Автор Тема: Новости от Guetzold  (Прочетена 15987 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #15 -: 15 Ноември 2019, 17:50:35 »


Не знаех ,че Гютзолд съществуват ?

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #16 -: 15 Ноември 2019, 19:32:27 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=7.msg116901#msg116901 date=1573830678
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Dampflok/Schlepptenderlok/G%C3%BCtzold-31049088/de/modell_328664.html

Какво ще кажат познавачите по повод на "новия" модел на Гютцолд - BR52.80 (849 европейски пари)? Има ли по-скъп пластмасов локомотив, дизайн преди не знам колко десетилетия, но вече с нов мотор и нова електроника?

Поредният отпадък на най - тъпата пласмасарска фирма за всички времена. На такива цени, че и на доста по - ниски се продава Вейнерт с несравнимо по - високо качество и изцяло от метал.   :fie:
https://www.weinert-bauteile.de/weinert-modellbau-40041-db-ep.3-br-50-%C3%BCk-mit-wannentender-weinert-40041-ausf%C3%BChrung-mit-nem-rads%C3%A4tzen,art-28136

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #17 -: 15 Ноември 2019, 21:55:17 »
Митко, това е все пак ГЮТЗОЛД!!!!
Легенда за моделите и конструкторите!!!!!
Обаче едва ли конкретния модел,
 вече е разработка на хер ГЮТЗОЛД.
Човека легенда !!!! ( ако все още е жив)
Адри, хер ГЮТЗОЛД продаде фирмата, защото
никой от деца и внуци не искаше да се занимава с това.
Нещо което се случва все по-често...и не защото има
"пропаст" между поколенията, а защото младите (доколкото
ги има в хобито) са на съвсем друго ниво.
Та фирмата съществува макар и с банкови гаранции
и под шапката на друга фирма.

За конкретния модел, все пак 849€ е за специалната ограничена серия, с предварителна заявка!
Ето и данните:

Описание.
Товарен  локомотив клас 52.80 на германския Райхсбах (DR), епоха IV

Версия на клас 52.80 на Берлинската компания Schöneweide,
Reichsbahndirektion Berlin, с фирмен номер 52 8079-7 и Wannentender.

- Ново през 2020 г. на базата на класиката Gützold
с моторна арматура и нова електроника
- Модел на експлоатационния музеен локомотив
 в състояние на еп. IV
- ограничена специална серия с много допълнителни
технически и визуални детайли в сравнение със
звуковата версия.
- осветление под котела, отделно превключващо се
- осветление на кабината, отделно превключващо
- трептене на пещта , съчетан със звук от въглищни лопати
- Двигател на двигателя + нагревател в кабината на водача
(това не знам как да го редактирам какво значи?)

- вграден Zimo звуков декодер със звук от Henning
- Дизайн за двупроводна работа с постоянен ток
- Номинално напрежение: 12 V (DC)
- Включва буферна памет за подобряване на
ефективността на шофиране в цифров режим
(мисля че има вграден кондензатор против сривове в захранването)
 - Напълно ревизирана електроника с Plux22 интерфейс
- Посоченото осветление е с топли бели светодиоди (слънчево бяло)
- Задна светлина, зависеща от посоката на движение ,
може да се изключи и в аналоговата версия
- Дължина над буфер 266 mm
- най-малък проходим радиус: 356 mm

Вариации:

31049080 …........Аналогов 399 €
31049081......... AC (с декодер и буферна памет) 459 €
31049082 .........Звук ESU с буфер 529 €
31049083......... AC Sound ESU с буфер 549 €
31049084.......... Henning-Sound ZIMO с Puffersp. 529 €
31049085........... AC Henning-Sound ZIMO с Puffersp. 549 €
31049086.......... Цифров ESU с буфер 439 €
31049087.......... Цифров ZIMO с буфер 439 €
31049088.......... Специално издание ограничено 849 €
31049089 ..........AC Специално издание ограничено 869 €
Производител:   Gützold
Член №:.   31049088
EAN:   4062964023729
междурелсие:   Н0
Железопътна компания:   DR
Era:   IV
Система за захранване:   DC
Digital декодер   DCC
формати за данни   DCC, MM
двигател   без сърцевина (?...Гугъл даже не знае какво превежда)
интерфейс:   Електрически интерфейс за теглещи превозни средства PluX22
Inertia:   да
Фрикционни Гуми:   4 бр.
съхранение на енергия   да
съединителя:   Вал NEM 362 с KK кинематика
Дължина над буфера:   266 мм
Минимален радиус:   356 мм
Фарове:   3-фара в зависимост от посоката на движение / 2 задни светлини, в зависимост от посоката на шофиране
LED горна светлина   да
интериор   Осветление на кабината с цифрово превключване
интериор   Осветление на котела с цифрово превключване
интериор   огнище трептене
звучи:   да
    
Дата на издаване:   II.Q / 20
цена от  Производител
« Последна редакция: 15 Ноември 2019, 21:59:30 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #18 -: 16 Ноември 2019, 09:35:21 »
Каква легенда бе човек? Легенда е единствано в очите на някой, който не е виждал нищо друго по време на социализЪма. Дори и старото пико беше по-добре конструирано от Гютцолд.
Доплащаш 300 евро за светодиод в будката, още един в пещта, и още няколко за осветление на ходовата част. Нищо повече няма в сравнение със стандартния звуков модел. Нивото на изпълнение на котела не е по-различно от който и да е парен лок на Роко (с изключение на бебешката BR80).  За колелата и щангите нищо не мога да кажа - но визуално са далече от представите ми за съвременен модел на такава цена. И после се чудим защо такива фирми фалират. Този мотор поне да го бяха заврели в котела.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #19 -: 16 Ноември 2019, 10:34:32 »

За всеки влак си има пътници ;)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #20 -: 16 Ноември 2019, 15:49:10 »
Човече, ти току що с изказването си принизи
Леонардо да Винчи, до квартален плакатист, а
неговият ум, новаторство и дори творбите му,
до обикновено посредствено заиграване от скука!
А това, че произведенията му са оценени от всички,
вече нищо не значи, щото сега компютрите го правят
всичкото като него, но по-лесно, по-просто и по-евтино!!!

Митко, когато ПИКО се продаваше у нас,
да си намериш локомотив от ГЮТЗОЛД или ХРУСКА,
беше мечтата на всеки хобист!!! Не знам ти с какви
модели си почнал...може би с Флайшман и Вайнерт,
ама май и сега имаш пиковски модели!!!!Суперосани.
Човек не трябва да забравя от къде е почнал и
какъв е бил в началото.

А базовият модел на въпросния локомотив
 струва напълно нормално за такъв модел в Н0!!!!
399.00€
Колкото до лимитирана серия по заявка,
не става въпрос за няколко светодиода само,
ами и за още едно име -  Henning,  за звуковия файл)!
Все едно не тичат всички при Васята, да им прави звуците.
Или Дани да ти качи, звуков файл (негов) и ти да си мислиш,
че всички локове така звучат масово!
 :hi:
Както казва Адри, за всеки влак си има пътници.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #21 -: 16 Ноември 2019, 16:13:10 »
цитирам от твоя "превод":
31049084.......... Henning-Sound ZIMO с Puffersp. 529 €
31049088.......... Специално издание ограничено 849 €

Това са въпросните 300 евро за 5 светодиода за които писах, пък те били 320.

Не съм почнал с Флайшман или Вайнарт, и сега имам един Гютцолд от онова време, скоро при мен беше и един нов, и затова мога да кажа че изпълнението както като конструкция, така и като модел, е далече от представите ми за легенда ... както и че старото гютцолд е много далече от старо пико, а пък новото въобще не мога да го сравнявам с роко или флайшман.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #22 -: 16 Ноември 2019, 19:30:31 »
https://www.fischer-modell.de/dl/3105909x_ETB_-_03_0010-3.pdf

Да се допитаме до мануала на един друг лок, пак ново производство,
вместо да спорим. Почти всичко в тоя лок (03.0010) е пластмаса...
Малко несериозно е да дадеш за гол аналогов пластмасов лок 400€...
« Последна редакция: 16 Ноември 2019, 19:50:48 от widowmaker »

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #23 -: 16 Ноември 2019, 19:56:42 »
Цитат на: widowmaker link=topic=7.msg116916#msg116916 date=1573925431
https://www.fischer-modell.de/dl/3105909x_ETB_-_03_0010-3.pdf

Да се допитаме до мануала, вместо да спорим. Почти всичко в тоя лок е пластмаса...
Малко несериозно е да дадеш за гол аналогов пластмасов лок 400€...
Този мануал е на 03. 
 В по горните разсъждения по  въпросният  52.80 доколкото разбирам има разлика в двигателя, специално най-обсъждания: 31049088  няма мануал, но в търговските сайтове е написано, че ще е с  Motor : Glockenanker.

 От тук : https://de.wikipedia.org/wiki/Gleichstrommaschine#Glockenanker-Maschinen
 Да не би там да е разликата, с по-евтините модели /номера/?

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #24 -: 16 Ноември 2019, 20:03:37 »
Ей ги мануалите на няколко от вариантите. Талигите, в които лагеруват колоосите на тендера са "пластик":
https://www.guetzold.de/dl/31049070_ETB_-_52_7058-2.pdf
https://www.guetzold.de/dl/31049060_ETB_-_52_8079-7.pdf
Това с безколекторните мотори при Трикс например го има от 90-те, ама там слагат бронзови втулки  с
фланец, който ляга в рамата и в които лагеруват колоосите. Задвижването обикновено е в локомотива,
а не в тендера. Безколекторен мотор на Faulhaber (един от най реномираните производители) струва
50-70€, а не 300.
« Последна редакция: 16 Ноември 2019, 20:23:53 от widowmaker »

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #25 -: 16 Ноември 2019, 20:24:21 »
Цитат на: widowmaker link=topic=7.msg116918#msg116918 date=1573927417
Ей го мануалът на един от вариантите. Талигите, в които лагеруват колоосите на тендера са плстмасови:
https://www.guetzold.de/dl/31049070_ETB_-_52_7058-2.pdf
Това с безколекторните мотори при Трикс например го има от 90-те, ама там слагат бронзови втулки  с
фланец, който ляга в рамата и в които лагеруват колоосите. Задвижването обикновено е в локомотива,
а не в тендера. Безколекторен мотор на Faulhaber (един от най реномираните производители) струва
50-70€, а не 300.
Най вероятно е така както казваш, но леко обърнахме темата от  "новости", на критики към технологията на Gützold. И  тези всичките възмущения от даден модел на дадена фирма ги има, и винаги ще ги има. Ако има много недоволни от модела най-вероятно фирмата ще си понесе последствията.
 И преди да произведат каквото и да е било най-вероятно са направили проучвания, решили са от какво могат да изкарат дивиденти, и са го предложили на пазара, пък от там на сетне всяка "жертва" решава дали да си поръча, продукта.
 И не виждам от какво толкова се възмущавате, като има и в нашия форум даже примери на "цинкова чума на Brawa" и тем подобни не евтини модели.
 Притеснявате се фирмата да не фалира със загуба на клиенти ли?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #26 -: 16 Ноември 2019, 20:33:27 »
Моторът не е безколекторен (синус) - brushless, а е без железен пакет в ротора, coreless, т.е. намотките му се държат само от лепилото, или от един картонен цилиндър в краен случай. 
Вярно е че тези мотори са скъпи, особено ако са маркови, но спокойно се намират напр. по 3 евро - цък. Това от линка го пускам защото продавеца е дал снимки на карантията, да стане ясно най-накрая какво има в т.н. Faulhaber, макар и не оригинален. В момента такива моторчета се правят масово и в европа на цена на дребно около 10 евро и съвсем скоро ще станат наравно с другите китайски по 1 долар. Междо другото тези моторчета са наистина много добри, ама не и за влакчета.
« Последна редакция: 16 Ноември 2019, 20:35:44 от mitko0888 »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #27 -: 16 Ноември 2019, 20:59:57 »
Прекалено много време и ресурс отделихте на тази пикня. Имам чувството, че някои колеги въобще не са запознати в детайли с моделите на тази марка. Единственото което е изработено добре са тези месингови тежести - кожуси на двигателите, които се разполагат в тендерите - това е например детайл 102 - 103 в мануала на 03 - ката. Също и двигателчето Машима при 52 - ката. Всичко останало е абсолютна леш. Отвратително качество на отливките, екстремно трошлива пластмаса, безумно стилизиране и опростяване на детайлите, неприемливи конструктивни решения, евтинджийски месингови бандажи, безкрайно тъпо контактиране на фаровете, лепене под път и над път и т.н. и т.н. Като връх на всичко - немащабни пластмасови щанги, които нямат нищо общо с прототипите и се трошат като яйчени черупки. Това са само основните предимства на фирмата Гютцзолд. От друга страна всеки е свободен да си харесва каквото иска, но да ми разказвате небивалици за това колко хубави напредничави и конструкционно съвършенни модели правел някой си ХЕР - айде нема нужда. Модел на локомотив от тази фирма не желая да виждам дори на снимка. Първо се запознайте в детайли какво са правили другите фирми по същото време, че чак тогава ми рекламирайте тази. Вероятно, тонът ми е по остър от обикновенно, но да обсъждаме цена от 850 евро за нещо което не струва и 150 си е абсолютно губене на време.
  P.s. Ако двитателчето е тази Машимка - то не струва повече от 20 евро

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #28 -: 17 Ноември 2019, 09:13:39 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=7.msg116920#msg116920 date=1573929207
Моторът не е безколекторен (синус) - brushless, а е без железен пакет в ротора, coreless, т.е. намотките му се държат само от лепилото, или от един картонен цилиндър в краен случай. 
Така де, Faulhaber правят точно такива, с колектор, ама без пакет ламели в ротора, просто писах по инерция,
че ремонтирах наскоро една аудио антика с касети, а при нея си е баш безколекторен моторът.
Glockenanker на немски точно това значи: ротор-камбана (с камбанна форма демек).
Никога не съм виждал смисъл от такъв тип мотори в моделизма, получава се че роторът е олекотен
в сравнение с ламелния, а иначе трябва да му слагаш допълнително маховици да го утежниш. Безчетков
с електроника ще има по дълъг живот заради липсата на колектор. Чистата мед без сърцевина дава
по малко смущения, ама точно посредством следенето на cemf-а, декодерът управлява мотора. Това с
тия безарматурни мотори е по скоро рекламен трик, отколкото нещо наистина необходимо.
« Последна редакция: 17 Ноември 2019, 09:27:23 от widowmaker »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #29 -: 17 Ноември 2019, 09:45:59 »
P.S.
Сещам се само за едно тяхно предимство:
Предвид това, че моторът дефакто е outrunner, т.е. роторът е отвън, а не статорът,
от по малък по размер мотор би трябвало да се извади уж по голям въртящ момент
и в това има смисъл когато моторът е монтиран в котела, ама при тендерно задвиж-
ване не виждам какво би дало това, освен възможността да имаш повече место за
баласт.