Здравейте, жив съм

!




Бавничко знам, но пак казвам уча се докато моделирам.
Така. Следват размисли и страсти от механично естество и предвид, че не знам много за механиката и устройството на парните локомотиви е напълно възможно всичко, което кажа да бъде абсолютна глупост или пък нещо супер очевидно, моля игнорирайте ако е така.
1.В началото на проекта си вкарах един огромен таралеж в гащите - решението да направя локомотива като 4.503 сиреч във видът, в който е доставен. Така първото нещо вече споменато в предишен пост е спирачната система на задната талига. Очевидно е с двойно действащ цилиндър. Самата механична връзка не ми е много ясна тъй като нямам много детайлни схеми или снимки на компонента. Имам няколко предположения обаче;

Предполагам рамото на което е закачен държача с колодката е било фиксирано за задната талига в горната си част, подобно на другите спирачки и това захващане е било там където има кръгъл отвор с 5 по-малки отвора около него.

На схемите и снимките се вижда и друго рамо/лост, което е свързано със самият спирачен цилиндър. На задната талига двете триъгълни планки в долната част изглеждат сякаш някога са били отрязани, предполагам захващането на този лост е било там. Като цяло си представям системата по подобен начин.

Като X са точките на захващане. Не мога разбера функцията на оста, която се вижда под цилиндъра от едната спирачка до другата. Възможно е да е някакъв вид водач за плъзгаща свръзка между двата лоста, но не мога да видя добре. Питането ми е известни ли са ви подобни спирачни системи в други локомотиви, от които мога да заимствам или поне да получа идея как функционира механично.
2. Втора точка
Намерих тази прекрасна снимка предполагам заводска заради фотографското сиво, в което е боядисан.

Та вглеждам се и виждам нещо, което преди това не съм виждал. Точно над шибъра. Гледам по-нови снимки, няма го - само отворът в кутията отгоре. Гледам снимки от 30-те години има го. Та събрах 2 и 2 и по датите на снимките изчезва някъде към 50-те 60-те и след като вече моделирах "тапите", на отвори които водят директно към шибъра (и се чудих за какво са) заключих, че е изчезнало, когато са му поставени шибъри тип Трофимоф. От оскъдната информация на български/английски разбрах, че буталата (ако така се наричат) на тези шибъри са свободно плаващи позволявайки свободен достъп на въздух в и извън цилиндъра докато не се подаде пара. Под налягане се заключват и стават като стандартни шибъри. Необходимостта от тях е била да се избегне сгъстяването на въздуха в цилиндрите, когато регулаторът е затворен, което първо забавя локомотива второ прегрява цилиндрите поради компресията. Та моето предположение е, че мистериозният компонент е точно изравнителя на налягането. Предполагам също устройството е било и част от спирачката с обратно налягане, с която 46-та серия оригинално са разполагали. Отново има снимки, но не се вижда добре в детайл та се разрових да търся еквивалентни системи и намерих тази снимка на немска 41-ва серия с почти идентично изглеждащ компонент.

Оказа се обаче, че изобщо не е трябвало да ходя толкова далеч.

Първа серия, тогава 8.000 от първата доставка. Открих и нещо интересно тук тези локомотиви от първата доставка имат подгряване на питателната система подобна на Elesco системата от някои американски локомотиви (за които ме е срам да кажа, че знам повече отколкото за нашите). Та отново ако някой разполага със снимки с подони системи в детаил би ми помогнало много при моделирането.
3. Третата точка е признание за знанията на колегата (по nick-name-а предполагам и адаш) mitko0888 с това, че кутията на предната талига наистина е отворена и се вижда оста въпреки моето нахалстване че си е правоъгълна и затворена. Е не е -


Ще го коригирам при първа възможност. Та това е за сега, извинявам се за дългия пост.