Автор Тема: Интересни линкове към чужди макети  (Прочетена 331814 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #705 -: 25 Март 2018, 10:48:45 »
ТУК  ще се заформя, явно нов проект, подобен на тоя в Хамбург.
Още са в началото, но ще трябва да се следи.  :dance1:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #706 -: 25 Март 2018, 13:02:53 »
Какво ти начало! Започнали са го есента на 2017, есента на 2018 искат да отворят първи етап, за 300 000 посетители годишно, с 1000 метра релси и 80 влака. Тъкмо не бях ходил на тези водопади...

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #707 -: 25 Март 2018, 13:19:04 »
И аз не съм ходил! Само снимки и клипчета гледам...:)

https://youtu.be/AsFxqrL73W8?t=1

http://www.bahnonline.ch/bo/31629/am-rheinfall-entsteht-die-groesste-miniaturwelt-der-schweiz.htm
« Последна редакция: 25 Март 2018, 13:30:14 от gregary »

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 359
  • Рейтинг: 163
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #708 -: 25 Март 2018, 14:26:58 »
Има още няколко клипа след посочените от Грег, включително и интервюта по местните телевизии. Очертава се голям проект. Ще го следим, но да им имам немския на тези швейцарци! Водопадите са интересни, макар че не са високи. Даже има и един ж.п. мост при тях.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #709 -: 16 Април 2018, 17:29:08 »
По малък от фамозният "Миниатюрни Вундерланд",
но и този в Мюнхен си има свойте достойнства!!?

"МИНИЛАНД" (MiniLand):
https://youtu.be/2nwfpTMbJ-0
 :hi:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #710 -: 17 Април 2018, 20:07:32 »
Цитат на: gregary link=topic=61.msg111182#msg111182 date=1521964125
ТУК  ще се заформя, явно нов проект, подобен на тоя в Хамбург.
Още са в началото, но ще трябва да се следи.  :dance1:

Ново КЛИПЧЕ  вече със същинското строене. Гаражни коловози, спирали и т.н...

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #711 -: 24 Април 2018, 12:05:13 »
https://www.youtube.com/watch?v=Xw8Am1jLv9o&feature=push-sd&attr_tag=jnGQN16_CsSaePiL-6


Добре положен релсов път и още по-добре направена КМ, която е запоена и ДЕЙСТВАЩА.  :give_heart:

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #712 -: 24 Април 2018, 12:31:39 »
Мрежата е тип " двойно контактно окачване " , тоест две носещи въжета , което се прави за трасета 200 км/ч + и , което в БЪЛГАРИЯ никога не е имало.
Много труд и много добре изглежда на модела.
За релсите - думи нямам.Изляти.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #713 -: 24 Април 2018, 12:58:15 »
Цитат на: gregary link=topic=61.msg111472#msg111472 date=1524560713
https://www.youtube.com/watch?v=Xw8Am1jLv9o&feature=push-sd&attr_tag=jnGQN16_CsSaePiL-6


Добре положен релсов път и още по-добре направена КМ, която е запоена и ДЕЙСТВАЩА.  :give_heart:

Някой може ли да каже нещо повече за истинският влак с TGV
конфигурация? Жълт без джамлък, но с надписи "La Poste"!
Интересен, дори на модел направен.
 :scratch_ones_head:

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #714 -: 24 Април 2018, 15:12:11 »
Цитат на: pach link=topic=61.msg111474#msg111474 date=1524563895
Някой може ли да каже нещо повече за истинският влак с TGV
конфигурация? Жълт без джамлък, но с надписи "La Poste"!
Интересен, дори на модел направен.
 :scratch_ones_head:
всичко има :D
https://www.vectis.co.uk/jouef-ho-gauge-2-rail-747500-tgv-la-poste-set-consisting-of-power_487513
https://www.flickr.com/search/?text=la%20poste%20tgv

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #715 -: 24 Април 2018, 16:24:52 »
Намерих това-онова....
Цитат
  Пощенският влак на TGV е за експресн превоз на пратки и колети с високо-скоростната  серия TGV управлявана от SNCF и La Poste . Тя покрива линията Париж - Лион 6 пъти на ден, като трексплоатира 8 влака с 32 полувагона.


Ала това си е най-бързият товарен влак на планетата!!!
 SNCF, TGV и  La Poste правят съвместно влаковете (TGV-Postes) които са изградени от Alstom между 1978-1986. Тези TGV единици са по същество TGV Sud-Est влакови композиции, които са модифицирани за превоз на поща за френския пощенски оператор La Poste .


Максималната скорост е 270 км / ч (168 мили / ч), което ги прави най-бързият товарен влак в света.


Първо сглобени са пет еднотипни влака, с номера  1 до 5.
Следват двата, номерирани 6 и 7, които са преобразувани от бившия влаков състав TGV-SE №. 38. Всяка композиция се
състои от електрически локомотив и четири полувагона.


Интересното е, че въпреки намалялата работа, те все още са в експлоатация и през 2009 г. като пътуват по два влака на нощ
по маршрута Париж-Авиньон.
Влаковете са съставени както следва:
No. 951/952,
953/954,
 половината влак No. 955 и
Югоизточния клон на TGV трансформиран, от No. 70 на956/957.



Среща разминаване с брато му,
https://youtu.be/Mr5TnLyy9Y8

Иначе през 80-те и от LIMA са пускали на модел:



Повече може да се прочете тук:
http://2d25517.pagesperso-orange.fr/pelliculage_TGV/poste/poste.htm

Оказа се, че  редовно минават и по Евротунела под Ламанша:
https://wobblewinterwanderings.smugmug.com/Trains/EurostarEurotunnel/i-cgFnZg5/
« Последна редакция: 24 Април 2018, 16:39:59 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #716 -: 24 Април 2018, 18:14:21 »
pach, къде ги намери тез иработи, и как ги преведе ...
Става въпрос за полу влакове. Нормалното TGV е от две такива половинка.
Не се движат редовно, защото последното пътуване е на 27 юни 2015: цък

Пишеш TGV La poste wiki и научаваш нещата "от първа ръка".

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #717 -: 24 Април 2018, 23:27:58 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=61.msg111480#msg111480 date=1524582861
pach, къде ги намери тез иработи, и как ги преведе ...
Става въпрос за полу влакове. Нормалното TGV е от две такива половинка.
...

Ми тук какво съм написал:(?)
Цитат на: pach link=topic=61.msg111478#msg111478 date=1524576292

Първо сглобени са пет еднотипни влака, с номера  1 до 5.
Следват двата, номерирани 6 и 7, които са преобразувани от бившия влаков състав TGV-SE №. 38.
...
Всяка композиция се
състои от електрически локомотив и четири полувагона.

...
Интересното е, че въпреки намалялата работа, те все още са в експлоатация и през 2009 г. като пътуват по два влака на нощ
по маршрута Париж-Авиньон
.
...
Влаковете са съставени както следва:
No. 951/952,
953/954,
 половината влак No. 955
и
Югоизточния клон на TGV трансформиран, от No. 70 на956/957.
...


Колкото до Wikipedia, там всеки регистрирал се с някаква поща,
може да напише, допълни или премахне част когато си поиска...
или поне докато някой не му види глупостите и на свой ред не редактира статията. Уикито в доста страни е за деца и често се попълва от деца,
с нарастнало его и мнение за уникалност!!!

Все пак обикновенно търся по сериозни източници като такива например (първият линк вече го публикувах де):
http://2d25517.pagesperso-orange.fr/pelliculage_TGV/poste/poste.htm
http://www.writeopinions.com/sncf-tgv-la-poste
http://supphoto.chez-alice.fr/photo/tgv/tgve.htm
https://www.flickr.com/photos/tunnel_one/7003938781
http://www.trains-en-voyage.com/dossiers/actualite/tgv_poste_2015.htm
http://forums.photos-de-trains.net/viewtopic.php?t=6894
http://sncfsociety.org.uk/Site/July_2014_News.html
и с този смятам са стигат... :scratch_ones_head:
http://www.denshaotaku365.com/archives/2010/01/01/16346870.html


ПП. Само мога да допълня, че заради резервния влак ( локомотив и четири вагона) е конструирана и добавена допълнително утежнета специална талига в края, благодарение на която всеки влак е можел да се
движи както самостоятелно, така и бързо и лесно да се скачват,
две половинки с по четири полувагона, в един общ влак.
Ето пример за два влака в самостоятелни  задачи.
Изписват се така когато са заедно - "n°951/952",
а на тази снимка ясно се виждат един до друг:


При такова скачване, те са се пишели със свойте самостоятелно номера. Това съм го показал, както в текста, така и със снимка
показваща задната част на такъв половин влак и специалната талига.


 :hi:


mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #718 -: 25 Април 2018, 08:47:11 »
Цитат на: pach link=topic=61.msg111478#msg111478 date=1524576292
Всяка композиция се
състои от електрически локомотив и четири полувагона.
...
Интересното е, че въпреки намалялата работа, те все още са в експлоатация и през 2009 г. като пътуват по два влака на нощ
по маршрута Париж-Авиньон.
...
Оказа се, че  редовно минават и по Евротунела под Ламанша:

Ами това си написал:

Не са полувагони а са полувлакове.
Не са все още в експлоатация през 2009 а са в експлоатация до 2015.
Не минават редовно под Ламанша, а са минавали редовно под Ламанша.

Между другото, Уикипедия - на английски или на немски, е изключително точна и подробна по отношение на жп транспорт и влаковете. Там може да се намерят неща които ги има само в най-апокрифните специализирани книги. И ако има някакви неточности те най-често са в резултат на това че в някой от "първоизточниците" така е написано. Това е общоприето място, което действително често се редактира, но най-често в посока към уточняване на детайлите. Има си съответните рубрики където се уточняват тези корекции.
Не знам защо реши че writeopinions е по-достоверен източник.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни линкове към чужди макети
« Отговор #719 -: 25 Април 2018, 09:33:42 »
Защото някой ден ще го водят "първоизточника"!
И двете са - и полувлакове, и  полувагони, от които са съставени влаковете.
Никой вагон не може да се движи без следващият,
за това на последния от към опашката на всеки полувлак
са се монтирали специалните талига. Което впрочем не са точно
казано утежнени, а по скоро усилени и подпрени подвижно към задната стена на коша от последния вагон.



За експлоатация редовна ъм означил 2009, иначе наистина последен официален курс е през 2015.
За Ламанша - понякога не проверявам редактора какви точно думи си е въобгъзил, че трябва да сложи и стават грешки.
Като цяло за железници в уикито си прав, но по точни и съществени сведения можеш да извлечеш от уикиванд и производните му.

 Като и да е, влака се оказа интересен. Има снимки от специалните пепоти на които е спирал в халета .
За бързо товарене и разтоварване - перфектна организация са създали.

Не съм намерил точните причини за прекратяването на този вид
"скоростни пощенски" влакове" . Едва ли е авиотранспорта или  камионите. Капацитет и на двата вида не може въобще да се сравнява с ъзможностите за товарене на един...по макар и полувлак. Самолетите освен това искат допълнителни структури и
служби за разнасяне на пратките ( било пощенски или куриерски).
Автомобилния транспорт може от врата до врата, но пък също няма капацитет и скоростта когато ставате въпрос за по-голяма големи разстояния.
Та за това се чудя какво е отказало "La Poste" да спрат експлоатацията на тези ...по своему красиви влакове!?
« Последна редакция: 25 Април 2018, 09:37:46 от pach »