Този локомотив ми попадна случайно, без да съм го търсил изрично. Според всезнаещия Гугъл моделът е от 1985 - 1988 година. Имаше леки щети, които не ме притесняват.

От другата страна липсват двете стълбички за машинистите, по-точно счупени са и са налични в кутията, трябва да ги залепя и подлепя.

Оригиналът е от 1915. Макар и с малки колелца е бил за пътнически влакове. Макс. скорост 80 км/ч. Би трявало това с едното колело да му е предницата, с куминче за парен котел, за влаковото отопление. А това да му е задницата:

Отвътре е доста приличен. Боята и грунда от оловната тежест се разпадаха и праха от тях и люспите бяха навсякъде. Освен това, не съвсем типично за такъв стар локомотив, не беше съвсем омазан и налят с масло, но си имаше доста за чистене.

Редултатът:

Разбира се следващата задача беше да му сменя мотора. Оригиналният работеще доста добре, особено след щателно почистване на колектора и графитния парх от него, но по всичко си беше достатъчно старинен. Шублерът показа числа които ми бяха доста познати, и макар че външно изглеждат съвсем различно, моторът беше подменен със съвременен "необслужваем" Мацушита тип 130 (дебелина 15, ширина 20, дължина на корпуса 25 мм.) Такъв размер напълно ме устройва ... И се оказа че някои от размерите му са с по няколко десети от мм по-малки от оригиналния мотжр на Трикс, така че монтажът стана дори с оригиналните крепежи, само с подлагане на тънки гумени подложки, които го направиха още по-безшумен.

Както се вижда задвижването е с един четириходов червяк, но после има намаляващо колело, след което се задвижва директно едната ос и това желязо с щангите. Паразитните зъбни колелца до другите две задвиждащи оси прецених че са излишни, т.е. машината се движеше много добре без тях, само с щангите. Въпреки че оригинално имаше зъбни колела за всичките 3 задвижващи оси.
На кантара:

Движението стана перфектно, с много малък ток, около 55 мА без вагони, тръгва уверено при два волта. Изключително безшумно и плавно. А може и да се засили да се ползва за играчка. Обща маса 405 грама, което за този размер е повече от достатъчно. Едната ос има и "гумени" бандажи, които след почистването се оказаха жътеникави, прозрачни, май силиконови. Ще карам с тях, почти не се усещат.
Следват светлините. Оригиналните крушки си работеха, но при моето аналогово каране не ме устройват. Имаше няколко експеримента, накрая оставих оригиналните световоди и сложих светодиод вместо оригиналната крушка. Добавих и втори светодиод който да свети в световода за горния фар. Това се налага май винаге при директа замяна на крушки със светодиоди.
Поиграх си с разположението на диодите и накрая се получи това което исках. Мисля че фаровете винаги са били с електрически крушки, но все пак не са халогени. Светодиодите:

Надбуферни светлини:

Фарът горе е приготвен за отделно задействане:

Има и червеничко, макар че оригиналният нямаше, а и истинският не знам дали е имал, сигурно са му слагали червени стъкла когато трябва.

Остава да залепя стълбичките и локомотивът е готов. Макар и над 35 годишен, моделът изглежда и върви перфектно по моите разбирания и ще се търкаля редовно, вместо да стои в кутия.