния мотор:
Старият мотор се вижда вдясно на горната снимка. Под него има 3 зъбни колела. Малко пояснения:
1. Оригиналният мотор е много шумен. Подмених го с т.нар. мотор с "жълта" задна капачка. Този мотор го има и с други цветове на задната капачка (тази с четките), но понеже първите мотори, които се появиха бяха с жълти капачки, оттам им дойде името. Тези мотори са сравнително нискооборотни и много тихи.
2. След подмяната на мотора, все още имаше шум от зъбните колела в рамата. Направих няколко проби и установих, че като махна паразитните зъбни колела към първата колоос (към локомотива) шумът намаля значително. Тази колоос е и без гумени пръстени и с най-малко натоварване и затова не допринася кум теглителните качества на задвижването.
3. В оригиналното състояние, никоя от колоосите на тендера не е оресорена, т.е. няма ход по вертикала. Заради това, тендерът има склонност към буксуване когато поради неравност в релсите, тендерът увисне на първа и четвърта колооси, които са без гумени пръстени. За да премахна това, изпилих леко гнездата, в които лагерува първа колоос, така че да може да се качва нагоре и да не разтоварва втората колоос при неравности. Ефектът беше много добър - тендерът вече не буксува.
Още малко снимки от различни ъгли:
Схемата на рамата за мотора:
Това беше най-лесната модернизация, която направих. Още първият вариант, който направих беше успешен. Локомотивът сега върви много тихо и плавно.
Иван