Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Полезни линкове към сайтове на готови проекти | Useful links to sites for other projects and layouts

Интересни линкове към чужди макети

<< < (174/193) > >>

eurostar:
Един австрийски макет, който ме впечатли с три неща:
1. Геометрията на релсовия път;
2. Добре пресъздадена природа (дървета, храсти);
3. Реални цветове на инфраструктурните съоръжения.

https://www.youtube.com/watch?v=Vt8vHtrH9UY

gregary:
https://youtu.be/3f4nNDHYlrU

За кафето...

п.п. Перфектни скали, тунелни портали, мостове, къщурки, влаци и всичко станало...  :give_heart:

pach:
Вярно лудница!!!
До сега бях виждал да ограничават пантографите по височина.
Тук обаче те работят само под мостове и в тунелите.
На останалите места са максимално отворени, просто защото
контактния проводник е доста по високо (извън мащаба),
но пък така освен че е по атрактивно (под мостове) е и доста
по-удобно за обслужване, като ремонт и почистване на релсите,
и слагане и сваляне на подвижният състав. Явно стълбовете не
са фирмени (мащабни) а самоделки, та проводника да е по-високо.
 :hi:

gregary:
Между другото хубаво, че вметваш КМ.  :yes:
Имам усещането, че производителите умишлено правят по-висока КМ, точно поради факта който казваш:

--- Цитат на: pach link=topic=61.msg119630#msg119630 date=1600715516 ---...и доста по-удобно за обслужване, като ремонт и почистване на релсите,
и слагане и сваляне на подвижният състав...

--- Край на цитат ---



Тая снимка съм я правил януари 2016, когато за първи път се усъмних.
Sommerfeldt SBB е 8см.(ляво), а Viessmann DB е 7,5 см. Разликата от 0,5 см. си е голяма мащабна разлика. Освен, ако и в действителност има разлика във височината на стълбовете между SBB и DB, което ме съмнява...
Един ел. лок с прибрани пантографи е около 5,5 см. Разгъването на пантографа е около 1 - 1,2 см.(според мен е нормално), като допира с КМ се поема от височината на релсата с баластровата призма, която също е около 1 см. Та, Viessmann са на границата, но при Sommerfeldt пантографа стои повече отворен.

pach:
Малко се обърках... :nyam:
Но съдейки по снимката си прав. Ти да видиш...фирмените!!! :blink:
Явно някои от тях имат различни съображения при производството им.
По NEM 201 (nem202) височината на контактния проводник за мащаб Н0 - макс.73мм (HF3 от стандарта)
и тази височина се мери от глава  релса (всъщност така е и в голямата железница).
Съответно съгласно стандарт NEM202 пантографите в Н0 са на работна височина макс.75 мм (HS2 съгласно стандарта).
По стандарт (и по Ю.Ботев) тези размери доста се отличават от видимите на снимката ти.
Доколкото розличавам ролетката - минимума е на 77 мм,
 ако приемем че основата на стълба е изравнена с глава релса.
Може би имат различни размери на стълбовете  в зависимост и от насипа или липсата на
 такъв - в гарите стълбовете са по различен начин разполагаеми. Има доста модели...
 :yes: ;D
.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия