Автор Тема: Балкансет  (Прочетена 29300 пъти)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Балкансет
« Отговор #30 -: 31 Октомври 2011, 01:40:58 »
Цитат на: Жоро link=topic=57.msg279#msg279 date=1195658144
В началото на 1994г. фирма Sachsen modelle(Заксен моделе) предлага комплекта “Балкан-експрес”, кат. N° 14009....
Първоначално комплектът съдържа: 2.класен на БДЖ, ...
На следващата година българският вагон е сменен с 1.класен.....

 :wacko:
Едва сега видях това мнение от далечната 2007 и ми се струва, че или не е вярно или аз нещо бъркам.
Нали Балкансет 1 включва БДЖ 1 класа, а на следващата година в Балкансет 2 вече е заменен с 2 класа, тоест обратното на това което е написал Жоро.
И понеже стана дума за тези вагони все още се чудя защо гарата на домуване е изписана на латиница (ST. SOFIA) при положение, че доколкото съм виждал по реалните вагони винаги се е изписвала на кирилица ? И това е не само за този вагон, а и за всички останали зелени вагони на Тилиг
И още 1 въпросче !
Всъщност в коя епоха би трабвало да е 2 класа БДЖ от Балкансет 2 ? (4-та или 5-та)

Айде и още 1 .... ::)
Кой от двата балкансета е в по-малък "тираж" ?

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Балкансет
« Отговор #31 -: 31 Октомври 2011, 09:06:58 »
Във всички каталози има текст, на който малко хора обръщат внимание:" Фирмата си запазва правото да прави промени в съдържанието на ..."
За това и предлаганите комплекти се различават по съдържание. Описаните от мен са предлаганите от фирмата, а с какви комбинации от вагони са се сдобили купуващите от ebay трудно може да се проследят. Знам, че сетовете на Адри и Владо се различаваха от описаните.
Колкото до епохата - всички са в 4.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Балкансет
« Отговор #32 -: 31 Октомври 2011, 13:20:37 »
Това значи ли, че първия сет от 1994 е излизал дирекно от фирмата във варианции, както с 1 кл. така и с 2 кл. на БДЖ ?
Иначе и аз знам, че различните партиди сетове съдържат разлини конфигурации от вагони, но мислих, че това се отнася само до другите вагони (например по 2 турски в сет)
За епохата знам, че са 4-та, но питах заради информацията в сайта на Пламен Стефанов в който е описал 2 кл. кушетка от Балкансет като 5 епоха  :wacko:
http://www.bulgariancollection.com/others_yaxon_tin_bdz/bdz-bulgarian_state_railways.htm


Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Балкансет
« Отговор #33 -: 31 Октомври 2011, 13:57:21 »
Досега през ръцете ми са минали осем комплекта сет 1 и 2 .
В тях промените не касаят БДЖ 1 кл (1 сет) и БДЖ 2 кл (2 сет).

В сет 1 на 2 пъти беше сменен MAV вагона - 1 кл  вместо кушет.
Имах 2 рия сет със сменен CFR - кушет вмесато  2 кл.

Искам да кажа ,че БДЖ , турските и гръцкият 2/пост винаги са си титуляри.

Обаче , аз изваждам БДЖ вагоните и ги замествам с унгарски или румънски  и  пускам обратно сета в продажба ;)
Така постъпват и румънците и унгарците ;)
Затова веднъж купих сет с 3 БДЖ вагона и един унгарски ;)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Балкансет
« Отговор #34 -: 31 Октомври 2011, 15:32:14 »
Мдааа, след това допълнение на Адриан общо взето нещата ми се изясняват.
Преди години си общувах с един колега австриец с когото нищехме конфигурациите на балкансетовете и още от тогава аз си знам, че изпадне ли еденичен 1во класен БДЖ вагон значи е дошъл от първия балкансет. Ако изпадне 2ро класен значи е от втория сет. Иначе практиката на прекупвачите да разместват вагоните както има падне и да подменят с каквото имат в наличност е логична. Въпроса беше да уточним как оригинално са излизали от завода и то онесено само до нашите "бараки".
В крайна сметка това което сме си говорили в австриеца се потвърждава и от думите на Адриан 1кл = 1сет, 2 кл = 2 сет
« Последна редакция: 31 Октомври 2011, 15:34:51 от gzo »