Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts
Осветление на вагони
XRISTO:
Ами да ти кажа един стар , но верен лаф: Туй,де'т пише по книгите,не расте по нивите. Тъй,че аз на изчисления тук много - много не се доверявам-задължително оставям 1-2 часа без прекъсване да свети,като през първия час , особено първата минута доста често проверявам с пипане каква е температурата на елементите.Щом не парят през първите 10 минути,то няма опасност нищо да стане,но за по-сигурно тествам по-дълго време.Колкото до енергоемкостта,ще се реши проблемът с по-яко захранване.
vania85:
--- Цитат на: XRISTO link=topic=588.msg7389#msg7389 date=1214238199 ---Ами да ти кажа един стар , но верен лаф: Туй,де'т пише по книгите,не расте по нивите. Тъй,че аз на изчисления тук много - много не се доверявам-задължително оставям 1-2 часа без прекъсване да свети,като през първия час , особено първата минута доста често проверявам с пипане каква е температурата на елементите.Щом не парят през първите 10 минути,то няма опасност нищо да стане,но за по-сигурно тествам по-дълго време.Колкото до енергоемкостта,ще се реши проблемът с по-яко захранване.
--- Край на цитат ---
;D ;D ;D Моите греят постоянно, ако изгорят ги сменям, "запалки с диоди колкото щтеш" ;D ;D ;D
CaLLlo:
Не възнамерявах, но да разясня все пак нещата, едва ли само Христо ще осветява вагони!
Малко сухи сметки, но ще обясня кое какво е:
Имаме кондензатор с капацитет
0,22F = 220 mF = 220 000 μF
Q = C.U = I.t
Q - количество електричество
C - капацитет на кондензатора = 0,22F
U - напрежение = 4,5V приблизително, заради диода
I - ток
t - време
Q = 0,22.4,5 = 1C това е един кулон електричество, или 1 As - амперсекунда, или превърнато в познати единици от акумулаторите -
умножено по 1000 за да стане милиампери и разделено на 3600 за да стане в часове = 0,27 mAh (милиампрчаса).
Но още Q = I.t = 1
От цялата сметка трябваше да разберем, че за да заредим тоя кондензатор до 4,5 V и пропуснем ток I = 1A (един ампер) ще ни трябва време 1 секунда!
А ако токът е 0,5А, тогава ще ни трябват 2 секунди и т.н.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Но да погледнем схемата:
В първоначалния момент - при включване, кондензаторът е напълно разреден и включен към изхода на регулатора, той представлява късо за него. Регулаторът е със защита от късо и тя се задейства, като има 2 варианта при такива регулатори - с правоъгълни характеристики и с прибрани, но да приемем че наща е правоъгълна, т.е. регулаторът на изхода си има 0V, хайде 0,7V заради диода и тече ток през него - токът на защитата 1А.
Всички сметки по-горе бяха за да разберем, че щом нашият регулатор със задействана защита дава ток 1А, то кондензаторът ще се зареди напълно за време 1 секунда, след което ситуацията се нормализира.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Вие твърдите, че схемата работи на практика - да, и сам знам че работи, така е, но това се отнася за аналоговия вариант - с пиковски трансформатор. Много го харесвам и аз, токът му накъсо е 10-ина ампера, а защитата - термична и бавна. НО защитата на цифровите централи задейства почти веднага и максимално възможният ток там е 2 - 2,5А, има разбира се и по-мощни както казва Христо.
Вече трябва да е съвсем ясно за какво става дума в случая - слагаш 2, или 3 такива вагона на релсите и централата дава късо. Ако все пак тя заработи, след време 1s преходните процеси са завършили и от нея вече се консумира само токът за нормално светене на вагоните - колкото там сте си избрали, което обаче е с порядъци по-малко от първоначалното.
Някой може да попита - "И какво от това като разбрахме всичко за тая първа секунда? - и с право. Отговорът е - Това ще ни очертае пътя за решаването на проблема!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Може и да има обидени в случая, но къде-къде по-неприятно би станало, ако някой даде пари, вложи време, усилия и много мерак и накрая му светне червено от раз!
XRISTO:
Да,ама ако наистина се товари прекомерно много захранването,то проблемът би бил по - сложен , отколкото изглежда,защото във всеки вагон ще има по един кондензатор,тоест поне 4 вагона на композиция с по един кондензатор.И ако се движат две композиции....абе ще го видим този момент с кондензатора.Като ми пречи ще го шунтирам.Нали ще съм цифров-не би трябвало да имам проблем с намаляне на осветлението и оттам пък и изобщо не ми е ясно за какво ми е да го използвам . Той по-скоро би бил практичен за аналоговото,където волтажа по релсите се променя.Но той не ми е на дневен ред.Аз по-скоро сега премислям как да автоматизирам паленето и гасенето. ???
pach:
;)
Иии ,най-после нещо по-конкретно.
Може би , но проблема е че между стабилизатора и захранването има грец , тоест при задействане на защитата на стабилизатора , той се изключва и консумацията на неговия вход който се явявя изход на греца не е толкова голяма , за да сработва защита по захранване.Ако има някъкъв проблем , навярно може да се реши със един допълнителен кондензатор на изхода на греца който при разреждане , да дава първоначалната енергия за стабилизатора.Всичко е въпрос на изместване във времето на преходните процеси.Тези процеси са гадостта на всяка електронна апаратура , и не само при влакчетата...Но пък винаги има някакво решение.
Което не знам ,не знам - за сега не разполагам нито с опита ,нито с желязото за цифрово захранване на централата.Тук е мястото да се включат и други колеги.
Не става въпрос за обидени , а става въпрос за конкретни съвети , но не от типа - "това дето го правите , няма да стане .Аз знам защо ,ама вие се оправяйте".
Сега вече става наистина свестна дискусия по-въпроса.
Хм , не разбрах обаче от какво ще се стопят вагоните?
;D
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия