ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Новини и предстоящи събития | News and upcoming events

Извънредна среща ...

(1/9) > >>

pach:
И така драги колеги , както присъствалите на последната клубна среща забелязаха , в някой моменти по движението на влакове върху модулите се наложи ограничение . То идваше от желанието да не се получи някой инцидент с подвижният състав . В реда на шеги и закачки на темата , че модулите не са в най-доброто състояние и сякаш копират определени участъци от БДЖ-мрежата и след смеха предизвикан от Ники (REFIL-сега пак ще ме бие , че го споменавам  :D) със станала крилата (вече) фраза "Кви сте такиа модУлисти бре ... !?!!!" бяха направени консултаций за капитален ремонт на трасето , докато все още са поправими нещата.В смисъл докато завършените (недовършени) модули са само три.
В разговор с брат Адри , моя милост получи разрешение за по-твърд контакт с модула му (при което бе изяснено и историята на трасето му ;)) и след уговорки по телефона , в събота на линия бяхме хората които взехме единодушното решение да довършим започнатото - да направим капитално въстановителен ремонт. Мястото на срещата е добре известно , като този път домакина бе любезен да ни предостави освен модулите ,метлата и лопатата ,така също и пробни локомотиви и вагони  ;D! Тия последните бяха с уникално лоши качества на движение с презумцията ,че след реконструкцията на трасето , ако те се справят по него без да изпаднат значи е много добре отремонтирано.
Николай докара почти целият си инструментариум за дървообработка (добре че колата му е свикнала на тежеста...както и самият собственик на машините) и след почти едночасово умуване кое как и с какви средства  да бъде подобрено се започна работа по-модулите.



Първоначално , се свалиха всички винтове и то не само в челата но и в страниците .След удълбочаване на отворите , всички винтове вече са със скрити глави.



След това се започна едно шлайфане и престъргване на издутини и "прави" ъгли за добиване на по-голяма възможност от конструкцийте с цел истинското им уеднаквяване.
(по причини доста прашни от този етап снимки няма... ;))



Прах,стърготини , бира и закачки летяха насам - натам , но на края макар и с напрашена усмивка Ники заяви ,че от това по-добре не би могло да стане защото вече ще му е по-лесно да направи нови модули , от колкото да доизкусурява генетично заложените грешки в настоящите.
Главният майстор от този "съботник" има предложение по което очакваме да се произнесете (най-вече тези които искат да се включат със свои модули в клуба).
Да се направи един шаблон от плексиглас , който след прецизна изработка да стане еталон за производството на челата.Разполага с копир - машина и гарантира , че независимо кога ще бъдат изрязвани челата , винаги ще бъдат еднакви .Така при предоставяне на материал - 10-13 милиметров шперплат (12мм има в бриколаж на приемливи цени  ;)-1 модул от 1,2м =18.5лв задно с летвите за сглобяването му), ще има чудесно изработени детайли , макар и в домашни условия , гарантиращи еднаквост на модулите.
Колеги модулисти , по-горе съм подчертал единственият материал който е избран за направата на модули в нашият клуб!!!
http://www.railwaypassion.com/?cid=150&NewsId=35
Подчертал съм го за да не се допуска наша клубна детска грешка  ::) - имаме един модул в който освен челата от шперплат , всичко друго е изработено от талашит - не само ,че е тежък , но в събота и особено в неделя си изпотроших пръстите и такера , да се опитам да кова пирончета или скоби в този модул. :o Имаме и друг модул който пък е изработен от толкова лек материал (чам - което е супер) но пък е бил е влажен . Това , както и неспазените прави ъгли при сглобяването , доведоха до шлайфане на челото му с фрапантните 3 мм разлика (в дебелината му).
Значи по горното предложени - това е варианта при домашни условия и с помощта на моделист , да бъдат направени повече стандартни чела , като се знае , че това е най-важното начало за един модул.
Имаме вече и реакция от много уважаван наш колега , който заяви , че би направил модул за клуба , но ако има хубави чела!!!А някой се досещат - този човек е със златни ръце и негов модул в клуба би бил страхотна гледка... :-X
Както вече сте се досетили , работата в събота се оказа повече от предвиденото и въпреки постоянният телефонен контрол осъществяван от Дориян , имаше предостатъчно и за неделя (е те това си беше чист извънреден труд  :P).
Впрочем Дориян се бе погрижил  вечерта в събота да премине в приятни приказки по вълнуващите ни въпроси на моделизма - пази ни маса в едно близко заведение за радост наша и на любезният ни домакин (въпреки ,че не бе много във физическа кондиция  ;)). ;D ;D ;D
В неделя се събрахме отново , макар и в намален състав , в ранният следобед работата опря вече до четири ръце , на двама майстори  :)



Като по - прецизният уж само намина да ни види , пък направо щеше да ни набие. нещо не му хареса досегашният резултат и "нареди" да се подмени изцяло един участък от трасето в ухото!!! :-*



И тъй или инак работата вървеше , мина и по останалите два налични модула.





Златните ръце (пръсти) на Васко!!!



В края на дългият работен ден (21 часа  :o) вече доволни от свършеното , се пуснаха в пробен тест на трасето споменатите вагони , теглени от един с доста свободомислещи пет колооси BR94 и от един страхотен също парен локомотив система "малет".Снимки няма , защото заради треперещата от премала ръка съм снимал само видео (там имам такава функция "трепереща ръка").
Ами финалните ходови изпитания преминаха много успешно и отремонтираните и напасвани модули получиха протокол за екплоатация с една забележка - модула изработен от чам за сега ще е винаги последен.Неговите релси са лепени , защото са избягали от размера си , но пък там не са споявани и не подлежат на корекция с поялника .



В единият му край на този модул са на 44,3 мм а не на заветните 46 - какъвто размер са модулите.Може да бъде поправено с доста радикални мерки ,които за сега се обсъждат...
Както каза , има видео и още новини , така че очаквайте продължение... ;)

Жоро:
Още няколко снимки от срещата:



Pach: А бе аз двата края хубаво ги вързах, а дали са така?!?



Всяка връзка се описва в специална документация.



Как се оправя Пламен в тия жици, не е истина. Пък му доставя и удоволствие. Май.



Идва Васята уж за малко, ама като видя как "хубаво" съм поправил S-а и отсече: "Ааа, така пак ще излизат! Трябва да се извадят релсите и да се наковат наново."

 

Извадихме близо метър релси и в действие влезнаха уменията Васкови.



Бавно и внимателно беше положено ново трасе, с плавен преход, без чупки и гънки. При направените проби с подвижен състав, всичко мина идеално.

EMPEROR:
Леко и нежно подложено с чук отгоре  ;D :D ;)
Ей добре сте си изкарали... аз си мислех да мина тая седмица, ама не знаех ще има ли среща или не та... явно съм пропуснал много...

Аз само не разбрах, кой от модулите остава краен? На Ивчо ли? Ако е той, язък...

pach:
Той , ама не е окончателно това - просто за негова реконструкция ще има доста да се мисли и работи.За сега не може да се куплира добре с някой от другите модули - малко по затворен размера между коловозите .Иначе геометрията му вече е по-добре .Това е само временно.  ;)

EMPEROR:
Ако проблема е в релсите ок :) Уплаших се, да не би да има и проблем със страниците, защото той ще ми е снабдител на въпросните за моя модул... :)

Между другото колко общо станаха модулите до момента и все прави участъци ли са?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия