Привет!
Респект за това, че се хвърляш на дълбокото и за желанието Ти да експериментираш, да споделяш и да питаш!!!

Това е рядкост при нашего брата, за съжаление...

Има сертифицирани типоразмери, респективно мащаби към тях. И от MOROP Европейската организация на жп моделистите и приятелите на железницата, която работи тясно свързана с производителите на жп модели и организации на жп моделистите, както и американската такава NMRA. Английската съществува само на книга и нейните предписания са много остарели.
Та по този повод Ти предлагам да направиш нещо съобразно възможностите на Твоя принтер и официалните типоразмери и мащаби. Така ще можеш и да получаваш съвети и от организирани моделисти с десетилетна история и да разменяш доста мнения, без да се отказваш от нашенските специалисти.
Най-близкото до 1:57 е типоразмера 0, с мащабите 1:45, който е най-разпространен в Европа и за европейски модели. Друг мащаб тук е 1:43,5. Той е разпространен във Великобритания и малко във Франция и Германия. В Германия е на измиране. Тези два мащаба са сертифицирани от MOROP. В САЩ типоразмера 0 е 1:48. Но това си е само за американски модели.
В България погрешно е възприето да се пита : "В кой мащаб работиш?" и да Ти отговорят примерно "В НО". НО не е мащаб. Това е типоразмер.. Мащабът е 1:87.
Като свикнеш да работиш в един мащаб, очите Ти привикват все повече и повече да виждаш правилно оразмерените детайли и най-малкото отклонение, ще започваш да го забелязваш...
Другата полза е, че се продават всякакви части за локомотиви и вагони. Примерно в 0 можеш да си вземеш ляти или принтирани въздушни помпи, колела, и каквото Ти душа иска.
Да не забравяме, че и релсовия материал се предлага в нормираните типоразмери и мащаби.
А апетитът идва с яденето...

Ще си пожелаеш по-късно и второ и трето и прочие...
УСПЕХ С НАЧИНАНИЕТО!

П.П. Можеш и да провериш, как се справяш, като примерно един детайл, който правиш на Твоята машинка и е нормиран - като въздушната помпа, която е еднаква за много серии локомотиви и го сравниш. Един път като Твоя изработка и да си купиш такава помпа лята от месинг или бял метал, и още една бройка от принтирани модели от друг колега. Така ще можеш да сравниш как се справяш.
Тук мога да дам съвет, че тези детайли на локомотиви, както и вагоните са сертифицирани и ги има наименованията им и на различни езици. Това още от от 30 години на миналия век насам... Има ги и 3Д изгледи в нета.