Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
куплунзи или как си закачате вагончетата.
Boris 2-12-4:
Пламене, ще имаш малко, но надявам се достатъчно резултати на епоща или по фона...?!? Тези ескперименти не бяха само мои. Тримца бяхме, единият чистокръвен германец, имащ и къща у Немачко и у Варнеско и отдааавна женен за нашенка. Колегите се засегнаха, че почти както винаги при все споделеното в лични разговори нямаше никакакъв отклик и интерес и решиха при все заснемането, видео и фото, и воденето на подробни и разнообразни записки, да не споделят в нета...или поне не на българска почва... Нищо ново не казвам, вече бях свикнал, но за колегите при все че са около моята възраст, им беше нещо ново. Малко по малко неща ще излизат, ако има въпроси, но не като таблици и подреден материал, а като откъслеци на принципа - дъвкано, че плюто...
Сега - кофтито са тези от втората серия на ВТТВ във всичките им варианти. И от Австрия си носихме автосцепки, но не са достатъчно доизпипани, не стават за всички локомотиви, не работят безотказно, не работят с всички видове куплунги. За една година може да има промени, но ТТ вече е само романтичен спомен за трима ни. Напомням ,че търсихме най-сигурни и евтини кулунги да стават и за най-старите вагони, за да правим индустриални железници и мнооого маневри, а не да изглеждат добре и да си ги джугаме в кръг...
София 70:
На всеки един четник , използвал куплунзите на ВТТВ му се е случвало някъде да му се разкачи вагон . Един съвсем прост метод за предотвратяване на разкачването - Челото на куплунга се извива малко навътре и разкачването спира . Така и луфтът между двата вагона намалява , макар и не много осезаемо .
pavlinbg:
Здравейте! Въпреки, че не разполагам с макет, все по-често започнах да редя релсови фигури по пода и да се опитвам да композирам товарни влаковев Н0, имитирайки маневрена дейност. Струва ми се, че има голяма тръпка в маневреното движение. За целта подбрах подходящ подвижен състав, на който поставих профи курцкуплунзи на "Флайшман" арт.N 6515. Действително, с тях вагоните стоят доста реалистично, като буферите им са максимално доближени. Но в хода на заниманията си установих, че има проблеми при откачането и закачането на вагоните - то става трудно и в повечето случаи изисква допълнителна опора / лека засилка на вагона при закачане, респ. задържане с пръст при откачане и закачане/. Та в този ред на мисли не е ли по-добре да пробвам с курцкуплунзите на "Роко". От това, което изгледах в нета, като, че ли са по-добри за маневри /по-добре се откачат и закачат/. Ето вижте за какво става въпрос:
https://m.youtube.com/watch?v=opUz4trqda8
https://m.youtube.com/watch?v=w0hBv6mDhOc
Ще съм ви благодарен да чуя вашите мнения и да споделите опит по въпроса!
pavlinbg:
Днес тествах няколко вида куплунзи:
- профи куплунг на Fleischmann с Арт.N 6515 https://www.fleischmann.de/en/product/2922-6515-0-0-0-0-0-003005/products.html
- курцкуплунг на Roco с Арт.N 40270 http://www.roco.cc/en/product/22592-0-0-0-0-0-0-003005/products.html
- стандартен куплунг на Roco с Арт.N 40243 в съответсвие с NEM 362 http://www.roco.cc/en/product/22586-0-0-0-0-0-0-003005/products.html
Резултатите от проведения тест потвърдиха изцяло показаното в клиповете посочени в предходния ми пост. Най-добри резултати показаха курцкуплунзите на Roco - 100 % успеваемост от 10 опита при закачане и откачане /откачане с Roco Geoline manual uncoupler/. Следва да се има предвид, че закачането става не веднага, а малко след докосване на двата куплунга, като е необходимо локомотивът да избута вагона няколко сантиметра напред. При откачане локомотивът също трябва да измине няколко сантиметра, докато се откачи. С тези куплунзи вагоните стоят доста реалистично, като буферите на вагоните са максимално доближени. Идеални за маневри!
Профи куплунзите на Fleischmann не показаха толкова добри резултати. Закачането /без засилка на вагоните към локомотива/ бе мисия невъзможна, а при откачане някои от вагоните не искаха да се откачат, въпреки че щифтовете на куплунзите бяха надигнати от разкачвачката. Това означава, че те не са подходящи за маневрена дейност. Инъче с тях вагоните стоят твърде реалистично.
Стандартните куплунзи на Roco /NEM 362/ се представиха отлично при закачане и трагично при откачане. Дъгите им трудно се повдигат с разкачвачката, като остават в някакво междинно положение. Освен това, като минус следва да се изтъкне и това, че с тях буферите на вагоните стоят доста раздалечени.
pach:
Смяна на КК куплунга на PIKO модел BR-119,
с кат.N. 59930 ( продава се и в сетове):
https://youtu.be/54bMMUPqbLQ
:yes:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия