Автор Тема: Изчезнали ж.п. линии и малко известни съществуващи клонове  (Прочетена 119498 пъти)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Да попитам....На спирка Осетеново има стрелка на открит път,и линия влизаща в някакви шубраци....какво е имало там?

https://www.google.bg/maps/place/%D0%9E%D1%81%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE/@42.613778,25.0313536,317m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40a9babc7548720b:0x6868bf17f938a3cd!8m2!3d42.613036!4d25.0303871


https://www.youtube.com/watch?v=wSu0EMzoIRE

На 2ч и 50 мин от видеото!
« Последна редакция: 02 Юни 2021, 01:26:35 от toniemi »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Военно формирование 24350 - район Осетеново

Складове за гориво-смазочни материали. Районът е на подчинение на военно формирование 24350-Кочово и е част от Съвместното командване на силите (СКС). Преди унищожаването на ракетните войски на БА, това е било централен склад за специални горива за ракетните комплекси. ЗИП и ракетни боеприпаси са се съхранявали с 235-ти Центр. армейски склад - Карлово.

Източник: wikimapia

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
След като руснаците прекъснаха газовите доставки колко актуален е въпроса,защо извадиха релсите на клона до ТЕЦ Земляне!
Сега как ще зареждат мазут!С автоцистерни?!?!
Тъпо!

Има вариант,отклонение от метродепото Земляне! :lol: :lol: :lol:
« Последна редакция: 27 Април 2022, 00:24:02 от toniemi »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
В метродепото обаче мазут няма.

На този етап ситуацията е много далече от пълно физическо прекъсване на газоподаването, което би наложило евентуално преминаване на мазут. Въпросът е преди всичко политически - от къде ще се договори газ и колко ще струва, за разлика от преди 13 години, когато газоподаването беше изцяло спряно от единствения източник. Освен това вече сме извън отоплителния сезон и нуждата от гориво за отоплителните централи е многократно по-малка. Предишния път беше посред зима в най-големите студове.

Иначе технически, релсите могат да се наредят обратно за няколко дни.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
На територията на тец земляне има запас от мазут за три месеца.
Друг е въпрос - "зимни" или "летни"...и още...
дали може да се ползва лесно и бързо в котлите,
след последния ремонт-рекострукция там!(?)
За локалните топлоцентрали (като хаджи димитър примерно)
и тецовете софия и дружба...надявам се да е нещо подобно...

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 333
  • Рейтинг: 244
Краят на Софийската околовръстна линия от Иво Радоев:

https://www.youtube.com/watch?v=4odf38W24DY


Иван

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Рейтинг: 211
Не се притеснявайте от Земляне ще започва единият край на подземната батерия на Кирчо и Кокорчо. Топлоцентралата ще бъде преоборудвана с гигантски електрически реотан произведен от същата албанска фирма за невидими електромобили с които сключиха договор. Няма да се плашите за парното, според Грета Тумберг,  глобалното затопляне ще засегне главно София. Околовръстната линия ще бъде превърната в специална скоростна магистрала за ел. тротинетки. Проектът е предназначен за потребностите на хора с неизяснена полова ориентация, за да могат да се придвижват с минимум 120 км./ч. Предвидена е и връзка с бъдещите мостове над река Дунав.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Цитат на: jopeto link=topic=3586.msg125294#msg125294 date=1719858976
Не се притеснявайте от Земляне ще започва единият край на подземната батерия на Кирчо и Кокорчо. Топлоцентралата ще бъде преоборудвана с гигантски електрически реотан произведен от същата албанска фирма за невидими електромобили с които сключиха договор. Няма да се плашите за парното, според Грета Тумберг,  глобалното затопляне ще засегне главно София. Околовръстната линия ще бъде превърната в специална скоростна магистрала за ел. тротинетки. Проектът е предназначен за потребностите на хора с неизяснена полова ориентация, за да могат да се придвижват с минимум 120 км./ч. Предвидена е и връзка с бъдещите мостове над река Дунав.

Линиите от пазара на Красна поляна до Земляне от много време ги няма. Така, че влака така или иначе до там нямаше как да стигне.

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Рейтинг: 211
Зад топлоцентралата прелезът си е още там, има и гара между ЖК лагера и бившият обувен завод. До нея скоро не съм минавал не знам, какво е останало от нея. Земята под линията си е собственост на нкжи. Реално топлоцентралата е обект със стратегическо значение и би трябвало да има опция и за зареждане с  влак. Предполагам, че линията до там, може да била понижена  с времето в статут на индустриален клон, тогава поддръжката
си е за сметка на ползвателя и както се досещате на топлофикация това и е било последният проблем. Всичко последва съдбата на клоновете към Винзавода и Бенакс.  Изчезна и тази част към погребите. Изчезна и гара Пионер с частта през жк Изток. За спомен там седи само една къщичка от прелез.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Не съм запознат с нещата, но точно преди ковида, да е било края на 2019 ходих до Еконт на пазара на Красна поляна. Зад него трябваше да са релсите, но ги нямаше. Кога са махнати нямам идея, но мисълта ми, е че от много време няма достъп до ТЕЦ-а.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Релсите след прелеза ги няма от няколко години, а малко след като изчезнаха, бяха демонтирани и кръстовките с трамвая.
Интересно е, че по това време бяха подготвени нови кръстовки, но не се монтираха.

Иначе като стратегическа връзка, линията до голяма степен изгуби значението си след създаването на алтернативни международни пътища за газови доставки. Дори при авария на газопровода към централата, там има запаси от мазут поне за седмица, което е достатъчно за авариен ремонт на газопровода. През 2009 г единственият газов път беше през Украйна и спирането на подаването беше централно за цялата страна и то посред снежна зима. Тогава тези линии имаха решаващо значение. Сега явно се счита, че няма такава опасност (доста смело според мен с актуалните емоции около газта).
Освен това върви проект и за разширяване на хранилището в Чирен.