Работи-и-и-и-и-и........ УРА!!!

Както писах преди, тази идея ми се въртеше в главата от самото начало - да захраня вагона директно от релсите. Идеята как да го направя ми дойде преди време и я проверих на бюрото, използвайки "лабораторен" токоизправител, но все пак имах съмнения как ще се държи при краткотрайно отпадане на захранването от релсите. Оказа се, че тези модули се справят добре. Ето я и схемата:

Първият модул, означен с IC1 е да свали напрежението след Греца до 5 волта за нормалната работа на втория модул - IC2. Модулите IC2 и IC3 са идентични и са за USB батерия - за зареждане на 1 клетка Li-Ion батерия от 5V, пристигащо от USB конектор и да качи напрежението от батерията до 5V на другия USB конектор. Всъщност двата USB конектора са запаралелени и на практика модулът има три извода: +5V, маса/батерия- и батерия+. За тази схема махнах USB конекторите от модулите, защото заемат много място.
При налично напрежение от релсите, то се изправя от Греца B1, филтрира от кондензатора C1 и сваля до 5V от модула IC1. На изхода на IC1 има отново филтриращ кондензатор C2 и през диода D1, напрежението се подава на модула IC2, който зарежда батерията. Ако няма напрежение на релсите, батерията не се зарежда. Диодът D1 служи да предотварти подаването на напрежение от батерията към модула IC1, за да не може последният да разрежда батерията, защото в покой напрежението на батерията се подава на изхода на модула IC2.
От батерията напрежението през ключа SW1 постъпва на модула IC3, който го качва и стабилизира на 5V, откъдето се подава на останалата схема на вагона. По този начин, схемата на вагона работи единствено от батерията, независимо дали тя се зарежда (постъпва захранване от релсите) или не и така се избягват нежелани рестартирания на измервателните модули на вагона.
Ключът за захранването е между батерията и модула IC3, за да не може последният да разрежда допълнително батерията. Разрядният ток на модула при липса на товар на изхода на модула е няколко микроампера и макар и малък, непрекъснато разрежда батерията. Стига, че един модул (IC2) разрежда батерията в покой, няма нужда и друг (IC3) да я разрежда без нужда.
При събиране на схемата имах проблем с модула IC1. На тестовата схема работеше без проблеми, докато на платката на вагона се държеше странно. След двукратно разпояване и тестване, при което работеше без проблеми, ме "светна", че на тестовата схема използвам електролитен кондензатор на изхода на модула (C2), а на платката на вагона бях запоил танталов кондензатор със същата стойност. Смених кондензатора с електролитен и всичко тръгна както трябва. Не ми е съвсем ясно защо чипът на модула не харесва танталовия кондензатор. Четох дейташийта на чипа, но в него нищо не казват за изходния кондензатор.
Токоснемането:




Ключът за захранването:


Датчикът на Хол:


Основната платка на вагона, на която са запоени модулите (процесорът и Bluetooth модулите са на конектори):



Завършеното вагонче:


Вагончето е на Пико 58765, евтиничко от Хоби серията - като на брат ми, но с друга "боя"... по-скоро почти няма боя, поради което прозира доста и на изкуствена светлина се виждат светлините на модулите, което не е лошо, защото вагонът си е за проба на схемата и така виждам кой модул какво точно прави.
Иван