Автор Тема: Поддръжка и профилактика на локомотиви.  (Прочетена 12716 пъти)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Споделете как си поддържате локовете в изправност. Имам един дизел останал от деството много мощен и с много приятен звук на мотора, който много ми се иска да карам отново. За съжаление дори и след основно почистване не иска да върви като хората. При малко подаден ток не иска да захапе изобщо, а когато работи го прави някак пресекулки.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #1 -: 29 Май 2008, 17:21:40 »
Причини много , от лош контакт по релсите (може те да са виновни , а може и колоосите да са окислени) до липса на "грес" в зъбните предавки (ако вече не са изронени), може и четките на моторчето да са замърсили колектора...
Ама най-добре го разглоби внимателно и определи причината за лошата му работа , пък тогава може и да се сетим за кво стааа дума  ;)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #2 -: 29 Май 2008, 17:36:31 »
Значи лош контакт като причина за проблема е изключена, там нещата са проверени. Други локове по същите релси вървят пушка. Токосмемащите колооси са почистени и прекъсването го има дори и когато му подавам ток директно от трафа.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #3 -: 30 Май 2008, 08:33:07 »
Aми продължавай на там по пътя на тока - провери токоснемателите от колоосите към двигателя! ;D
Ако и там всичко е наред (смятам че си проверил за боклуци които често се набират там) може да е от замърсен колектор , особено ако много искрят четките.
Така или инак , ще трябва да го отвориш - смажи му зъбните предавки с тънко машинно масло - в краен случай става с такова за шевни машини , макар че бих те посъветвал да си намериш от бялата "грес" дето я слагат по видеомагнетофоните и други подобни - перфектна е!!!
Като го разглобиш , дай снимки тук да видим за какво се бориш  ;) ;D

lok45111

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #4 -: 30 Май 2008, 11:01:45 »
Много вероятно е ако локомотива е със старото задвижване да имаш проблем с предавателния механизъм. Трябва да разкачиш талигите и да почистиш и гресираш с гореспоменатата бяла грес за фина механика, след което да провериш и тяговия двигател, друг вариант е да се прибегне до смяна на последния.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5541
  • Рейтинг: 634
  • Красотата е в детайла!
Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #5 -: 30 Май 2008, 11:16:15 »
Направо разглоби локомотива до последния детайл и отново го сглоби, като почистваш основно всичко преди сглабянето. Уверявам те, няма да имаш проблеми!
:)

taigatrommel

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #6 -: 14 Февруари 2009, 19:09:19 »
Цитат на: pach link=topic=577.msg6308#msg6308 date=1212125587
Aми продължавай на там по пътя на тока - провери токоснемателите от колоосите към двигателя! ;D
Ако и там всичко е наред (смятам че си проверил за боклуци които често се набират там) може да е от замърсен колектор , особено ако много искрят четките.
Така или инак , ще трябва да го отвориш - смажи му зъбните предавки с тънко машинно масло - в краен случай става с такова за шевни машини , макар че бих те посъветвал да си намериш от бялата "грес" дето я слагат по видеомагнетофоните и други подобни - перфектна е!!!
Като го разглобиш , дай снимки тук да видим за какво се бориш  ;) ;D

Добър ден. А къде се продава такава "бяла" грес? Как изглежда избощо?
Благодаря предварително

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #7 -: 14 Февруари 2009, 20:11:09 »
Онзи ден си купих от конрад, в една спринцовка е.

taigatrommel

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #8 -: 15 Февруари 2009, 15:48:21 »
Цитат на: zazo link=topic=577.msg19550#msg19550 date=1234635069
Онзи ден си купих от конрад, в една спринцовка е.

А къде се намира това и как се казва официално?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #9 -: 16 Февруари 2009, 08:54:28 »
Zazo това инфо и мен ме вълнува!
Ннали знаиш , че по-лесно е да ти кажат направо кода и цената , отколкото ти да се ровиш и пробваш!
 :dance1:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #10 -: 16 Февруари 2009, 09:30:49 »
Konrad на бул. Прага, предполагам, че и в другите магазини на конрад има. Питах за смазка за пластмасова механика и ми връчиха таз спринцовка синкаво/бяла някаква бяха надписа и опаковката, цената беше под 2 лв.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #11 -: 16 Февруари 2009, 10:43:48 »
 :dance1: :give_rose: :hi: :drinks: ;) :yes:

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 533
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #12 -: 17 Февруари 2009, 00:11:56 »
Ето какво си купух аз преди няколко дни:



На етикета пише:
ТЕРМОУСТОЙЧИВА СИЛИКОНОВА СМАЗКА
TSK5370-TOSHIBA
-Копирни машини
-Шевни машини
-Всички видове механизми
Мисля да смазвам осите на вагоните и механиката на локомотивите. Ще пробвам обаче първо с някой стар вагон за да съ м сигурен че не уврежда пластмасата от която е направен. Това нещо го купих от един магазин за електронни компоненти. Там ми казаха че става за смазване на механиката на касетофони,уокмени и други такива техники. Предполагам че ще стане и за модели.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #13 -: 17 Февруари 2009, 06:48:22 »
Не я уврежда.Аз моите локове ги смазвам с такава от 1 година поне.  :good:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
« Отговор #14 -: 25 Май 2009, 21:07:42 »
Личното ми мнение е, че изискванията на производителите трябва да се спазват! Т.е. за червячни и зъбни предавки се ползва грес за финна механика. Горе посочената става, макар че не е необходимо непременно да е силиконова. Оная от Конрад също става. Относно, лагеруването на колоосите, буксови лагери, лагеруването на щангите, и лагеруването на моторите, там използването на грес ще ви доведе само проблеми. Затова за тези места се препоръчва използването на смазочно масло за модели. Знам че много от вас ползват почти всичко което се води масло, но щом като производителите дават определен вид масло, ако ползваме други видове, не е ясно дали ще подобрим или влошим живота на модела. Освен това някои видове смазки действат странно върху определени видове пластмаса, а всеки производител ползва различни видове материали. Разбира се всеки има свобода на действие и мнение, но практиката ме е убедила, че щом фабриката производител е дала определен вид масло, значи това има значение. Пък в края на краищата вземаме модели за доста пари, и 8-10 лв за масло годишно не би трябвало чак толкова да ни тежи, или поне аз така си мисля. Между другото маслото за моделите е Shell Cassida Fluid HF 15 или по гъстото Shell Cassida Fluid HF 46, като първото е препоръчително за по-малки лагерувания(всички модели от N, TT и Н0), а по гъстото за по-големи(LGB примерно). Ако някой има възможност да наточи 1л от някъде да се обади ;D.