Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Tillig 2008 august : Disel DA060 CFR
lubomir:
--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=649.msg18856#msg18856 date=1233769262 ---
И сиво, черно, жълто.
И не си мислете, че има някакъв стандарт при боядисването на машините - каквато боя има - такава, стига да се спази ливреята.
--- Край на цитат ---
Цвета на боята обикновенно е функция на далтонизма и алкохолизма на забъркващия микстурата башмайстор. Доставката на боя е на принципа най евтината с най голяма комисионна, без оглед на качества и точност на цвета. Относно администрацията на БДЖ, само ще цитирам подкрепяното и от мен мнение на колега от друг форум че "тия и за чеп не стават". Повече не мога да продължа защото ще премина границата за бан... И вий сте тръгнали некви ралове, рала или там не знам кво си. Това е реалността, излезте от света на прекрасното ни хоби за което определен номер цвят означава точно същия номер и нищо друго, елате на земята и изберете най-близките цветове по RAL, които отговарят на разцветката от някоя по-хубава снимка и не ви трябва да си губите времето. Дори и административно да има определини цветове, в което дълбоко се съмнявам, крайния резултат няма нищо общо с тези цветове. По закон!
XRISTO:
--- Цитат на: lubomir link=topic=649.msg18860#msg18860 date=1233773011 ---
--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=649.msg18856#msg18856 date=1233769262 ---
И сиво, черно, жълто.
И не си мислете, че има някакъв стандарт при боядисването на машините - каквато боя има - такава, стига да се спази ливреята.
--- Край на цитат ---
Цвета на боята обикновенно е функция на далтонизма и алкохолизма на забъркващия микстурата башмайстор. Доставката на боя е на принципа най евтината с най голяма комисионна, без оглед на качества и точност на цвета. Относно администрацията на БДЖ, само ще цитирам подкрепяното и от мен мнение на колега от друг форум че "тия и за чеп не стават". Повече не мога да продължа защото ще премина границата за бан... И вий сте тръгнали некви ралове, рала или там не знам кво си. Това е реалността, излезте от света на прекрасното ни хоби за което определен номер цвят означава точно същия номер и нищо друго, елате на земята и изберете най-близките цветове по RAL, които отговарят на разцветката от някоя по-хубава снимка и не ви трябва да си губите времето. Дори и административно да има определини цветове, в което дълбоко се съмнявам, крайния резултат няма нищо общо с тези цветове. По закон!
--- Край на цитат ---
Ами аз и заради това и не се интересувам от родната администрация - подобни анархични и безидейни изпълнения виждам постоянно в ежедневието си, че да тръгна да ги пресъздавам на макет. :blink:
lubomir:
Не си съвсем прав! Доставките дизелови и ел. локомотиви са продукт на труда на едно от последните поколения истински железничари, включително и администратори. А това ТРЯБВА да се уважава!
Да добавя че тази стратегическа транспортна ситема като държавна такава, винаги е била свързана със състоянието на самата държава. През историята си при всяко национално бедствие(след война, идването на комунизъма и разните тъпи лунатишки почини) или скапано управление(визирам последните 30г), железницата е изпадала в дупка, но пък я вижте какво е била в края на 30-те г. на 20в. Липсата на партии и прякото управление на държавата от един единствен човек, който носи и отговорността за самата държава(а не като сега никой за нищо да не носи онговорнст съгласно конституцията), доведе до това да имаме модерни локомотиви, организация граничеща с тази в армията, истински майстори по поддръжката, попили доста полезна информация от обмяната на опит с немските фирми и фабрики, грижа за клиентите(вижте каква е била организацията на пътническите и бързите влакове), да не говорим, че Експрес Тракия пътува по единичната тогава жп линия София-Пловдив за време което е недостижимо дори и в днешно време. Можем само да предполагаме къде можеше да е днес БДЖ, ако примерно си бяхме останали монархия, т.е политиката не се беше намесила в сферата на железниците ни! Изобщо стройната и добре работеща машина на БДЖ винаги е била един от стожерите на държавността.
Дори и да приемем че БДЖ е пътник в резултат на некъдърността и мързела на администрацията си от последните 30г, то на нейно место ще се появи нещо ново, защото железницата е така необходима, както и тока примерно.
Нека стискаме палци бюрократите ни да не провалят започналите преговори за продажба на ТП на DB, защото от това наистина зависи дали БДЖ ще продължи да съществува или ще изчезне. За съжаление от сегашната дупка може да ни извади само и единствено фирма с мащабите и организацията на DB.
Vlado:
И ще се уважава, поне от мен!
Чух се със Стефан Деянов! До края на седмицата ще имаме RAL номерата за 06-та серия! ;)
А цветовете са четири, според Стефан - сив, червен, бял и за покрива някакъв друг (не го запомних).
EMPEROR:
А жълтото за долу?!
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия