Боре (Чакъров), на мен не ми стана ясно малко...

От твоя опит,
не си харесал куплунг модел TILLIG 8872 или шахтовото окачване???

Щото изключая окачването той е индентичен с куплунг TILLIG 8823 \8824=

Също така не казваш дали си правил проби с куплунг TILLIG 8847 и неговите производни?

А имам и още един въпрос. Прави ли преди тези опити предварителна настройка (или регулиране) на различните
модели куплунзи за по-добро куплиране, работа и еднаквост в параметрите им???
Питам защото мнозина подценяват това регулиране, а без него нищо хубаво не се получава.Съответно са разочаровани и почват да ..."търсят под вола - теле" както казват старите хора.
Тоест почват търсенето на алтернативи, като спомената от теб замяна на горе показаните куплунзи с
т.н. "Флайшман"-ски за N. Тук също не разбрах с кои си работил - стандартните (обикновенни) или т.н. "профи"?
Щото стандартните в шахта практически стоят доста грубичко (почти грозно като олд-ВТТВ)
и всъщност дори малко отдалечават вагоните един от друг!

Може би точно за това сложени на ТТ, създават впечатление за по-добра работа от другите.
Но настройката и регулирането на цялата система окачване-кинематика-куплунг ако не е направено
водят до същите резултати - разочарование от работата им. Имам(е) дори конкретни примери с
потвърдени данни от една международна среща в ТТ, където и релсовият път не беше в желателното състояние!!!
(Супер Марио

)
Моето лично мнение е, че ако в Н0 може (би) и да се пренебрегне предварителното уеднакваване
и регулиране на куплунзите, заради големината и по-лесната изработка на детайлите им, то в ТТ
като по-дребно детайлно изпълнение, липсата на такава регулировка води до лошо куплиране на състава,
независимо къде се кара - на пода, масата, модулите или макета.
Впрочем, тук се сещам и още един въпрос - при правените от теб проби, релсовият материал беше ли
неподвижно закрепен и "прогонен" при сглобяването му, или беше просто "навързани" релси скачени
към стрелки в свободно положение ...на масата предполагам ?
За твоя избор към старите ВТТВ-куплунзи - въпрос на вкус - за мен са груби, грозни и недодяляно огромни.
Те за това носят на "бой", лашкане, неравности по релсовия път и т.н.

Ама щом ги харесваш, вече няма
да ги изхвърлям, а ще ти ги събирам да си имаш достатъчно за маневрената дейност!
Tilli-BTTB-Zeuke modellbahn kuplung
А иначе тези куплунзи (било то изработка на ROCO, TILLIG или KUEHN) напоследък почват да ми се издигат в очите,
защото имат възможност за прецизна любителска изработка, която наистина е малко загрозяваща,
но пък скачена към подходящ декодер доста финно решава проблема с автодекуплирането!!!
(или разкачване без подрелсови устройства!
вариант с по-силен декуплиращ ток.
или така...направено...
с по-малък ток и две микробобинки.
същото в
момент на работа...

и в
окончателен вид (боядисано)!

Горните изпълнения са в пъти по-добри от стандартните "класически"
автодекуплиращи куплунзи като тези например:
"прословутите" и скъпи електрокуплунзи от фирма "KADEE" (нямам снимка)
...или
Roco 40410 Digital-Kupplung което си е за Н0е, де...

(но пък имат основно предимство - разкачването е фабрично "вързано" за F4 в техните пултове за управление по XpessNet)
Колкото до шахтовото окачване ето моят любим и евтин вариант,
при това отдолу на вагоните се вижда съвсем малко загрозяващо...
може би защото цялата шахта е заменена от обикновенна тел.
Това обаче предполага и метален куплунг, за да може да се спои с въпросната тел.
Но както казах в предния ми пост - предпочитам металните, защото лесно се регулират,
а това както споменах е предпоставка за еднаквост в геометрията и безаварийна работа.

Както се вижда от снимката - всеки вагон може да бъде лесно пригоден за такава кинематика и то
с обикновенни инструменти (минидрил и свредла на размер, юстировъчни клещи и секачки)и малко...телове от телбод,
меден проводник с определен размер и лепило.

Впрочем отдолу спокойно може да се спои и
метална шахта за сдобиване с по-голяма универсалност.(добре де... добавям поялник, спойващ флюс, шаблон за изработка и тинол)
В заключение и един поздрав за нашия "американец" Ванката

и неговите автосцепки.
Новите модели на "KADEE" са доста интригуващи...така че почвай да събираш микродвигателчета от
вибратори на счупени телефони (или си ги купи в ибей на кило) ако искаш да си модифициращ по този начин сцепките.


Всъщност Ванка държал съм твой хладилен въгон в ръцете си, но убий ме не си спимням с какви автосцепки беше!?

Боре

(Чакъров), надявам се да намериш време и да дадеш точните изходни данни на твойте експерименти,
за да получиш международно признати резултати като истинските нобелови лауреати!!!
Най-малкото за да можем да повторим твоя експерименти и де се уверим в резултатите от него!
Всеки точно споделен опит тук е от значение за всички налични моделисти все пак!

А за чувството ти към хумора съм убеден и уверен, така че ще пием бира на новото място като пристигнеш (някога)!!!
