Не възнамерявах, но да разясня все пак нещата, едва ли само Христо ще осветява вагони!
Малко сухи сметки, но ще обясня кое какво е:
Имаме кондензатор с капацитет
0,22F = 220 mF = 220 000 μF
Q = C.U = I.t
Q - количество електричество
C - капацитет на кондензатора = 0,22F
U - напрежение = 4,5V приблизително, заради диода
I - ток
t - време
Q = 0,22.4,5 = 1C това е един кулон електричество, или 1 As - амперсекунда, или превърнато в познати единици от акумулаторите -
умножено по 1000 за да стане милиампери и разделено на 3600 за да стане в часове = 0,27 mAh (милиампрчаса).
Но още Q = I.t = 1
От цялата сметка трябваше да разберем, че за да заредим тоя кондензатор до 4,5 V и пропуснем ток I = 1A (един ампер) ще ни трябва време 1 секунда!
А ако токът е 0,5А, тогава ще ни трябват 2 секунди и т.н.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Но да погледнем схемата:
В първоначалния момент - при включване, кондензаторът е напълно разреден и включен към изхода на регулатора, той представлява късо за него. Регулаторът е със защита от късо и тя се задейства, като има 2 варианта при такива регулатори - с правоъгълни характеристики и с прибрани, но да приемем че наща е правоъгълна, т.е. регулаторът на изхода си има 0V, хайде 0,7V заради диода и тече ток през него - токът на защитата 1А.
Всички сметки по-горе бяха за да разберем, че щом нашият регулатор със задействана защита дава ток 1А, то кондензаторът ще се зареди напълно за време 1 секунда, след което ситуацията се нормализира.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Вие твърдите, че схемата работи на практика - да, и сам знам че работи, така е, но това се отнася за аналоговия вариант - с пиковски трансформатор. Много го харесвам и аз, токът му накъсо е 10-ина ампера, а защитата - термична и бавна. НО защитата на цифровите централи задейства почти веднага и максимално възможният ток там е 2 - 2,5А, има разбира се и по-мощни както казва Христо.
Вече трябва да е съвсем ясно за какво става дума в случая - слагаш 2, или 3 такива вагона на релсите и централата дава късо. Ако все пак тя заработи, след време 1s преходните процеси са завършили и от нея вече се консумира само токът за нормално светене на вагоните - колкото там сте си избрали, което обаче е с порядъци по-малко от първоначалното.
Някой може да попита - "И какво от това като разбрахме всичко за тая първа секунда? - и с право. Отговорът е - Това ще ни очертае пътя за решаването на проблема!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Може и да има обидени в случая, но къде-къде по-неприятно би станало, ако някой даде пари, вложи време, усилия и много мерак и накрая му светне червено от раз!