Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
БЖК 87
lok45111:
Машините дойдоха с износени колела. А що се касае до изваждането от експлоатация, то в случая се дължи на масовата замяна на локомотивите с мотрисни влакове във пътническо съобщение. Английските железници запазват само локомотивите за товарни влакове серия 86 и 90, 91.
Maktub:
Само мога да се радвам, ако не се окажа прав и наиситна са купили читави машини. Дано...
lok45111:
--- Цитат на: Maktub link=topic=699.msg8596#msg8596 date=1218037939 ---Само мога да се радвам, ако не се окажа прав и наиситна са купили читави машини. Дано...
--- Край на цитат ---
Тъй като имам задълбочени отношения с БЖК и машините им, както и познанията по ел. тяга, които дразнят някои хора, смея да твърдя, че локомотивите серия 87 при правилна експлоатация и поддръжка имат остатъчен ресурс поне 15 години от датата на последния им заводски ремонт - респективно изпращането за България.
Vlado:
Съгласен съм с Марио. Ако ставаше въпрос БДЖ да взимат тези локове, бих търсил нещо гнило заради държавната собственост на фирмата и липсата на личен интерес за развитие у служителите в нея, но частник да вземе боклуци, от които да очаква да печели пари, не ми се вярва. Все пак при частната собственост интересът е фокусиран и никой не би допуснал да се самоощетява с таралястници. Затова и смятам, че БЖК добре са си направили сметката и очакват добра възвращаемост на инвестицията, наречена ел. локомотиви серия 87.
lok45111:
Конструкцията на локомотивите серия БЖК 87 е такава, че остатъчния ресурс при добра поддръжка може да се увеличи с 50 до 80% или с още поне 15 години. При производството на тези машини, англичаните не са жалили нито материали, нито високотехнологични за времето си решения и крайния резултат е на лице. Единствената причина за спирането им от експлоатация е това, че в Англия първо имат огромен излишък от електровози, а в пътническите превози от три години масово навлизат електромотрисни влакове от ново поколение. При подобна мащабна подмяна на подвижния състав, най - рентабилно за английските железници е спирането и продаването на ненужните локомотиви, вместо последните да ръждясват по някой коловоз. Интерес към серия 87 са имали и други частни оператори, но в последствие са се отказвали поради една или друга причина, не засягаща конструктивните особености на машините.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия