Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.

<< < (8/8)

Boris 2-12-4:
Привет!
Респект за това, че се хвърляш на дълбокото и за желанието Ти да експериментираш, да споделяш и да питаш!!! :hi: :hi:
Това е рядкост при нашего брата, за съжаление... :(
Има сертифицирани типоразмери, респективно мащаби към тях. И от MOROP Европейската организация на жп моделистите и приятелите на железницата, която работи тясно свързана с производителите на жп модели и организации на жп моделистите, както и американската такава NMRA. Английската  съществува само на книга и нейните предписания са много остарели.
Та по този повод Ти предлагам да направиш нещо съобразно възможностите на Твоя принтер и официалните типоразмери и мащаби. Така ще можеш и да получаваш съвети и от организирани моделисти с десетилетна история и да разменяш доста мнения, без да се отказваш от нашенските специалисти.
Най-близкото до 1:57 е типоразмера 0, с мащабите 1:45, който е най-разпространен в Европа и за европейски модели. Друг мащаб  тук е 1:43,5. Той е разпространен във Великобритания и малко във Франция и Германия. В Германия е на измиране. Тези два мащаба са сертифицирани от MOROP. В САЩ типоразмера 0 е 1:48. Но това си е само за американски модели.
В България погрешно е възприето  да се пита : "В кой мащаб работиш?" и да Ти отговорят примерно "В НО". НО не е мащаб. Това е типоразмер.. Мащабът е 1:87.
Като свикнеш да работиш в един мащаб, очите Ти привикват все повече и повече да виждаш правилно оразмерените детайли и най-малкото отклонение, ще започваш да го забелязваш...
Другата полза е, че се продават всякакви части за локомотиви и вагони. Примерно в 0 можеш да си вземеш ляти или принтирани въздушни помпи, колела, и каквото Ти душа иска.
Да не забравяме, че и релсовия материал се предлага в нормираните типоразмери и мащаби.
А апетитът идва с яденето... :yes: Ще си пожелаеш по-късно и второ и трето и прочие...
УСПЕХ С НАЧИНАНИЕТО! :good:
П.П. Можеш и да провериш, как се справяш, като примерно един детайл, който правиш на Твоята машинка и е нормиран - като въздушната помпа, която е еднаква за много серии локомотиви и го сравниш. Един път като Твоя изработка и да си купиш такава помпа лята от месинг или бял метал, и още една бройка от принтирани модели от друг колега. Така ще можеш да сравниш как се справяш.
Тук мога да дам съвет, че тези детайли на локомотиви, както и вагоните са сертифицирани и ги има наименованията им и на различни езици. Това още от от 30 години на миналия век насам... Има ги и 3Д изгледи в нета.

R3vange2112:
Благодаря много за информацията. Определено преди да дойде време финално да печатам, ще направя проучване за мащабите и типоразмерите. От казаното 0 наистина звучи супер за нуждите ми. Що се отнася за другите типоразмери и мащаби, както казах в началото, когато живот и здраве завърша 3D моделът ще го пусна за свободно ползване и всеки, който има желание ще може да го оразмери ако иска да го печата или ползва за каквото му душа иска. На този етап ще се фокусирам върху изграждането на възможно най-детайлен 3D модел. Скоро ще пусна няколко рендера с готова цялата рама и задвижваща част.

Пак се извинявам за неопитността и незнанието ми и наистина благодаря много за всяка споделена информация. А колкото до апетитът...Баба Мецата е легнала под кривата круша, а в главата ми се въртят вече фантазии за една 11-та серия... :hi:

R3vange2112:



Прогрес по щангите, шатуна и кръстоглава? ("crosshead" не съм сигурен дали така се превежда)

pach:
Точен превод!
Заформя се все повече!
 :good:

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия