Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Полезни линкове към сайтове на готови проекти | Useful links to sites for other projects and layouts
Интересни линкове към чужди макети
Vlado:
Off-Topic:Например, ще споделя какво е положението на макета на КЖМБ в момента - почти всички коловози са заети с американски модели на подвижен състав (Ванката е прекият виновен), тук-таме се среща някоя БГ композиция (Иво и Васко са обичайните заподозрени), а се карат регулярно всякакви администрации от всички епохи (от всякакви членове и нечленове на клуба).
Разбира се, ние сме наясно с нарушенията на догмите и редовно си скубем косите, което обаче слабо се отразява на общия кеф от карането. ;)
Постът не е по темата!
pach:
Хубаво е да се прочете историята на този клуб, за да може да (се) коментира(ме) адекватно,
щото иначе някак видяла бълхата че подковават коня и тя вдигнала крака....
Започват седем човека през 1966г. на площ от около 50 m² наети в една малка зала от спортен клуб. Следва преместване на ново място вече с площ от 350 m² на етаж от малка фабрика на улица Siemens!!! В следващите месеци стават към 15 члена. Без отопление, през зимата протича покрива над макета им през 1969г. Поради разрушаване на сградата се преместват с много зор в едно мазе на Потсдам, където въпреки парното през зимата тръбите са едва 33 градуса. Макета им от 50 m² получава непоправими изкривявания в конструкцията си, нарушение в нормалната работа на релейното управление (DC) и други проблеми.
Следва нарастване на членската маса след 10 години. През 1976г, като помощ и подкрепа получават от пощите, общината и други местни клубове. Помещението отново бива определено за разрушаване във връзка със строежа на нов булевард. През 1982 г. с много трудности и помощта на директора на пощите се настаняват в поредната зала в Темпелхоф, която се намира в учебен център по телекомуникации. Там макета им нараства на 115 m² площ. Вече е компютърно управляем на основата на програмиране чрез компютър Apple 64K RAM – с 8-битов процесор CPU 6502 - цветни и черно/бели монитори, принтери, флопи, за предаване на данни линии (V.24 CCITT), 80 локомотиве всеки с 15 стъпки за контрол на скоростта, 200 бутонно управление и индикаторо табло с дисплей от 150 светодиода, също на основата на собствена разработка от клубни членове. През 1989 г., вече имат:
- 770 метра коловози.
- 210 ралклонения.
- 250 стълба за КМ.(нямали контактна мрежа Адри)
- 135 метра опроводена КМ.(!!!!)
- 45 светофора и 9 семафора.
- 3 видими второстепенни гари (освен 1 основна).
- 4 видими спирки.
- 4 скрити гари.
- 45 автоматични блок сигнала с осигурителна инсталация.
През 1989г получават специалната награда от BDEF!!! Във връзка с политическите промени след 1989г. отново им се налага да се преместват. Преместват всичко в един склад в северен Берлин, където го съхранявет до 1991г. ПРез следващите години преминават през много перипетии включително и разрушаване на завода в който е склада. Едва през 1993г намират ново помещение където общата площ е 150 m². Така за 30 годишния рожден ден на клуба през 1996г. започват цифровизирането на целия си макет.
Междувременно успяват да се договорят с телекомуникационно компания и се настаняват в таванско помещение (настоящето) което е без нужда от отопление (над сървърите на телекома) и подписват 5 годишен договор с опция за ежегодно подновяване.
По макета – удължават коловозите в гарите и включват нови коловозни развития („включват“ вече бившата ГДР). Инвестират много пари (по техните думи) в нови системи за управление и заради скритит гари планинските им масиви на макета достигат 2 метра височина (!!!). Запазват част от стария макет под изцяло аналогово управление, където често сега е детския кът в дните за посещение на клуба им.
На модернизираната част пускат въглищен терминал, Faller Car Systeм с обособени градски автобусни лини и изцяло нови трамвайни маршрути. Толкова по въпроса за реализма в макета – направо строят по законите на съвременно градоустройство.
На 1 януари променят името си от „Postsportverein Berlin e.V “ на „Pro Sport 24 Berlin e.V“.
Като мисля, че въпроса за епохите е изяснен още в името може би...
В тази светлина и крайна сметка, Владо е максимално близо до мотивировката на този макет!
Повече за заинтересуваните, може да се намери тук...например фотоалбума им:
http://www.modellbahnpsb24.de/coppermine/index.php
За съжаление в сайта им са публикували снимки от последния проект започнат през 2001г.
pach:
Хотел-пансион в сърцето на Бавария - "Zur Perle" (3 звезди).
Освен всички услуги характерни за един Wellness хотел,
като ресторант с немска кухня
и кафе-сладкарница
включително и басейн, този предлага забавление с железопътен макет
и обучение в направата на собствен такъв!!! Както казват там
- "Така ще си спестите, много излишни разходи и разочарования в изработка на собственото ви бижу!"
Явно собственика и/или управителя на хотела са железопътни моделисти!!!
Ето и самият макет, който явно е в подпокривното пространство.
На това му казвам съчетаване на хоби със семеен бизнес - направо да му завиди човек.
Интересни разговори с хора от твоята "гилдия" съчетана с работа по модели и макети...
За някой това може да се окаже рай!!! ;)
Макета има една голяма гара с 11 коловоза, тунели, магистрали,
три малки гари, депо с обръщателен кръг и позволява самостоятелно управление
в четирите гари с приемане и изпращане на общо 6 влака.
При включване на автоматично управление, влаковете могат да нарастнат до внушителното число от 30!!!
При обучението под девиза " Практиката струва колкото хиляда думи!",
срещу направените от гостите разходи по курса, те получават цялата
документация по самостоятелно изработения техен проект, под ръководството на курса,
която впрочем е придружена с много допълнителни екстри, съвети и трикове в моделизма.
:hi: :clapping: :clapping: ;D :good:
За тези които имат път на там, ето и сайта му:
http://www.zur-perle.de/index.html
Резервация може да си направите и от тук:
http://www.online-tur.com/?hotelid=246318
и отзивите за него има тук:
http://www.holidaycheck.de/hotel-Katalogbeschreibung_Hotel+Zur+Perle-ch_kb-hid_273088.html
ако нещо не ви е ясно, питайте тук... :pleasantry:
ПП.Макета е по ситемата на Мерклин...
spas_tf:
http://www.nexusboard.net/showthread.php?siteid=2408&threadid=316307&showpage=5
Ето една диорама която ме потресе с перфектното изпълнение и реализъм :hi:
schatsi:
--- Цитат на: spas_tf link=topic=61.msg91846#msg91846 date=1381606278 ---
Ето една диорама която ме потресе с перфектното изпълнение и реализъм :hi:
--- Край на цитат ---
Каква диорама?!? Това си е доста голям макет с дължина 7.57 м ,от 4 части(модула) . На 8 стр. има схема на макета
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия