Автор Тема: Железници в Япония  (Прочетена 1576 пъти)

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 289
  • Рейтинг: 208
Железници в Япония
« -: 12 Април 2024, 22:17:13 »
Кабелна железница (фуникуляр) Такао Тозан:

https://youtu.be/QEMZCEMrKPc

https://youtu.be/HGGeQBjkVRE

Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 289
  • Рейтинг: 208
Железници в Япония - Шинкансен Хикари 503, Киото
« Отговор #1 -: 13 Април 2024, 03:28:53 »
Шинкансен Хикари 503 потегля от Киото за Осака, 7 април 2024 г.:

https://youtu.be/y1AqYNlXBhY


Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 289
  • Рейтинг: 208
Железници в Япония - Шинкансен Хикари и Нозоми
« Отговор #2 -: 13 Април 2024, 20:26:58 »
Шинкансен Хикари и Нозоми на гарата в Киото, 11 април 2024 г.:

https://youtu.be/APt0DE7yTIg


По Шинкансен линията Токайдо между Токио и Осака се движат 3 вида влакове:

- Нозоми са най-бързите влакове, които спират само на големите гари (Токио, Шинагава, Шин-Йокохама, Нагоя, Киото и Осака). Максималната скорост по Токайдо линията е 285 км/ч, която влаковете достигат за около 3 и половина минути от спряло положение. Мотрисните влакове на Нозоми експреса са най-новите N700S (Supreme).

- Хикари експресите също се движат по Токайдо линията с максималната скорост от 285 км/ч, но спират на повече гари (Токио, Шинагава, Шин-Йокохама, Шизуока, Хамамацу, Нагоя, Гифу-Хашима, Маибара, Киото и Осака), което увеличва времепътуването между Осака и Токио. Използват се мотрисните влакове N700A (Advanced).

- Кодама спират на всички гари по Шинкансен линията. Използват се мотрисни влакове от сериите N700 и N700A.

На клипа по-горе, влакът на гарата е Хикари (N700A), който потегля в момента на пристигането на Нозоми влак, обслужван от N700S мотриса J22.


Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 289
  • Рейтинг: 208
Няколко клипа от пътуването от Киото към Токио с Хикари 640, заснети на 11 април 2024 г.:

Между Киото и Маибара:
https://youtu.be/-yiKYICDb00

Потегляне от Маибара и ускоряване до 280 км/ч:
https://youtu.be/O1kjaFro4qM

Между Маибара и Гифу-Хашима:
https://youtu.be/iCr0a3VbJXw

Потегляне от Гифу-Хашима:
https://youtu.be/NjHDiPNTvhs

Пристигане и отпътуване от Нагоя:
https://youtu.be/96mGhTU1YEg

Хамамацу - пристигане и отпътуване:
https://youtu.be/c9qMb0NRw9M
В 4:20 се вижда товарен влак на JR Cargo по "стандартната теснолинейна" за Япония ж.п. линия с междурелсие 1067 мм. Влакът се тегли от локомотив EF210-304 с колоосна формула Bo'Bo'Bo'.

Изглед към връх Фуджи:
https://youtu.be/SJo6Uiqkx-U

Пристигане и отпътуване от Мишима с изглед на Фуджи:
https://youtu.be/n4ANbEO9Csk


Иван

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 289
  • Рейтинг: 208
Железници в Япония - Нарита Експрес
« Отговор #4 -: 16 Април 2024, 02:39:02 »
Нарита Експрес от Киото към летището в Нарита:
https://youtu.be/AYYWrlxpBtQ

Това е "стандартен теснолинеен" мотрисен влак за междурелсие 1067 мм. "Стандартен теснолинеен", защото основната част от жп линиите в Япония са с това междурелсие.

Шинкансен са с нормалното за Европа и Северна Америка 1435 мм междурелсие. Има и няколко други жп линии за товарни превози и метро-линии с 1435 мм междурелсие и малко с междурелсие 1372 мм. Тези последните с 1372 мм междурелсие са Кейо и Тоей Шинджуку линиите, както и две трамвайни линии. Имах "честта" да се возя на мотрисен влак с това междурелсие между Такао и Такаосангучи, за да "хвана" Такао Тозан фуникуляра към връх Такао с неговия парк и храм. Препратки към клиповете от фуникуляра има в първото мнение от тази тема.


Иван