Автор Тема: Модел в мащаб НО на маневрен дизелов локомотив на БДЖ, серия 51  (Прочетена 1181 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5558
  • Рейтинг: 637
  • Красотата е в детайла!
Както ви бях обещал, се заемам лека-полека да представя всички модели на български подвижен състав, специално правени за Клуб "Железопътен моделизъм - България" от сръчните ръце на наши изявени моделисти и членове на клуба.
Спазвайки дадената дума днес започвам с изработения изцяло от Васко модел на дизелов локомотив на БДЖ серия 51.

За целите на моделирането е закупен модел на MTB-model на дизелов локомотив М44 на MAV. Ето и представянето на локомотива в сайта на фирмата:

"Модел на унгарския локомотив M44 (оригинално обозначение DVM2) Локомотивите се произвеждат от 1954 г. от фабриката за локомотиви MÁVAG/Ganz. Локомотивите с двигател 440kW и електрическо предаване са били предназначени предимно за маневрена служба, но са били използвани и за транспортиране на по-леки товарни или пътнически влакове. Изнася се в много страни (СССР - модифицирано обозначение ВМЭ1 - 300 бр., Полша SM40/41 ок. 280 бр., Югославия, България и др.). Бяха закупени 5 броя под обозначение T455.0 за ČSD, те бяха използвани на маневрата в Братислава. Все още работи в Унгария с частни превозвачи."



Разбира се, при Васко пет-шест няма, като той ако прави нещо, винаги трябва да се доближава максимално до оригинала, като както ще видите и по-долу, това е постигнато на 100%.

Желан вид за модела след моделирането:



Тъй като всички локомотиви на БДЖ през годините малко или много са придобивали различни разцветки, трябваше да се избере желаната ливрея, като за такава беше определена тази, която локомотивите серия 51 са протежавали краят на 60-те години на 20-ти век (горната снимка).

Същинско моделиране:

На първо място Васко се заема с платката на модела, като с цел увеличаване на функциите я преработва, за да се осигури разделяне на осветлението, както и осигуряване на такова в кабината.

Моменти от работата:









Разбира се, сложен е и звук, като за по-добро възпроизвеждане са поставени два говорителя в предната част на машинното.

След тези манипулации се е пристъпило към оформяне на външния вид на модела, така че максимално да се доближава до оригинала, като е поставен двустранно челен голям фар, а предните малки фарове са свалени пред буферната греда. Всички парапети и дръжки са заменени с такива от фотоец. Сменени са и колелата с роковски с по-малък риборд, като на едната ос са поставени гумени бандажи.

Модулът на предните светлини:


След като в суров вид моделът е оформен по горния начин, се е пристъпило към боядисването му.

Вид на модела след отделните дейности:









Постът стана твърде голям, затова завършения вид на модела, вкл. видео, ще представя в следващ пост.

Очаквайте продължение...
« Последна редакция: 13 Февруари 2024, 09:50:08 от Vlado »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5558
  • Рейтинг: 637
  • Красотата е в детайла!
Да завърша представянето на този тъй симпатичен и прецизно изработен модел, защото той е именно такъв. Даже бих го нарекъл ювелирно изработен модел.

Окончателен вид на модела:













Всички снимки може да разгледате тук: Модел на маневрен дизелов локомотив серия 51

Звукът на модела също се е получил доста добър, като благодарение на Иво мога да го споделя с вас посредством едно кратко клипче:

Звук и движение на БДЖ серия 51

Толкова за този модел. Очаквайте представяне и на другите, изработени специално за клуба, модели на жп подвижен състав.