Тази темичка не я бях забелязъл. Все още откривам по нещо ново за мен макар и да е старо за вас
Изненадах се малко че сте отделили специално кътче и за американския подвижен и тракционен състав. Браво
Аз съм фен на щатските железници и събирам модели на техните машини. Някои вече знаят виждали са част от колекцията ми. Ами не знам какво да представя тук може би любимеца ми експресния влак "Acela Express". Мога доста да изпиша за него ако има интерес, но на първо време само малко технически данни.
Години на производство: 1998-2001
Линия: Amtrak's Northeast Corridor (NEC), Washington, DC - Boston, MA
Максимална конструктивна скорост: 165 mph (265 km/h)
Реална скорост на движение: Ограничен на 150 mph (240km/h).
Брой влакове в употреба: 20
Захранващо напрежение: 25kV 60Hz AC, 12kV 60Hz AC, 12kV 25Hz AC.
Тракция: осем 3-фазни AC асинхронни мотора, обща мощност 9200 kW (12300 hp)
Дължина и тегло: 663 ft (202 m) / 624 тона
Композиция: 1 водещ локомотив + 6 вагона + 1 краен локомотив, общо 304 места (260 бизнес класа, 44 първа класа)
Стартово тракционно усилие: 225 kN (50000 lbs)
Минимален радиус на кривата: 76 m (250')
Локомотиви:
- дължина: 21.22 m (69' 7")
- ширина: 3.18 m (10' 5")
- диаметър на колелата: 1.02 m (40")
- тегло: 92700 kg (204000 lbs)
Пътнически вагони:
- дължина: 26.65 m (87' 5")
- ширина: 3.16 m (10' 4")
- диаметър на колелата: 0.91 m (36")
- наклон на талигите: 6.5 degrees
Тегло на средните вагони (бизнес класа): 63100 kg (139000 lbs)
Тегло на крайните вагони (първа класа и краен бизнес класа): 64600 kg (142000 lbs)
Тегло на бюфет вагона: 62100 kg (137000 lbs)