Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model
Стендов /засега/ БДЖ 60 /70/
(1/1)
dred77:
Привет!
Понеже като келеш все се въртях в в депо Ст.Загора /80s/, Баща ми беше нач.смяна Възст.Влак, приятел с инж.Л.Ангелов, та същият този инжинер ме качи в една от машините и голяма радост-даде ми да натискам копчерлаци и врътки. Още помня как посочи ръчката за позиции /тротъла/-тогава не знаех къв е тоя полуволан, и се оплака на Баща ми, че "само ей това струва 17хил.лева".
Имали са проблеми създателите, но са ги събрали, с изцяло БГ схема.
Има още какво да се желае но началото винаги е трудно:
Капаците отгоре,интериора, буферите, два вида :) едни тукмаци по шасито, ще "перна" допълнително, като тези доп.неща:
Които съм качил за свободно теглене.
Като цяло да напиша как процедирах. Принтирах схемата на локомотива /качени са 3 схеми от инж.Деянов в трудовете му/, избрах си единственият останал жив, има и доста снимков в нета от Красен Панев :good: :good: :hi:, на който ако чете тука-Искренно Благодаря, за споделените в нета снимки.
Не знам колко е верен метода /за първи път ми е/. Принтирах схемата на лист хартия, след това установих един коефциент /примерно колелото е дадено 1100/, на принт.схема обаче е Х на чертежа, делите 1100/Х и имате коефициент, който когато искате да сметнете други параметри, които ги няма на схемата, може да си ги мернете и преобразувате. За смятането на коеф., не е лошо да сравните и с нещо друго /да си направите чек сума :)/- друг параметър, спрямо шублера.
Топъл топъл:
Първи опити за боя-той този и без това е "заплют" от малкия :), установих, че Тамия акрил, се отлепя с тиксото :).
Скоро и доп.неща:
Линк към целият албум
Ако някой реши, че имам някъде грешка, да не се притеснява да сподели, ще съм благодарен!
Успех на всички с начинанията!
IvanC:
Би ли споделил STL-ите на детайлите?
Иван
dred77:
Привет!
Докато си чеша врата как да задвижа ремаркето на лока, първо вътр.част трябва да се разглобява, за да се наредят осите със зъбните колела, същевременно е добре да се закопчава за външната част, още съм в "крива глуха". :
.
Реших да се пробвам и с 41-100, изцяло на базата на чертежи от инж.Деянов. Имам сантимент към локове, правени в БГ. За талиги мисля да ползвам от Атлас-ка Ламинатка /доколкото разбрах, лока е с талиги на 42, кабини и пантографи от 44/, или да пробвам да направя някакви. Проблемът на PLA-то е, че не се самосмазва както найлонът. Купил съм добавки за работа с найлон, ама няма кой да ги смени :) .
42-100 в целият му блясък:
В депото :
Проектът:
Хубавото на така създаденият модел е, че мога да си го променям за други локомотиви, примерно 43 1185, 41-40:
.
Първа проба:
Ще играе шкурене и кит, трябва и промяна в модела, че не ми се събра талигата на място, или ще пиля 1см, заради предните колела, или ще "принтя" нов с добавки и интериор. Не е като на PIKO, просто задоволителен резултат:
Пантографът е някакъв китаец, уж HO, и на 60 и тук изглежда една идея по-голям:
.
Линк към албума
Ако имате предложения за промени, с цел постигане на по-добра точност на модела, ще съм благодарен да споделите! :hi:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия