Точно това беше идеята да метна тук още (50%) от пейзажите които съм събрал.
За да може всеки (първо на компютъра) да си изрязва, мащабира и съчетава различни "откъси" от тях.
И да си направи панорама според своите индивидуални (както и на макета или модула) изисквания.
Останалото е въпрос на дообработка в компютъра,
----в частта както на съчетаването ...
мммм...например планината в далечината от един фототапет, а в близък план (насложено върху предпланината),
съответният житен или царевичен блок. Царевицата ще скрие не само предпланината, но например (както е при Ясен),
модерното шосе което е в непосредствена близост до релсите. Само (въпросната царевица) трябва да се мащабира, с оглед
височината и да не надминава контактната мрежа на трасето което ще минава до фототапета с нея.
Другото и ти Христо си го отбелязал!

---така и в още нещо - "композирането" на цветовете.
Като си "играете" с компютъра, да промените нюансите на цветовете, за да може не само да се слеят,
по между си различните парчета от пейзажите, но и максимално да се приближат към "живите" дървета в 3D-изпълнение на самият макет, които са в непосредствена близост до "стената".
Остава обаче един "подводен камък", които се преодолява от най-търпеливите мераклии за панорама зад макета.

Това е умелото подбиране на различните парчета от пейзажите с оглед осветеността им от слънцето.
Виждал съм такива съчетания

чак шапката ми е падала... в средата на панорамата грее слънце, а в единият край в едър план, дебела сянка от близките дървета прави доста сумрачен ъгълът. И в този ъгъл на "живо" има едно кръгово депо с обръщател (което по принцип е старо,опушено и навсякъде с разпиляни въглища и пепелина),
та станало перфектно съчетание, но без да подтиска със своята "тъма" както макета, така и наблюдателя.
Та така... Всичко е въпрос на търпения,време, мерак и неколкократни опити (преди да се стигне до широкоформатния печат),
до получаването на нужния и удовлетворяващ резултат.
